68 Roadrunner probleem versnellingsbak/koppelomvormer?

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
pedro1904
Posts: 13
Joined: 19 Jan 2016, 18:58

68 Roadrunner probleem versnellingsbak/koppelomvormer?

Post by pedro1904 »

Hallo Mopar liefhebbers,

ik ben niet heel actief hier op het forum, heb mijzelf ooit voorgesteld. en kijk verder bijna alleen maar als ik ergens niet uit kom.
nu is het dus zo ver :hmmm:
in ongeveer 2 jaar tijd heb ik mijn roadrunner helemaal uit en in elkaar gezet, en sinds kort doet die het weer.
Alleen heb ik het gevoel dat er iets met de Versnellingsbak/koppelomvormer niet klopt.

Zodra ik de motor gestart heb, en dan in de Drive of Reverse zet, rolt de auto niet weg, en moet best wel veel toeren maken/gas geven om vooruit dan wel achteruit te gaan.
ook het schakelen gaat net wat soepeler als de roadrunner een paar honderd meter heeft gereden.
er zit een 727 automaat bak onder, en de olie en filter zijn voor terug monteren ook vervangen. voordat ik de roadrunner uit elkaar haalde, liep de auto helemaal niet, dus weet niet of het eerder al was.

iemand enig idee wat dit zijn kan?
Alvast bedankt


Groet, Pedro
Beep, Beep
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: 68 Roadrunner probleem versnellingsbak/koppelomvormer?

Post by boyanka »

Die ervaring heb ik ook wel gehad. Denk dat het komt doordat de bak of koppelomvormer lang stil hebben gelegen
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 68 Roadrunner probleem versnellingsbak/koppelomvormer?

Post by BigBlockMopar »

Olie-niveau is wel correct op peil?
Dus gechecked met warme motor (en transmissie) in Neutraal (NIET Park).
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: 68 Roadrunner probleem versnellingsbak/koppelomvormer?

Post by JWtje »

Kan converter drainback zijn. Dan loopt je converter leeg in de bak als ie stil staat. Daardoor voelt het aan alsof je bak heel erg slipt als hij koud is of net gestart is.

Start de auto eens in Neutraal en laat hem eens een minuutje of 2-3 lopen. In N wordt de converter namelijk volgepompt en in P niet.

Als ie dan wel weer normaal rijdt dan is dat het. Kan overigens geen kwaad. Als e het na en paar minuten draaien nog steeds niet goed doet dan is er iets anders aan de hand. Inderdaad ook olieniveau goed nakijken.
User avatar
pedro1904
Posts: 13
Joined: 19 Jan 2016, 18:58

Re: 68 Roadrunner probleem versnellingsbak/koppelomvormer?

Post by pedro1904 »

bedankt voor jullie reactie's, ben nu helaas 1.5 maanden in het buitenland zal zodra ik terug ben proberen in de neutraal te starten en dan een aantal minuten laten draaien. olie pijl was goed, maar zal ik voor de zekerheid bij terug komst controleren.
Beep, Beep
harrie mopar
Posts: 86
Joined: 23 Jan 2018, 13:01

Re: 68 Roadrunner probleem versnellingsbak/koppelomvormer?

Post by harrie mopar »

kan ook zijn dat er een andere converter in zit omdat er ooit bijvoorbeeld een shift kit op heeft gezeten,dat probleem had ik namelijk ook!
Post Reply