Beste vrienden,
De '71 Newport heeft een lek uitlaat spruitstuk aan de 383. Origineel uitlaat spruitstuk van gietijzer. Ik wil de pakking vervangen, maar is het handig ook gelijk de studs (draadeind) en moeren te vervangen? Ik zie dat de originele studs 2 inch lang zijn
en voor minder geld heb je ook RVS studs die er met een inbus in te draaien zijn
Mijn gevoel zegt RVS, omdat het goed blijft, maar wat vinden jullie?
Thanks Arnoldsat.
De studs van uitlaat spruitstukken: Staal of RVS?
De studs van uitlaat spruitstukken: Staal of RVS?
I love classic US built V8 powered automobiles! Arnold's 1971 Newport on arnoldsat.com
~ Just because you know how to work on it doesn't mean you know how it works ~
~ Clean it, if it's Dirty. Oil it, if it Squeaks. But: Don't fix it, if it Works! ~
~ Just because you know how to work on it doesn't mean you know how it works ~
~ Clean it, if it's Dirty. Oil it, if it Squeaks. But: Don't fix it, if it Works! ~
Re: De studs van uitlaat spruitstukken: Staal of RVS?
ik zeg zowieso vervangen! ik heb het destijds niet gedaan, eentje flush afgebroken met de kop.. bak ellende.
qua RVS/orgineel weet ik zo niet wat beter is.
qua RVS/orgineel weet ik zo niet wat beter is.
''74 Duster 318+904 mat zwart
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: De studs van uitlaat spruitstukken: Staal of RVS?
Ik ben zelf van mening dat uitlaatbouten soms gewoon afbreken vanwege de constante warm/koud en krimp- en uitzettingsbewegingen van het uitlaatmanifold.
RVS is relatief broos vergeleken met gewoon ijzer dus vraag me af of dit beter tegen zijdelingse (shear) krachten kan.
In ieder geval zullen ze niet snel doorroesten.
RVS is relatief broos vergeleken met gewoon ijzer dus vraag me af of dit beter tegen zijdelingse (shear) krachten kan.
In ieder geval zullen ze niet snel doorroesten.
Re: De studs van uitlaat spruitstukken: Staal of RVS?
Maakt niet zoveel uit. RVS is minder bros dan gewoon staal. RVS is veel taaier maar vaak ook minder sterk. Dat hangt weer af van de kwaliteit staal. RVS zet wel veel meer uit dan gewoon staal.
Ik heb nog nooit problemen gehad met RVS. Als je ze als piercing gaat gebruiken zou ik zeker voor RVS gaan.
Ik heb nog nooit problemen gehad met RVS. Als je ze als piercing gaat gebruiken zou ik zeker voor RVS gaan.
Re: De studs van uitlaat spruitstukken: Staal of RVS?
Afhankelijk van het soort RVS. Is zo moeilijk te zeggen. De treksterkte is belangrijk. Maar zelf zou ik voor staal gaan.
Re: De studs van uitlaat spruitstukken: Staal of RVS?
Pak maar ijzer . Rvs kan niet tegen warm en koud en de trillingen . Tenzij je natuurlijk de juiste kwaliteit neem maar die is niet te betalen
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85