Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Waar in Nederland kan ik terecht om mijn auto op een testbank te zetten en een nieuwe ECU te programmeren?
Het gaat om een moderne Hemi met voorheen 780 pk en 1170 nm op de achteras.
Helaas is er door een geklapte brandstofleiding brand ontstaan en heb ik nu een gefrituurde ECU waar ik helaas geen gegevens van heb.
Aangezien ik zelf geen ervaring heb met het programmeren/afstellen van nieuwere motoren ben ik opzoek naar een betrouwbaar adres met
ervaring.
Het gaat om een moderne Hemi met voorheen 780 pk en 1170 nm op de achteras.
Helaas is er door een geklapte brandstofleiding brand ontstaan en heb ik nu een gefrituurde ECU waar ik helaas geen gegevens van heb.
Aangezien ik zelf geen ervaring heb met het programmeren/afstellen van nieuwere motoren ben ik opzoek naar een betrouwbaar adres met
ervaring.
-Chrysler 300c Hemi 2014
-Chrysler 300c Hemi 2006
-Chrysler 300c Hemi 2006
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Een moderne Hemi programmeren kan je doen met Sykedecutuning.com of Hptuners. Ik ken eigenlijk geen bedrijven in NL die dat doen maar je zou eens kunnen informeren bij Ludwig performance.
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Wie heeft de vorige ECU geprogrammeerd? Of heb je auto zo gekocht? Ik denk dat het ook afhankelijk is welke ECU je hebt...
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Ik heb achterhaald dat de auto de laatste keer is geprogrammeerd met Hptuners.
Is er iemand in Nederland die hier meer werkt?
Ik zal eens informeren bij Ludwig performance
-Chrysler 300c Hemi 2014
-Chrysler 300c Hemi 2006
-Chrysler 300c Hemi 2006
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Ik heb de auto zo gekocht via een veiling en eigenlijk alleen voor de supercharger.
Niet wetende dat de auto net voor een slordige € 35.000,00 was omgebouwd in de USA.
En de oud eigenaar er maar een half uur mee heeft gereden.
Hier kwam ik pas achter nadat de auto hier in NL was aangekomen.
Helaas wil de naar mijn idee gerenommeerde tuner niet echt reageren.
Vandaar dat het moeilijk is om te achterhalen welke ECU er nu in de auto zat.
-Chrysler 300c Hemi 2014
-Chrysler 300c Hemi 2006
-Chrysler 300c Hemi 2006
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Kevin Sykes van sykedecutuning kan ook op afstand een tune mailen. Is alleen een kwestie van een handheld kopen, deze er op zetten en overlepelen naar de ecu.
Welke supercharger zit er op? Een Whipple, Kenne bell of een Magnuson?
Welke supercharger zit er op? Een Whipple, Kenne bell of een Magnuson?
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Ik heb even op de website van sykedecutuning en dit ziet er goed uit.
Gelijk even een bericht gestuurd met de vraag wat de mogelijkheden zijn.
Is de ECU van een 5.7 en een 6.4 gelijk ?
Standaard was de auto namelijk uitgerust met een 5.7 en nu ligt er een 392 stroker in.
En is er ook een aparte ECU van de transmissie of word deze ook geprogrammeerd in de ECU van de motor.
Er zit namelijk ook een nieuwe Southern hotrod transmissie onder https://southernhotrod.com/war-viking-m ... 722-6-2wd/
De Supercharger is een Edelbrock E-Force TVS 2650
Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd hoe ver ik met deze setup kan gaan.
-Chrysler 300c Hemi 2014
-Chrysler 300c Hemi 2006
-Chrysler 300c Hemi 2006
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Over welk bouwjaar motor praten we eigenlijk? De ecu’s zijn anders. Dus het is een stroker 5.7 naar 6.4 liter?
De transmissie heeft een andere ecu. Ik zie dat het om een NAG1 gaat.
Wat is doel met de auto? De dragstrip op?
Als dat zo is dan zou je hem op een dyno kunnen laten tunen. Als dat niet zo is dan zou je hem via een emailed tune kunnen tunen.
De transmissie heeft een andere ecu. Ik zie dat het om een NAG1 gaat.
Wat is doel met de auto? De dragstrip op?
Als dat zo is dan zou je hem op een dyno kunnen laten tunen. Als dat niet zo is dan zou je hem via een emailed tune kunnen tunen.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Heb je een foto van de restanten van de ECU?
Misschien kan er achterhaald worden wat voor eentje het is.
Ik ben zelf 4x bij Ludwig op de bank geweest.
Zijn voornaamste bezigheid is chiptuning en ontsteking en fuelmapping.
Zelf heb ik een MegaSquirt 3X ECU in m'n Dodge Dart. Ooit gekocht om een 5.7 en 6.1 Hemi mee aan te sturen die ik heb liggen. Maar die motorwissel is er nog niet van gekomen helaas.
Misschien kan er achterhaald worden wat voor eentje het is.
Ik ben zelf 4x bij Ludwig op de bank geweest.
Zijn voornaamste bezigheid is chiptuning en ontsteking en fuelmapping.
Zelf heb ik een MegaSquirt 3X ECU in m'n Dodge Dart. Ooit gekocht om een 5.7 en 6.1 Hemi mee aan te sturen die ik heb liggen. Maar die motorwissel is er nog niet van gekomen helaas.
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Oorspronkelijk is de auto van 2014.Dickdale wrote: ↑28 Jun 2019, 07:04 Over welk bouwjaar motor praten we eigenlijk? De ecu’s zijn anders. Dus het is een stroker 5.7 naar 6.4 liter?
De transmissie heeft een andere ecu. Ik zie dat het om een NAG1 gaat.
Wat is doel met de auto? De dragstrip op?
Als dat zo is dan zou je hem op een dyno kunnen laten tunen. Als dat niet zo is dan zou je hem via een emailed tune kunnen tunen.
De motor is net nieuw gebouwd https://www.a2speed.com/p-2690-a2speed- ... ngine.aspx
Alleen is er dus direct een supercharger opgezet en eigenlijk alle extra opties zijn ook meegenomen.
Het doel is nu eigenlijk om de auto weer rijdbaar te maken en deze op NL kenteken te zetten.
Dit zal wel wat moeite gaan kosten met al deze aanpassingen en als dat geregeld is, dan ga ik kjken wat ik er verder mee ga doen.
In 1e instantie een leuk speeltje voor erbij
Last edited by V8-Driver on 28 Jun 2019, 23:05, edited 1 time in total.
-Chrysler 300c Hemi 2014
-Chrysler 300c Hemi 2006
-Chrysler 300c Hemi 2006
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Ik heb net even wat foto's van de ECU gemaakt.BigBlockMopar wrote: ↑28 Jun 2019, 22:16 Heb je een foto van de restanten van de ECU?
Misschien kan er achterhaald worden wat voor eentje het is.
Ik ben zelf 4x bij Ludwig op de bank geweest.
Zijn voornaamste bezigheid is chiptuning en ontsteking en fuelmapping.
Zelf heb ik een MegaSquirt 3X ECU in m'n Dodge Dart. Ooit gekocht om een 5.7 en 6.1 Hemi mee aan te sturen die ik heb liggen. Maar die motorwissel is er nog niet van gekomen helaas.
Helaas is er weinig van over en staat er ook niks meer op.
Last edited by V8-Driver on 29 Jun 2019, 00:29, edited 1 time in total.
-Chrysler 300c Hemi 2014
-Chrysler 300c Hemi 2006
-Chrysler 300c Hemi 2006
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
De foto-linkjes naar je Google-account werken helaas niet.
Je kan ze evt. mailen naar mijn username @ gmail.com
Je kan ze evt. mailen naar mijn username @ gmail.com
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Verkeerd gelinkt...BigBlockMopar wrote: ↑28 Jun 2019, 23:39 De foto-linkjes naar je Google-account werken helaas niet.
Je kan ze evt. mailen naar mijn username @ gmail.com
Nu werken ze wel
-Chrysler 300c Hemi 2014
-Chrysler 300c Hemi 2006
-Chrysler 300c Hemi 2006
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Dat is een GPEC2 PCM. Die van een 5.7 of 6.4 Hemi zijn hetzelfde qua uiterlijk alleen qua programmering anders. Sykedecutuning kan je vast helpen aan een nieuwe.
Hoe ga je het aanpakken met de draadboom?
Hoe ga je het aanpakken met de draadboom?
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Ben wel even benieuwd hoe de rest er onder de motorkap er uit ziet.
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Zijn beide wel hetzelfde te programmeren?
Ik bedoel is de GPEC2 PCM zowel voor de 5.7 alsook voor de 6.4 te programmeren of zijn ze verschillend?
De draadboom heb ik al nieuw besteld bij de dealer.
-Chrysler 300c Hemi 2014
-Chrysler 300c Hemi 2006
-Chrysler 300c Hemi 2006
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Hier heb ik verder geen foto's van.
Omdat het in 1e instantie niet de bedoeling was om de auto op te bouwen ben ik direct begonnen met demonteren.
Doordat de kabelboom heet is geworden heeft deze sluiting gemaakt en is de kabelboom gaan smelten.
Hierdoor zijn er veel kunststof delen gesmolten.
-Chrysler 300c Hemi 2014
-Chrysler 300c Hemi 2006
-Chrysler 300c Hemi 2006
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Ja, ik zou bij Syked aangeven wat je wilt en vragen of zijn een GPEC2 voor je willen programmeren.
