Fitech EFI
Fitech EFI
Ik heb een fantastische Charger waarop door de vorige eigenaar EFI geïnstalleerd is. Werkt goed, maar wel een paar issues. Nr1 is de fuelpomp, maakt teveel lawaai. Ik hoor hem teveel. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Dit moet beter. Nr2 is de toeren teller. Ik weet nog niet of dit met de EFI te maken heeft, maar als ik het knipper licht gebruik gaat de toeren teller ook op en neer.
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Fitech EFI
Zit de pomp in de tank ingebouwd, in een aparte unit onder de motorkap of extern naast de tank ergens?
Kijken waar het toerentalsignaal vandaan wordt gehaald. Waarschijnlijk een gedeelde stroomtoever of massa-probleem dat problemen geeft.
Kijken waar het toerentalsignaal vandaan wordt gehaald. Waarschijnlijk een gedeelde stroomtoever of massa-probleem dat problemen geeft.
Re: Fitech EFI
Externe inline pomp direct naast de tank. Ik hoor hem als ik het contact aanzet en ook als ik lekker gas geef.
Ik heb al wat andere dingen gelezen dat een in-tank pomp beter en stiller is. De pomp lijkt wel goed gemonteerd, met rubber ring tussen de beugel en de pomp, maar hij is me veel te luid. Ik wil de motor horen niet de pomp
En idd, ik zal de bekabeling langs lopen voor de toerenteller.
Ik heb al wat andere dingen gelezen dat een in-tank pomp beter en stiller is. De pomp lijkt wel goed gemonteerd, met rubber ring tussen de beugel en de pomp, maar hij is me veel te luid. Ik wil de motor horen niet de pomp
En idd, ik zal de bekabeling langs lopen voor de toerenteller.
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Fitech EFI
Je kan evt. de beugel wellicht ook nog in rubber monteren/hangen om nog wat meer resonantie naar de carosserie kwijt te raken.
In-tank montage is vaak beter voor de koeling van zo'n pomp.
In-tank montage is vaak beter voor de koeling van zo'n pomp.
Re: Fitech EFI
Open uitlaat monteren
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Re: Fitech EFI
Afgelopen weekend een paar heerlijk ritjes kunnen maken in mijn charger, ik heb de kentekenplaten er sinds zaterdag op zitten.
Nu wilde ik gisteravond ook nog een ritje maken, maar nu heb ik een probleem: hij start niet goed meer.
Ik heb een youtube filpmje gemaakt, heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. Alle hulp is welkom.
Nu wilde ik gisteravond ook nog een ritje maken, maar nu heb ik een probleem: hij start niet goed meer.
Ik heb een youtube filpmje gemaakt, heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. Alle hulp is welkom.
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
Re: Fitech EFI
Kan je niet je efi uitlezen? Genoeg benzinedruk?
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
- seabass350
- Posts: 96
- Joined: 06 Nov 2010, 16:22
Re: Fitech EFI
stroom naar msd-kast? ledje blijft niet branden. (MSD kast geeft toerensignaal naar de Fitech)
toerenteller deed toch ook raar, signaal komt waarschijnlijk ook van de MSD-kast vandaan.(grijze draad die bij rembooster gesplitst wordt 1 draad naar toerenteller en 1 draad naar de Fitech?)
witte draad van msd kast nergens tegen aarde aanliggen?
toerenteller deed toch ook raar, signaal komt waarschijnlijk ook van de MSD-kast vandaan.(grijze draad die bij rembooster gesplitst wordt 1 draad naar toerenteller en 1 draad naar de Fitech?)
witte draad van msd kast nergens tegen aarde aanliggen?
Last edited by seabass350 on 22 Aug 2018, 09:49, edited 2 times in total.
Plymouth Valiant ´73
Re: Fitech EFI
Je moet je even aanmelden via facebook op de pagina van Fitech, daar zijn veel ervaringsdeskundigen aanwezig. Tevens is verdiepen in het syteem een must. Veel mensen geven de Efi niet echt een kans omdat ze tegen dingen aanlopen en zich er niet in verdiepen. Schijnt top te werken als alles voor elkaar is!
https://www.facebook.com/groups/FiTechEFIUsers/
https://www.facebook.com/groups/FiTechEFIUsers/
Re: Fitech EFI
Super, bedankt voor de reacties, ik ben mij al stevig aan het verdiepen in beide systemen. Ik begin ook een beetje te twijfelen aan de MSD box.
