67 Monaco
-
- Posts: 21
- Joined: 03 Jun 2018, 19:42
67 Monaco
Ik heb m'n barn find uit de bossen gesleept. Stond al 6 jaar onder een soort overkapping. Grotendeels gedemonteerd. Ik ben inmiddels begonnen met lassen. De wielkast rechts had 2 slechte stukken. Dakhoek rechts is slecht. Links ook een flink stuk spatscherm en een hoekje van de dorpel. En bijrijderskant een stukje vloer. Verder is ie hard.
De motor is deels gedemonteerd.
De motor is deels gedemonteerd.
-
- Posts: 21
- Joined: 03 Jun 2018, 19:42
-
- Posts: 21
- Joined: 03 Jun 2018, 19:42
-
- Posts: 21
- Joined: 03 Jun 2018, 19:42
Re: 67 Monaco
Gisteren even tapeind uitgeboord en opnieuw getapt. Dat was plan c.
Ik heb een weiand dual plane intake gekocht. Deze week de koppen uit elkaar halen, dan kan ik de koppen gaan porten en de kleppen in slijpen. Voor nu valt mijn keuze op een impco 425. Ik ben op zoek naar een setje gebruikte headers. Het is allemaal een beetje tussendoor dat ik me er aan bezig hou
Ik heb een weiand dual plane intake gekocht. Deze week de koppen uit elkaar halen, dan kan ik de koppen gaan porten en de kleppen in slijpen. Voor nu valt mijn keuze op een impco 425. Ik ben op zoek naar een setje gebruikte headers. Het is allemaal een beetje tussendoor dat ik me er aan bezig hou
-
- Posts: 21
- Joined: 03 Jun 2018, 19:42
Re: 67 Monaco
Good to see you're working on your Mopar.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
-
- Posts: 21
- Joined: 03 Jun 2018, 19:42
Re: 67 Monaco
Deze oude boorstandaard heb ik aangepast om kleppen te verwijderen. Bij Chevrolet werkt dit goed. Bij deze klepveren krijg ik ze niet eens ingedrukt. Dan trek ik de hefboom arm krom. Zijn Mopar klepveren altijd zo sterk?
Re: 67 Monaco
denk dat je eerst de klepspietjes moet laten schrikken door met een grote dop en hamer op de klepveerschotel te slaan.
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
-
- Posts: 21
- Joined: 03 Jun 2018, 19:42
Re: 67 Monaco
Al geprobeerd. Ik maak wel een nieuwe met grotere hefboom. Ik vermoed dat dit geen originele klepveren zijn
Re: 67 Monaco
Ik gebruik altijd een lijmklem die ik wat gemodificeerd heb zodat ik de halve maantjes er uit kan pakken.
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 67 Monaco
Groenige tint op de veren? Zijn standaard veertjes.
Misschien is het Mopar-spul iets te veel voor het Chevy-kolomboortje
Of de kleppen zetten gewoon vastgekoekt/geroest in de koppen.
Een paar tikken met een (plastic/hout) hamer laat je weten of het los zit of niet.
Daarnaast kunnen de klepspieën ook vaak vastzitten. Zoals gezegd komen ze door op de rand te tikken vaak wel los.
Misschien is het Mopar-spul iets te veel voor het Chevy-kolomboortje
Of de kleppen zetten gewoon vastgekoekt/geroest in de koppen.
Een paar tikken met een (plastic/hout) hamer laat je weten of het los zit of niet.
Daarnaast kunnen de klepspieën ook vaak vastzitten. Zoals gezegd komen ze door op de rand te tikken vaak wel los.
-
- Posts: 41
- Joined: 27 Feb 2011, 12:22
- Location: texel
Re: 67 Monaco
goed bezig,leuke wagen,mooi dat ie goed is terecht is gekomen...ben benieuwd hoe de wagen na het restaureren is...meschien de kleppen in spuiten met goeie kruipolie of antiroest spray,nacht laten inwerken en dan eruit tikken..heb ik ook bij de mijne gedaan van de newport,deze stond ook heel lang stil.
succes met de resto
succes met de resto
-
- Posts: 21
- Joined: 03 Jun 2018, 19:42
Re: 67 Monaco
Ben inmiddels begonnen met porten van de eerste kop. Eerst de uitlaat zijde gedaan. Zo te zien wat roest schade opgelopen toen hij in dat schuurtje lag 6 jaar lang. Dit krijg ik er niet uit met in slijpen vrees ik. Hopelijk kan ik morgen m'n mercury ophalen. Dan pak ik de koppen gelijk even mee. Laat ik het er ff uit baggereb
-
- Posts: 21
- Joined: 03 Jun 2018, 19:42
-
- Posts: 21
- Joined: 03 Jun 2018, 19:42
Re: 67 Monaco
Gisterenavond laatste stuk aan de rechterkant er in gelast. Straks ff gladslijpen en dan verhuizen naar we linkerkant. Nog 3 stukken vernieuwen en dan is het laswerk gedaan
Re: 67 Monaco
Making progress
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition