Ik heb net de laatste doos van zolder gepakt.
Dat was een carter m4589 en die had ik gekocht voor €49 maar ik weet niet meer waar.
Nu wil ik gewoon een 440 brandstofpomp op voorraad hebben.
liefst wil ik niet weer zo'n carter omdat de aansluitbuisjes tegen mijn motorplaat aanzitten.
Dus ik wil zo'n door de helft demonteer ding hebben.
Wie heeft er goede ervaringen met een merk ? waar kan ik die halen voor hoeveel geld?
Of wie heeft er nog een knappe gebruikte leggen?
brandstofpomp wie heb em vervangen en welk merk
Re: brandstofpomp wie heb em vervangen en welk merk
iemand ervaring met deze ?
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... e/chrysler
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... e/chrysler
Ik werk met plezier.
Re: brandstofpomp wie heb em vervangen en welk merk
wie heeft er nog een brandstofdruk metertje leggen met aansluitslangen?
Wie weet wat druk zo'n beetje moet zijn?
Wie weet wat druk zo'n beetje moet zijn?
Ik werk met plezier.
Re: brandstofpomp wie heb em vervangen en welk merk
ik rij met een 850 CFM SPEED DEMON CARBURETOR
Ik werk met plezier.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: brandstofpomp wie heb em vervangen en welk merk
Brandstofdruk rond de 6 psi. Belangrijker is dat deze constant blijft.
Carter/Edelbrock carbs kunnen niet meer aan dan dat voordat de vlotters opengedrukt worden.
Heb goeie ervaringen met een elec. benzinepomp van Carter. Levert standaard 6 psi, geen regelaar nodig en is lekker stil.
Maar een electrische benzinepomp is zeker niet toegestaan of aan te raden voor de veiligheid?
Carter/Edelbrock carbs kunnen niet meer aan dan dat voordat de vlotters opengedrukt worden.
Heb goeie ervaringen met een elec. benzinepomp van Carter. Levert standaard 6 psi, geen regelaar nodig en is lekker stil.
Maar een electrische benzinepomp is zeker niet toegestaan of aan te raden voor de veiligheid?
Re: brandstofpomp wie heb em vervangen en welk merk
Mooie Demon!
Indertijd bij het bouwen van mijn Cobra had ik op de Ford 428CJ een Holley 750cfm gezet en achterin een Holley brandstofpomp HOL12802. En voorin dan nog een brandstofdrukregelaar met drukmeter op het brandschot waar ik het merk niet van kan terugvinden. Te zien op m'n profielfoto, maar inzoomen geeft mij geen duidelijk beeld. Maar goed, dit is dus een externe brandstofpomp en dat is best duurder.
De originele mechanische pomp had ik met een plaatje afgedopt en deze oplossing gekozen omdat dit ruimte in het frame gaf.
Indertijd bij het bouwen van mijn Cobra had ik op de Ford 428CJ een Holley 750cfm gezet en achterin een Holley brandstofpomp HOL12802. En voorin dan nog een brandstofdrukregelaar met drukmeter op het brandschot waar ik het merk niet van kan terugvinden. Te zien op m'n profielfoto, maar inzoomen geeft mij geen duidelijk beeld. Maar goed, dit is dus een externe brandstofpomp en dat is best duurder.
De originele mechanische pomp had ik met een plaatje afgedopt en deze oplossing gekozen omdat dit ruimte in het frame gaf.
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ ), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ ), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX