probleem carburateur

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
JanWillem
Posts: 21
Joined: 06 Sep 2014, 00:12

probleem carburateur

Post by JanWillem »

Hallo,
Vraagje nou ja eigenlijk twee.
Choke op de carb is overleden en vast gezet door vorige eigenaar.(two barrel op een 383Ci 1968)
Ik wil er eigenlijk een nieuwe voor in de plaats hebben jullie suggesties waar ik daarvoor terecht kan?

Vorige eigenaar had ook de carb schoongemaakt,leidingen vernieuwd ,tank gespoeld,en pomp vervangen.
Starten doet hij na wat langer stilstaan slecht kan ook al na 1 dag.
Volgens de vorige eigenaar is alles in de carb wat ruim en voor het mooie moet die gereviseerd worden.
Houdt ook de druk niet vast waardoor de benzine weer wegloopt?

Ik woon in de noordkop en mijn vraag is dus waar kan ik daarvoor terecht ?
Of is het slimmer een andere nieuwe te kopen en zo ja waar?

Alvast bedankt en ik hoor het wel.

Willem
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: probleem carburateur

Post by BigBlockMopar »

Sommige forum sponsors/adverteerders kunnen je nieuwe onderdelen of gereviseerde carbs leveren.
Slecht starten komt ook vaak doordat de benzine uit de carb verdampt naar/in de motor.
Een dikke voetpakking kan soms al helpen hierbij.
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: probleem carburateur

Post by JWtje »

Kijk eerst eens naar je ontsteking. Een choke is voor 20 graden onder 0 situaties.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: probleem carburateur

Post by Sjak Brak »

JWtje wrote:Kijk eerst eens naar je ontsteking.
Idd, bv verlepte bougiekabels, bougies, rotor/vedelerkap, contactpuntjes (indien van toepassing), verhoerder ECU (indien van toepassing), etc kunnen ook zorgen voor startproblemen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
JanWillem
Posts: 21
Joined: 06 Sep 2014, 00:12

Re: probleem carburateur

Post by JanWillem »

Gekke is je ziet ook een dikke luchtbel in het benzine filter zitten.
Als de auto warm is start hij altijd met een minimaal klapje.
Maar kabels en dergelijke wil ik toch vervangen is volgens mij tijdje niet gebeurd.
Zit ook te denken aan een terug slag klepje in de leiding?
Als die wel direct start is het filter ook altijd vol.
Had ook van de vorige eigenaar begrepen dat de carb het vacuum niet vast houdt en daarom leeg loopt??
I.D.K.
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2007, 20:28
Location: Waar de strepen liggen!!

Re: probleem carburateur

Post by I.D.K. »

Ik heb gehad dat de benzine helemaal terug liep naar de tank. Terugloop klepje in de brandstofpomp was stuk.
User avatar
JanWillem
Posts: 21
Joined: 06 Sep 2014, 00:12

Re: probleem carburateur

Post by JanWillem »

ah ok thanks klinkt als mijn probleem,garage bedrijf heft er een nieuwe pomp in gezet maar die kan op dat punt anders of stuk zijn ja.
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: probleem carburateur

Post by JWtje »

Als je een mechanische brandstoftank hebt kan de brandstof niet teruglopen. Daar zitten al 2 terugslagkleppen in. Ik ben overigens nog nooit een terugslagklep tegen gekomen in een tank van een Mopar tussen 1947 en 1979. Daarvoor en daarna heb ik er geen ervaring mee.

Doe jezelf een lol. als je geen stroboscoop hebt markeer dan je stroomverdeler hoe hij nu staat. Draai vervolgens je stroomverdeler iets naar rechts(graadje of 5-10) en kijk nu eens hoe hij start.

Heb je wel een stroboscoop haal dan de vacuum eens los en vertel me hoeveel graden hij vervroeging heeft biuj stationair en bij ca 3000 tpm.
Daarnaast moet je even laten weten of je vacuum op een constante vacuum poort zit of op eentje die pas vaccum maakt zodra je gas geeft.
In ieder geval ook even de vacuum van je verdeler op een constante vacuumpoort zetten een paar stootjes gas geven en dan weer met je stroob kijken waar hij op blijft hangen.
Kan ik je daarna wel een beetje helpen.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: probleem carburateur

Post by Sjak Brak »

Kan ook gewoon poreuze/gare/lekke leiding zijn, of te los aangedraaide aansluitingen, als er luchtbellen in de leiding/filter komen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
JanWillem
Posts: 21
Joined: 06 Sep 2014, 00:12

Re: probleem carburateur

Post by JanWillem »

Heb geen stroboscoop maar moet ik toch eens aanschaffen.
Ik zal hem eens iets vervroegen.
Overgens heb ik er vanmiddag een terugslag klep tussen gezet en dus ook wat klemmen aan gedraaid.
Was een verse slang dus gaar is die niet dat scheelt.
Morgen ff proberen wat die doet,bedankt weer tot zover :)
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: probleem carburateur

Post by ARLI »

JanWillem wrote:Heb geen stroboscoop maar moet ik toch eens aanschaffen.
Ik zal hem eens iets vervroegen.