De programmatuur is hetzelfde alleen andere parameters. Je zult wel je Vin door moeten geven zodat de rest van je computers TCM, BCM ook werken. Daarnaast natuurlijk de aanpassingen die er gemaakt zijn, SC, 345>392 CI. Wellicht kunnen ze je ook helpen met het programmeren van je TCM voor je NAG1.
Hoe kan een kabelboom te heet worden, vraag ik me af? Je wilt niet dat hetzelfde nog een keer gebeurd, natuurlijk...
De programmatuur is hetzelfde alleen andere parameters. Je zult wel je Vin door moeten geven zodat de rest van je computers TCM, BCM ook werken. Daarnaast natuurlijk de aanpassingen die er gemaakt zijn, SC, 345>392 CI. Wellicht kunnen ze je ook helpen met het programmeren van je TCM voor je NAG1.
Hoe kan een kabelboom te heet worden, vraag ik me af? Je wilt niet dat hetzelfde nog een keer gebeurd, natuurlijk...
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Ik heb alle gegevens naar Syked Ecu Tuning gemaild.Dickdale wrote: ↑03 Jul 2019, 12:33 Ja, ik zou bij Syked aangeven wat je wilt en vragen of zijn een GPEC2 voor je willen programmeren.
De programmatuur is hetzelfde alleen andere parameters. Je zult wel je Vin door moeten geven zodat de rest van je computers TCM, BCM ook werken. Daarnaast natuurlijk de aanpassingen die er gemaakt zijn, SC, 345>392 CI. Wellicht kunnen ze je ook helpen met het programmeren van je TCM voor je NAG1.
Hoe kan een kabelboom te heet worden, vraag ik me af? Je wilt niet dat hetzelfde nog een keer gebeurd, natuurlijk...
Even afwachten wat de mogelijkheden zijn.
De verzekering bij de vorige eigenaar heeft het afgedaan met een losgeschoten brandstofleiding.
Dit zou kunnen doordat er een grotere/zwaardere brandstofpomp is gemonteerd.
De wagen is na opbouw alleen op de dyno geweest en binnen een half uur na levering aan de klant in brand gevlogen...
Helaas is dit moeilijk te achterhalen.
Zelf vermoed ik eigenlijk dat het door de dynamo is gekomen.
Er is namelijk een recall voor de Chrysler en Dodge dynamo's
En deze staat bij dit voertuig nog open.
De dynamo kan namelijk het hoge stroomverbruik van de elektrische stuurbekrachtigingspomp niet aan.
Er zijn al veel gevallen bekend waarbij de dynamo spontaan vlam heeft gevat.
Eigenlijk wil ik deze ook weer opbouwen met een ouderwetse pomp maar ik denk dat het lastig is om de elektrische pomp eruit te programmeren.
-Chrysler 300c Hemi 2014
-Chrysler 300c Hemi 2006
-Chrysler 300c Hemi 2006
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Misschien kan je de pomp vervangen door een electrisch 'iets', wat verder niets doet, wat lijkt op de pomp voor de ECU.
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Je kan wellicht ook een dynamo van een 6.4 kwijt. Die levert 220A.
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Ja, dat is ook het plan.BigBlockMopar wrote: ↑09 Jul 2019, 00:10 Misschien kan je de pomp vervangen door een electrisch 'iets', wat verder niets doet, wat lijkt op de pomp voor de ECU.
Zodra ik de kabelbomen binnen heb dan ga ik dat verder uitzoeken.
Maar met die gevoelige elektronica is dat denk ik nog niet zo simpel.
Ik heb trouwens nog wat onderdelen voor je gevonden.
Wij hebben ons bedrijf verhuist en in de vele kratten heb ik de stoter stangen en lifters van de 5.7 hemi gevonden.
Dat was dat blok waar je de koppen van hebt opgehaald.
Mocht je ze nog willen hebben dan kan je ze alsnog ophalen.
-Chrysler 300c Hemi 2014
-Chrysler 300c Hemi 2006
-Chrysler 300c Hemi 2006
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Ja, ik had gezien dat deze er ook op past.
Alleen de recall betreft alle varianten van de dynamo.
Zowel de 160a,180a en de 220a vallen onder de recall.
Ik heb al een mail gestuurd naar FCA om te achterhalen of het alleen in de dynamo zit
of dat er ook aanpassingen aan de kabelboom en/of stuurbekrachtigingspomp worden doorgevoerd.
-Chrysler 300c Hemi 2014
-Chrysler 300c Hemi 2006
-Chrysler 300c Hemi 2006
Re: Waar auto op vermogensbank en ecu programmeren
Ben wel even benieuwd waar dit euvel vandaan komt.