Fitech EFI

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
sankop
Posts: 19
Joined: 19 May 2018, 22:42

Fitech EFI

Post by sankop »

Ik heb een fantastische Charger :yeah: waarop door de vorige eigenaar EFI geïnstalleerd is. Werkt goed, maar wel een paar issues. Nr1 is de fuelpomp, maakt teveel lawaai. Ik hoor hem teveel. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Dit moet beter. Nr2 is de toeren teller. Ik weet nog niet of dit met de EFI te maken heeft, maar als ik het knipper licht gebruik gaat de toeren teller ook op en neer.
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Fitech EFI

Post by BigBlockMopar »

Zit de pomp in de tank ingebouwd, in een aparte unit onder de motorkap of extern naast de tank ergens?

Kijken waar het toerentalsignaal vandaan wordt gehaald. Waarschijnlijk een gedeelde stroomtoever of massa-probleem dat problemen geeft.
sankop
Posts: 19
Joined: 19 May 2018, 22:42

Re: Fitech EFI

Post by sankop »

Externe inline pomp direct naast de tank. Ik hoor hem als ik het contact aanzet en ook als ik lekker gas geef.
Ik heb al wat andere dingen gelezen dat een in-tank pomp beter en stiller is. De pomp lijkt wel goed gemonteerd, met rubber ring tussen de beugel en de pomp, maar hij is me veel te luid. Ik wil de motor horen 😁 niet de pomp 😒
En idd, ik zal de bekabeling langs lopen voor de toerenteller.
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Fitech EFI

Post by BigBlockMopar »

Je kan evt. de beugel wellicht ook nog in rubber monteren/hangen om nog wat meer resonantie naar de carosserie kwijt te raken.
In-tank montage is vaak beter voor de koeling van zo'n pomp.
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Fitech EFI

Post by Crash »

Open uitlaat monteren
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Fitech EFI

Post by Dickdale »

Een intank fuel pomp is de oplossing
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
sankop
Posts: 19
Joined: 19 May 2018, 22:42

Re: Fitech EFI

Post by sankop »

Afgelopen weekend een paar heerlijk ritjes kunnen maken in mijn charger, ik heb de kentekenplaten er sinds zaterdag op zitten.
Nu wilde ik gisteravond ook nog een ritje maken, maar nu heb ik een probleem: hij start niet goed meer.
Ik heb een youtube filpmje gemaakt, heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. Alle hulp is welkom.

69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Fitech EFI

Post by Crash »

Kan je niet je efi uitlezen? Genoeg benzinedruk?
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
seabass350
Posts: 96
Joined: 06 Nov 2010, 16:22

Re: Fitech EFI

Post by seabass350 »

stroom naar msd-kast? ledje blijft niet branden. (MSD kast geeft toerensignaal naar de Fitech)
toerenteller deed toch ook raar, signaal komt waarschijnlijk ook van de MSD-kast vandaan.(grijze draad die bij rembooster gesplitst wordt 1 draad naar toerenteller en 1 draad naar de Fitech?)
witte draad van msd kast nergens tegen aarde aanliggen?
Last edited by seabass350 on 22 Aug 2018, 09:49, edited 2 times in total.
Plymouth Valiant ´73
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Fitech EFI

Post by Dickdale »

Je moet je even aanmelden via facebook op de pagina van Fitech, daar zijn veel ervaringsdeskundigen aanwezig. Tevens is verdiepen in het syteem een must. Veel mensen geven de Efi niet echt een kans omdat ze tegen dingen aanlopen en zich er niet in verdiepen. Schijnt top te werken als alles voor elkaar is!

https://www.facebook.com/groups/FiTechEFIUsers/
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
sankop
Posts: 19
Joined: 19 May 2018, 22:42

Re: Fitech EFI

Post by sankop »

Super, bedankt voor de reacties, ik ben mij al stevig aan het verdiepen in beide systemen. Ik begin ook een beetje te twijfelen aan de MSD box.
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
User avatar
seabass350
Posts: 96
Joined: 06 Nov 2010, 16:22

