In een moment van mooie zwakte kon ik mij toch niet inhouden! Ik zag een leuke Plymouth Wagon (ben gek van die wagons de laatste tijd) en ben ervoor gegaan. Het is een super simpele Mopar: een handgeschakelde 225 slant six op LPG, een Fury I uitvoering zonder poespas met alleen een aan/uit knop erop
De auto is origineel in België geleverd en heeft daar dienst gedaan als lijkenwagen. Na een tijd stil te hebben gestaan weer tot leven gewekt door de vorige eigenaar, en nu dus bij mij terecht gekomen. Ik heb in ieder geval ruimte zat nu achterin!
Toch weer ingetrapt ...
Toch weer ingetrapt ...
Last edited by pieranja on 17 Dec 2018, 17:50, edited 1 time in total.
Current: /6 225 Plymouth Fury I Wagon - 1967
Past: 383 Dodge Charger - 1968
Past: 383 Dodge Charger - 1968
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Toch weer ingetrapt ...
Ziet er netjes uit!
Laat je de motor erin zitten? (Zo'n slap-6 heeft weinig te zoeken in een grote Mopar vind ik)
Laat je de motor erin zitten? (Zo'n slap-6 heeft weinig te zoeken in een grote Mopar vind ik)
Re: Toch weer ingetrapt ...
Hij is ook echt heel netjes! Ik wil eerst wel eens kijken of zo'n slant six een beetje bevalt. Het is allemaal een stuk minder wild dan een goede V8, maar dat heeft ook wel weer z'n voordelen (ik moet toch iets verzinnen hè). Er staat allereerst een fijne professionele roestbehandeling op het programma. Dat wil zeggen: alle holle ruimtes laten behandelen, en de onderkant in de tectyl. Hij is supernetjes nu, en dat wil ik graag zo laten. Daarna eens kijken wat er nog uit dat slap 6 gebeuren te halen valt.
Current: /6 225 Plymouth Fury I Wagon - 1967
Past: 383 Dodge Charger - 1968
Past: 383 Dodge Charger - 1968