Keuze aandrijflijn Dodge bus

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Keuze aandrijflijn Dodge bus

Post by Dickdale »

JWtje wrote: 08 Oct 2018, 22:09 De gratis tip van vandaag: Bouw een standaard onderblok 360 op met misschien een iets hogere compressie en een beetje meer nokkenas en dikke koppen en geef wat je niet uitgegeven hebt aan chinese stroker crap uit aan drank en hoeren.
Eens :OO:
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Keuze aandrijflijn Dodge bus

Post by BigBlockMopar »

Ik rij dagelijks met een 11.3:1 cr 360 op LPG. CompCams XE256H nokkenas.
Ondanks de 'kleine' 318 kopjes die erop zitten trekt de motor nog steeds wel lekker door tot 5000rpm.
Dit zal met Edelbrock (of andere aluminium) koppen nog wel beter kunnen worden.

Grootste bottleneck is de LPG-installatie die ik nu heb, of meer precies, waarschijnlijk de oudere afsluiters op de 6mm leiding, die meestal maar een doorlaat hebben van enkele milimeters.

Drank en hoeren zijn vaak een slechte combinatie, want in dronken toestand heb je vaak weinig besef van wat er eigenlijk allemaal gebeurt lijkt me (gehoord via een kennis). Drugs zijn wellicht dan een betere keus misschien, want drugs in de vorm van een lekker lopende motor geeft vaak net genoeg 'verslaving' om steeds maar meer en nog meer te willen, keer op keer... En je hoeft maar 1x soort van geld uit te geven hiervoor.
b350maxi
Posts: 65
Joined: 02 Nov 2016, 14:04

Re: Keuze aandrijflijn Dodge bus

Post by b350maxi »

JWtje wrote: 08 Oct 2018, 22:09 Koppen zijn het allerbelangrijkst. Daar moet alles door naar binnen en naar buiten. Ik snap eigenlijk niet dat je gaat stroken. Als je een goeie 360 met goeie koppen bouwt dan heb je echt vermogen zat. 400pk probleemloos. En het is een bus he, dus heel bijzonder hard gaat het ook met 700pk niet. Als je hard wil gaan kan je beter een wat lichter, kleiner karretje uitzoeken die ook nog z'n meerwaarde oplevert als je hem ooit wil verkopen. Een dikke stroker in een bus bouwen is als je reet afvegen met een ananas, slaat nergens op.

De gratis tip van vandaag: Bouw een standaard onderblok 360 op met misschien een iets hogere compressie en een beetje meer nokkenas en dikke koppen en geef wat je niet uitgegeven hebt aan chinese stroker crap uit aan drank en hoeren.
Plan is ook niet om een snelheidsmonster te creëren, maar dit doe ik maar 1x, dus dat moet gewoon goed gebeuren naar de mogelijkheden die er zijn. Jullie raden me het stroken af. Why not?.. Lekker veel koppel, perfect toch voor het gewicht van mijn bus? Wat zijn dan specifiek de nadelen van het stroken? En dan bedoel ik niet de kosten, want juist het geringe verschil tussen wel of niet stroken (+-2-3k) heeft me doen besluiten om wel te stroken. Extra slijtage door langere slag, zou toch ook wel mee vallen? En chinese meuk? Hoezo dan? goedkoop stroker setje komt er echt niet in. Moet nog ff met Hans babbelen wat ze van plan zijn qua stroker setje (forged of niet). Ik kijk ook totaal niet naar meerwaarde van mijn bus of niet. Ik vind mijn bus bijzonder genoeg om dit te doen, ik heb al zoveel meegemaakt met dat ding. Vergeet niet dat ik de helft van het jaar bijna op pad ben mijn bus ipv alleen voor plezier ritjes of iets dergelijks, dus dan is het toch dikke fun om te stroken en juist nog meer de moeite? Keer iets anders toch :D
User avatar
EDWIN
Posts: 830
Joined: 13 Jun 2007, 11:20
Location: Seutercity
Contact:

Re: Keuze aandrijflijn Dodge bus

Post by EDWIN »

BigBlockMopar wrote: 09 Oct 2018, 22:15
Drank en hoeren zijn vaak een slechte combinatie, want in dronken toestand heb je vaak weinig besef van wat er eigenlijk allemaal gebeurt lijkt me (gehoord via een kennis).
Soms is dat beter, dus de combo valt niet per definitie tegen. :)
Dodge B 250 Lowtop, Plymouth Scamp, HD Heritage, HD Ironhead, HD 1200S, Triumph Bonneville, Triumph chop, Kwalijkzaki hardtail.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Keuze aandrijflijn Dodge bus

Post by BigBlockMopar »

Zal het eens in de groep gooien... :)

Motorvermogen gemaakt met extra cubic inches is meestal stukken goedkoper dan motorvermogen gemaakt met hoge(re) toeren.
Als complete motorrevisie noodzakelijk is, en dat is bij een goed gebruikte motor vaak zo, dan is een strokerkit voor wat extra geld niet zo'n slechte keus opzich.
Of je baat hebt met aluminium koppen vraag ik me af.
b350maxi
Posts: 65
Joined: 02 Nov 2016, 14:04

Re: Keuze aandrijflijn Dodge bus

Post by b350maxi »

BigBlockMopar wrote: 12 Oct 2018, 20:31 Zal het eens in de groep gooien... :)

Motorvermogen gemaakt met extra cubic inches is meestal stukken goedkoper dan motorvermogen gemaakt met hoge(re) toeren.
Als complete motorrevisie noodzakelijk is, en dat is bij een goed gebruikte motor vaak zo, dan is een strokerkit voor wat extra geld niet zo'n slechte keus opzich.
Of je baat hebt met aluminium koppen vraag ik me af.
Motorrevisie van de Magnum 360 die nu bij Hans ligt gaat er zo ie zo komen, vandaar dus die paar centen extra voor het stroken.
b350maxi
Posts: 65
Joined: 02 Nov 2016, 14:04

Re: Keuze aandrijflijn Dodge bus

Post by b350maxi »

Denk qua koppen dat mijn keuze ook vooral afhangt van de huidige koppen gescheurd of niet. Magnum koppen scheuren nogal snel zeggen ze, dus als blijkt dat de huidige koppen gescheurd zijn dan pak ik wel liever alu koppen.
Post Reply