Morgen ff proberen wat die doet,bedankt weer tot zover :)
En heb je een stroboscooplamp gekocht?
Zo ja welke?
Zijn er nog andere mensen hier op forum met zo'n flitslamp? en zo ja hoe zijn hun ervaringen?
Ik werk met plezier.
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: probleem carburateur

Post by JWtje »

Heb er al 2 van deze versleten en ben met de 3de bezig. 2de heb ik overigens uitgeleend aan iemand en nooit meer teruggekregen.
Staan ook op MP voor een tientje of 8-9 geloof ik.

http://www.ebay.com/itm/Equus-Innova-Pr ... 47&vxp=mtr
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: probleem carburateur

Post by ARLI »

Ik heb net een nieuwe gehaald bij midlock in broek op langedijk
Image
€ 96,00 ex
Ik werk met plezier.
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: probleem carburateur

Post by JWtje »

Heeft ie een dial back functie? oftewel, kun je de flits vertragen op de lamp
NY69
Posts: 191
Joined: 12 Feb 2009, 13:51

Re: probleem carburateur

Post by NY69 »

Op Ali Express ben je voor 33 Euro incl verzenden klaar :P
there's no substitute for inches
live first, downsize later
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: probleem carburateur

Post by Bean Bandit »

De Equus 5568, de meest uitgebreide, kan je ook bij Conrad kopen. Hij is een paar Euro duurder geworden sinds ik hem gekocht heb daar, zie ik.

Link > https://www.conrad.nl/nl/equus-strobosc ... 57336.html

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
JanWillem
Posts: 21
Joined: 06 Sep 2014, 00:12

Re: probleem carburateur

Post by JanWillem »

Heeft even geduurd maar inmiddels een "remanufactured" uremco 2bbl via summit aangeschaft en geplaatst.
Voor het mooie bij de garage af laten stellen en inmiddels starten lopen!

Helemaal blij ook meteen de bougies/kabels vervangen en inmiddels ook de benzine pomp want die stopte er mee in ene.

Nu trekt hij lekker op alleen niet zo wild als met de originele voor me gevoel.
Ook als ik nu een vaste snelheid rij stottert de wagen lichtjes en een bocht in had ik het idee dat die uit wilde vallen.
Wat me ook opvalt bij een half uurtje stil staan en weer staren lijkt die te smoren bij weg rijden.

Wazig allemaal weer.
Omdat ik dat allemaal niet had voor de carb wissel heb ik het gevoel dat de carb toch niet goed is ondanks dat Summit aangeeft dat het de goede carb moet zijn.

Zou het kunnen dat hij toch wat te klein is?

Misschien dat jullie wat ideeen hebben bedankt!!
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: probleem carburateur

Post by ARLI »

zou kunnen
heb je de sproeier bezetting overgezet?
Ik werk met plezier.
User avatar
panther-pink
Posts: 1058
Joined: 09 Jun 2007, 16:07
Location: nijverdal

Re: probleem carburateur

Post by panther-pink »

Bij wat voor een garage de carb laten afstellen ?
De 2 CO schroeven een halve slag verder uitdraaien kan ook helpen bij het optrekken , ff proberen.
( zijn de schroeven met het veertje erom ).
User avatar
JanWillem
Posts: 21
Joined: 06 Sep 2014, 00:12

Re: probleem carburateur

Post by JanWillem »

Thanks heren!! halve slag uitdraaien dat is ff mooi om te proberen.
Deze heeft er inderdaad twee de oude carb had er maar 1.Voor afstellen makkelijker begreep ik ergens gelezen te hebben.

Ik heb de sproeiers niet overgezet, volgens Summit was het plug and play maar liep niet echt lekker vond ik.
Kennis van me sleutelt vaker aan Amerikanen dus die heeft hem mee genomen,hij werkt in een multibrand garage.

Sproeier is natuurlijk ook nog wel een punt met meer benzine toevoer zou je ook dus weer minder stotteren kunnen geven.
Ik zal eens de oude bekijken of ik kan zien of dat een andere is dan in die in de nieuwe zit.

Anders eens rondneuzen in de kop van Noord Holland voor iemand met meer kijk op dit verhaal.
Het is voor mij ook allemaal een proeftuin maar weet alweer stuk meer dan dat ik met hem begon :)
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: probleem carburateur

Post by ARLI »

waar woon je?
Ik werk met plezier.
User avatar
JanWillem
Posts: 21
Joined: 06 Sep 2014, 00:12

Re: probleem carburateur

Post by JanWillem »

Het altijd mooie maar wat winderige Den Helder :)
NY69
Posts: 191
Joined: 12 Feb 2009, 13:51

Re: probleem carburateur

Post by NY69 »

JWtje wrote: 05 Aug 2015, 11:51 Heeft ie een dial back functie? oftewel, kun je de flits vertragen op de lamp
Kun je eens wat voorbeelden geven van stroboscopen die zo'n functie hebben?
Ik zoek er nog zo eentje en vind ze wat lastig te vinden.
there's no substitute for inches
live first, downsize later
Post Reply