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
- seabass350
- Posts: 96
- Joined: 06 Nov 2010, 16:22
Re: Fitech EFI
Dunne rode draad van MSD even een constante plus geven ipv via contact, om te testen of die dan wel blijft draaien, kan je het een en ander uitsluiten.
Of misschien toch een massaprobleem wat Herman al aangaf.(alles mooi in de nw lak, en ergens misschien niet goed kaal gemaakt voor aarde)
Of misschien toch een massaprobleem wat Herman al aangaf.(alles mooi in de nw lak, en ergens misschien niet goed kaal gemaakt voor aarde)
Plymouth Valiant ´73
Re: Fitech EFI
Goed idee, dus direct geprobeerd. Dunne rode draad direct op de accu gezet. Echter hetzelfde resultaat. Ik ga er dus vanuit dat de geschakelde 12volt oké is.
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
Re: Fitech EFI
Thanks, heb ik gedaan. Even goedkeuring afwachten.Dickdale wrote: ↑22 Aug 2018, 09:37 Je moet je even aanmelden via facebook op de pagina van Fitech, daar zijn veel ervaringsdeskundigen aanwezig. Tevens is verdiepen in het syteem een must. Veel mensen geven de Efi niet echt een kans omdat ze tegen dingen aanlopen en zich er niet in verdiepen. Schijnt top te werken als alles voor elkaar is!
https://www.facebook.com/groups/FiTechEFIUsers/
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
Re: Fitech EFI
Nou, het heeft een dikke week geduurd, maar hij doet het weer. Na veel onderzoek en ook nieuwe onderdelen getest kwam ik er met de nodige hulp van de Fi-tech groep op facebook achter dat de kabelboom van de MSD ingnition box niet helemaal oke was. Er werd geen goed tach signal doorgegeven waardoor de injector dus dacht dat de motor stilstond. Daarom werd er verder geen benzine ingespoten. De Fi-tech injectie werkt weer als een zonnetje Ben weer lekker aan het cruisen...
Nu rest alleen de luidruchtige fuel-pump nog. Als iemand daar ervaring mee heeft, hoor ik graag reacties.
Nu rest alleen de luidruchtige fuel-pump nog. Als iemand daar ervaring mee heeft, hoor ik graag reacties.
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
Re: Fitech EFI
Een intank fuel pomp kan werken. Rockauto verkoopt Spectra tanks. Of je koopt (van Fitech) een intank pomp en bouwt deze in je benzine tank.
Mooi dat de Facebook groep heeft kunnen helpen!
Mooi dat de Facebook groep heeft kunnen helpen!
Re: Fitech EFI
Is het niet zo dat je je MSD eigenlijk weg kan laten met dit Fitech systeem?
B200 shorty tradesman
69' Dodge Dart 417 Swinger
69' Dodge Dart 417 Swinger
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: Fitech EFI
De inline pomp is geen zuigpomp.. Zie vaak dat de aanvoer niet goed is uitgevoerd. Dan gaan ze ook flink herrie maken. Ik heb een losse surgetank voor mijn benzine tank hangen.
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
Re: Fitech EFI
Ooit nog opgelost?
Zit er een filter tussen tank en pomp? Zo ja zit deze vol met crud of zit er lucht in? Zo nee: ik raad een filter aan voor je pomp
Zit de pomp aangesloten direct op chassis of met rubberen isolatoren? In mijn auto zat hij eerst ook direct op chassis. Het lawaai was verschrikkelijk. Met isolatoren hoor ik ‘m alleen vlak voor ik de motor start.
Zit er een filter tussen tank en pomp? Zo ja zit deze vol met crud of zit er lucht in? Zo nee: ik raad een filter aan voor je pomp
Zit de pomp aangesloten direct op chassis of met rubberen isolatoren? In mijn auto zat hij eerst ook direct op chassis. Het lawaai was verschrikkelijk. Met isolatoren hoor ik ‘m alleen vlak voor ik de motor start.
Re: Fitech EFI
Hoe is het nu met EFI?
Verbruik en zo?
starten stationair lopen? goed?
Verbruik en zo?
starten stationair lopen? goed?
Ik werk met plezier.