Re: Fitech EFI

Post by seabass350 »

Dunne rode draad van MSD even een constante plus geven ipv via contact, om te testen of die dan wel blijft draaien, kan je het een en ander uitsluiten.
Of misschien toch een massaprobleem wat Herman al aangaf.(alles mooi in de nw lak, en ergens misschien niet goed kaal gemaakt voor aarde)
Plymouth Valiant ´73
sankop
Posts: 19
Joined: 19 May 2018, 22:42

Re: Fitech EFI

Post by sankop »

Goed idee, dus direct geprobeerd. Dunne rode draad direct op de accu gezet. Echter hetzelfde resultaat. Ik ga er dus vanuit dat de geschakelde 12volt oké is.
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
sankop
Posts: 19
Joined: 19 May 2018, 22:42

Re: Fitech EFI

Post by sankop »

Dickdale wrote: 22 Aug 2018, 09:37 Je moet je even aanmelden via facebook op de pagina van Fitech, daar zijn veel ervaringsdeskundigen aanwezig. Tevens is verdiepen in het syteem een must. Veel mensen geven de Efi niet echt een kans omdat ze tegen dingen aanlopen en zich er niet in verdiepen. Schijnt top te werken als alles voor elkaar is!

https://www.facebook.com/groups/FiTechEFIUsers/
Thanks, heb ik gedaan. Even goedkeuring afwachten.
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
sankop
Posts: 19
Joined: 19 May 2018, 22:42

Re: Fitech EFI

Post by sankop »

Nou, het heeft een dikke week geduurd, maar hij doet het weer. Na veel onderzoek en ook nieuwe onderdelen getest kwam ik er met de nodige hulp van de Fi-tech groep op facebook achter dat de kabelboom van de MSD ingnition box niet helemaal oke was. Er werd geen goed tach signal doorgegeven waardoor de injector dus dacht dat de motor stilstond. Daarom werd er verder geen benzine ingespoten. De Fi-tech injectie werkt weer als een zonnetje :OO: :OO: Ben weer lekker aan het cruisen...

Nu rest alleen de luidruchtige fuel-pump nog. Als iemand daar ervaring mee heeft, hoor ik graag reacties.
69 Dodge Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic
MSD digital 6AL ignition, FI-Tech 400 EFI
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Fitech EFI

Post by Dickdale »

Een intank fuel pomp kan werken. Rockauto verkoopt Spectra tanks. Of je koopt (van Fitech) een intank pomp en bouwt deze in je benzine tank.

Mooi dat de Facebook groep heeft kunnen helpen!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Ferry83
Posts: 72
Joined: 11 Apr 2013, 13:30
Location: Dordrecht

Re: Fitech EFI

Post by Ferry83 »

Is het niet zo dat je je MSD eigenlijk weg kan laten met dit Fitech systeem?
B200 shorty tradesman
69' Dodge Dart 417 Swinger
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: Fitech EFI

Post by charger 73 se »

De inline pomp is geen zuigpomp.. Zie vaak dat de aanvoer niet goed is uitgevoerd. Dan gaan ze ook flink herrie maken. Ik heb een losse surgetank voor mijn benzine tank hangen.
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: Fitech EFI

Post by Wilf »

Ooit nog opgelost?

Zit er een filter tussen tank en pomp? Zo ja zit deze vol met crud of zit er lucht in? Zo nee: ik raad een filter aan voor je pomp 😅

Zit de pomp aangesloten direct op chassis of met rubberen isolatoren? In mijn auto zat hij eerst ook direct op chassis. Het lawaai was verschrikkelijk. Met isolatoren hoor ik ‘m alleen vlak voor ik de motor start.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Fitech EFI

Post by ARLI »

Hoe is het nu met EFI?
Verbruik en zo?
starten stationair lopen? goed?
Ik werk met plezier.
Post Reply