Nieuw op forum

Dit subforum is om je als nieuweling op het forum voor te stellen en met anderen kennis te laten maken.
Laat weten wie je bent, wat je leuk vindt aan de Mopar-hobby en hoe je met Mopar's in contact bent gekomen.
Welkom!
Post Reply
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Nieuw op forum

Post by moi427 »

Hallo allen,

Ook ik zal mij eens voorstellen.
Ben een beetje verslingerd aan V8'en en in een vlaag van verstandsverbreding (eigenlijk helemaal geen tijd en ook niet zomaar plek) weer een Dodge pick-up (shortbed) gekocht :? Volgens het kenteken een W200 van 1976 op LPG, benzine werkt niet. Aangezien ik vroeger ook eens een W200 (longbed) had, is dit er toch echt geen (gewoon 2wd): vermoedelijk een D150 of D200. Hoe je precies die types onderscheid weet ik trouwens niet, wellicht iets met de zwaarte van de assen.
Er is meer dan genoeg aan te doen maar hij is knap hard, ook en vooral het chassis. Er is lang geleden eens een 440 ingehangen (neem tenminste aan dat er een 318 in lag net als in mijn W200) en vorig jaar is daar een andere 440 voor in de plaats gekomen doordat de oude scheuren had. Hij is wat aangepast als showpickup, maar moet echt nog best worden afgemaakt en zeker ook op heel veel punten verbeterd. Koeling is knudde (een Volvo fan is duwend voor de radiateur gezet, alleen handmatig in te schakelen, geen shroud dus effect marginaal), laden gebeurt niet. Zaken die ik als eerste ga oplossen, want zo is het niets. Er hangt een mini LPG-tankje onder van 75 liter, dus daar moet zeker nog eens wat aan gebeuren om er een fatsoenlijk stukje mee te kunnen rijden. De benzinetank hangt er wel onder, maar is net als de carburateur afgedopt. Misschien nog eens die grote tank er onderuit en daar een grote LPG tank ophangen. Klein benzinetankje en werkend op benzine lijkt me wel handig als reserve voor het geval de LPG ooit echt leeg gereden zou worden, want wat moet je dan... De 440 doet me trouwens wel heel erg tam aan, dus daar zal ook nog de wereld aan te verbeteren zijn. Kortom, ik zag er zeker wel heel leuke mogelijkheden voor en ben eerlijk gezegd wel wat dol op "een motor met auto" zodat je dan feitelijk een impuls aankoop doet. Zoals begonnen: feitelijk gezien de drukte etc. dus echt niet het handigste moment :oops: .

En waarom nou verslingerd aan V8'en? Tja, dat begon eens met een Camaro, later gevolgd door een eigenbouw Cobra 427 met een van de twee originele Ford bigblocks (428), nog weer later die Dodge W200 en nu heel veel later dus weer deze vermoedelijke D200. Die Cobra (Dax) was lang geleden 10 jaar bouwen (je krijgt koters, bouwt zolder op woning, etc. etc., er komt altijd wel wat tussen :) ) en 10 minuten fikken ergens achterin België doordat (na later veel deduceren en combineren) een stuk hout op de snelweg de brandstof drukregelaar van het brandschot sloeg. Ja en met een dikke Mallory racepomp achterin wil de peut dan wel op de hete spruitstukken landen met als gevolg een vuurbal bij 130. Een Jos Verstappen effect zeg maar, maar erg zonde en daarna nog twee jaar rechtszaken omdat verzekeraars wel penningen willen vangen maar ze niet graag afstaan. Maar fantastische hobby plus dat ik enorme mazzel had tijdens dat ongeval. Daarna geen kans meer op bijv. herbouw door scheiden, werkloos etc., iedereen heeft wel wat. Nu, een 20 jaar later, al tijden druk met m'n huis renoveren (eindelijk weer terug in Friesland, heerlijk :yeah: ), dus feitelijk volstrekt geen tijd en nog geen plek maar het bloed kruipt duidelijk weer waar het nog even niet zou moeten gaan haha. Hele leuke auto's tussendoor gehad (o.a. ton gereden met getunede WRX, wat een wagens), maar die V8'en blijven trekken (hoelang mogen we nog e.d.) en een Cobra zal het vermoedelijk helaas niet weer worden gezien de kosten plus het feit dat ik vreemd genoeg er niet jonger op ben geworden. Nog wel een kenteken overigens, dus wie een Cobra wil bouwen (kitcars in Nederland, echt een ramp)...
Dus, zodra wat meer tijd naast de renovatie etc. in elk geval z.s.m. de koeling en het laden verhelpen/verbeteren en dan wellicht rustig aan wat verder verbeteren. Genoeg te doen, maar die V8 klinkt tenminste weer gru-we-lijk lekkerrrrr!!!!! :good:

Groet & fun!
Jan
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Nieuw op forum

Post by BigBlockMopar »

Welkom op Mopar.nl Jan.
Zonde van de Cobra. Succes en veel plezier met de pickup!
User avatar
jelmoer
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Re: Nieuw op forum

Post by jelmoer »

Welkom.

En bedankt voor je levensverhaal :good:
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Re: Nieuw op forum

Post by moi427 »

Welcome ;) Ach ja, 't blijft een aparte story.

Nog maar een verhaaltje, rond de Dodge.
Momenteel probleem met gekochte en toegezonden nieuwe dynamo plus andere onderdelen. Alles gekocht na diverse contacten en vragen via Marktplaats aangezien men hier best wat onderdelen voor klassieke Amerikanen heeft. Ook telefonisch contact en uiteindelijk spullen besteld en betaald. Werd allemaal gezamenlijk opgestuurd in een doos, de dynamo bleek niet in eigen originele verpakking te zitten en dat vond ik wel vreemd. Had expliciet een zwaardere intern geregelde dynamo besteld, wat aankwam bleek echter een extern geregelde (Google op nummer), dus verkeerd type. Gebeld: dat zou gewoon een verwisseld kaartje eraan zijn, dat kwam wel vaker voor (?). Volgens mij was dat niet zo en ik moest maar even een sms sturen met de gegevens. Dat gedaan en pal daarna werd ik teruggebeld: hij had een stomme fout gemaakt en inderdaad het verkeerde type opgestuurd. Moest hem maar terugsturen en dan werd de juiste opgestuurd. Gezegd dat ditmaal de dynamo wel in z'n doos moest zitten. Dynamo gelijk extra goed ingepakt en via DHL teruggestuurd.
Krijg twee dagen later sms (er was gebeld maar ik was die dag weg zonder telefoon) wat of er was gebeurd: dynamo zat helemaal vast en kon hij niets meer mee te doen :? Ik heb er dus niets mee gedaan behalve uit het pak halen, nummer checken, bellen en heel goed verpakt terugsturen, dus dat ook aangegeven. Laatste tekst is dat hij het even laat bekijken wat er mee gebeurd is en mij dat laat weten. Sindsdien 3 dagen erg vaak gebeld, maar krijg enkel in gesprek toon. Gisterochtend sms gestuurd dat ik hem niet kan bereiken, of hij contact wil opnemen: niets...
Dit geeft me nu dus een gevoel van opgelicht te zijn, want waarom geen contact/reactie? :hmmm: En uiteraard voedt dat vanzelf andere ideeën of deze al stuk was o.i.d., want waarom anders het foute type opsturen wat ook niet in originele verpakking zit terwijl alles nieuw is en ook in mijn optiek niet ideaal stevig verpakt voor zoiets zwaars? Hopelijk allemaal onterecht, maar dat lijkt tegen beter weten in. In elk geval geen handige aanpak voor een (eenmans)zaak, want uiteraard schakel ik hulp in om te zien wat hiertegen te doen is. :sucks:
Zojuist via een ander toestel gebeld en toen dus wel gelijk contact. Mijn nummer lijkt dus geblokkeerd o.i.d., zal deze nu ook wel zijn. Verhaal was dat ik wel werd geïnformeerd als ze wisten wat er gebeurd was. Mennn, 't is al 3 dagen verder dus haast is er niet en evenmin de behoefte om mij fatsoenlijk even op de hoogte te houden of zelfs maar te reageren! Volgens het verhaal was de glijplaat waar de as tegen draait gebarsten en kan dat alleen kan als er of mee gevoetbald was of dat het in de pers was gebeurd (bij de montage neem ik aan). Nou, voetballen lijkt wat onwaarschijnlijk met dat gewicht, dus als dat in een pers is gebeurd zou je fabrieksgarantie verwachten. Toen ik vroeg of hij dan niet al kapot was, werd gelijk de verbinding verbroken. Tja, op deze manier wordt mijn idee dus helaas alleen maar versterkt...
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: Nieuw op forum

Post by boyanka »

Raar. Is het een grote onderdelen handel ?
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Nieuw op forum

Post by BigBlockMopar »

Bij dit soort ervaringen kan je gewoon aan zo'n iemand vragen of ze het die ene dynamo waard vinden om je nooit meer als klant te zien en daarnaast nog eens op het internet 'bekend' te worden hierdoor.
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Re: Nieuw op forum

Post by moi427 »

Inderdaad heel erg raar en nee, geen grote onderdelen handel. Tenminste, mijn indruk is vrij klein, is ook eenmanszaak (dus geen Summit o.i.d. of een van de bekender grotere zaken hier).
En ook erg raar omdat ik vroeg of hij wellicht al stuk was met het idee van garantie, want als die zgn. glijplaat stuk is wat volgens zijn zeggen alleen kan door (ik neem aan foutief) te persen (het genoemde voetballen maar buiten beschouwing gelaten), dan klinkt dat toch als een montagefout bij fabricage aangezien het een nieuwe dynamo is volgens zijn zeggen. En zo zag hij er trouwens ook uit. Als je dan gelijk de telefoon erop gooit (ok, afsluit tegenwoordig) terwijl dit m.i. een niet zo vreemde vraag is gezien wat hij zegt, doet dat "niet zo goed" aan om het ongeloveloos positief uit te drukken. En dit afhandelen kan toch niet zo moeilijk zijn.
"Nieuw" kan natuurlijk ook al lang(er) in zijn magazijn liggen en hoe dat dan met garantie gaat weet ik niet maar dat hoort toch niet mijn (de klant) probleem te zijn. Maar om zo voornamelijk niet te reageren door blijkbaar nummerblokkering en als ik hem alternatief wel gewoon gelijk bereik, doet wat zeg maar foutief aan. Problemen los je zo niet op, communiceren werkt in principe wel, tenzij je niet goed bezig bent. Mijn idee hoor.

Ik noem overigens niet gelijk een naam omdat dat not done is (waarschijnlijk ook niet volgens de regels hier) en wellicht is de beste man tóch geheel te goeder trouw maar reageert wat apart (of eigenlijk volstrekt niet). Hij krijgt nog even het voordeel van ongelooflijke twijfel (ok, vermoedelijk tegen beter weten in). Kan altijd nog wat aanwijzingen/waarschuwingen geven (of pm) als het een definitief foute zaak blijkt. De schijn heeft hij in elk geval door zijn handelen (of het laten) inmiddels voro mij 300% tegen.

Kortom, daar zit je dan met je goede fatsoen en feitelijk een belazerd gevoel als iemand zo handelt. Niet normaal.

Klopt BigBlockMopar, maar als het niet eens tot een normaal gesprek kan komen komt omdat hij bij die vraag al gelijk de verbinding verbreekt (dat nummer zal nu ook wel geblokkeerd zijn), is die mogelijkheid er niet. In mijn optiek inderdaad ongelooflijk stom voor zo'n klein bedrijf, maar ik verbaas mij wel vaker over het doen en vooral laten van zeker ook kleinere bedrijven. Mij een raadsel en inderdaad zou ik hier als het mijn bedrijf was nooit moeilijk over doen in deergelijk geval. Leve klandizie tenslotte en een naam ben je eerder kwijt dan rijk. Balen dus.
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: Nieuw op forum

Post by blade »

I'm curious which business it is. :hmmm:
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: Nieuw op forum

Post by boyanka »

Me 2
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Re: Nieuw op forum

Post by moi427 »

Moment komt naderbij dat ik meer zal aangeven, want tot op heden nul reactie/terugkoppeling na vorige melding van telefoon erop gooien na via ander nummer gelijk contact. Oftewel er zijn alweer 8 dagen van volstrekte radiostilte voorbij...!
Ik zal nog een paar pogingen doen maar dan komt aangifte bij politie in beeld en daarmee dus ook bij Marktplaats waarop hij erg veel adverteert. Lijkt me niet dat je dit als bedrijf zou moeten willen nastreven, maar ik heb zoals gezegd mij wel vaker verbijsterd over het doen en vooral laten van bedrijven.
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Re: Nieuw op forum

Post by moi427 »

Update
Mail gestuurd maar daarop reactie "cpsps-ews06.kpnxchange.com gaf deze fout: Recipient rejected.". Mailen naar adres van site dus evenmin mogelijk.
Daarna via Marktplaats het bericht verstuurd. Via dit Marktplaats bericht wel reactie, echter allemaal in de serie dat de dynamo helemaal stuk is met ook beschadigingen op de as etc. etc. en dat mij dit duidelijk was verteld. Verteld was mij niets, via bellen via een alternatief nummer kreeg ik nog eenmaal telefonisch contact, verder nooit. Ik ben dus nooit gebeld en via die alternatieve bel-route alleen gehoord dat de glijplaat o.i.d. gebarsten was (zie bericht 20 september) Ik zal de rest van de berichten uitwisseling op Marktplaats niet weergeven, dat wordt weer lang en daar ben ik al goed in :roll: Teneur van die berichten is in elk geval niet positief, ergens op mijn vraag "Dus wat is nu vervolg?" de reactie "ik kan um terugsturen". Lekker constructief! Van goed ingaan op punten die ik aanhaal kan ik hem ook niet beschuldigen.
Er wordt nu o.a. geschreven "De dynamo is kapot terug gekomen . Op elektrische onderdelen geven we geen garantie of tegoeden zoals al eerder is aangegeven". Nou niet aangegeven dus, ik vroeg naar garantie op spullen voordat bestelling gedaan werd. Reactie was daarop "Alles is nieuw . Ik kan het ook verzekerd opsturen maar dan worden de verzend kosten duurder. Alles word keurig netjes ingepakt". Over de wijze van inpakken valt hier zeer zeker te discussiëren, maar dat terzijde.
Er wordt daarna ook gerefereerd aan de vraag die ik tijdens het bellen over de fout geleverde dynamo stelde, nl. of die juiste dynamo misschien een dubbele poelie had (naast dat ik aangaf die wel graag in de originele verpakking te ontvangen). Daarvan werd toen gezegd dat die ook enkel was maar dat die zo te vervangen was. Dat was voor mij dan akkoord, want ik zou later bij montage pas weten óf er eigenlijk wel een dubbele nodig was en zou die dan altijd nog kunnen laten vervangen. Maar nu wordt dit gebracht als "is het daar misschien fout gegaan". Ja echt logisch: ik ga op e.o.a. manier proberen een poelie van een verkeerd geleverde dynamo af te halen. En ook als het de juiste zou zijn zou ik dat uiteraard niet doen voordat ik ook maar wist (tijdens het monteren) of dat überhaupt nodig was, laat staan terwijl ik geen dubbele poelie in de juiste maat heb of wat dan ook. Dus zomaar eraf proberen te halen is nou niet echt iets wat voor te stellen is als werkelijkheid.
Na mijn laatste bericht op deze opmerking over de poelie met de strekking als hiervoor aangegeven (het weerleggen van die zinvolle opmerking) is het weer volledig stil.

Nog een clou welk bedrijf dit is: het zit in NoordHolland zit (eerder al dat het een eenmanszaak is die via Marktplaats adverteert). Rest volgt vrees ik vanzelf, ik zie deze persoon niet met een correcte oplossing komen. :sucks: Gebeurt dat (volstrekt onverwacht) wel, dan zal ik uiteraard de eerste zijn om ook dat duidelijk te melden!
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Re: Nieuw op forum

Post by moi427 »

Zo, nu is het wel klaar denk ik. Beste man haalt er allemaal merkwaardige dingen bij, fatsoenlijk reageren brengt helaas niets. Dit is vermoed ik het laatste stukje in deze onverkwikkelijke story met dan maar het delen van de naam van dit bedrijf. Al heeft het hier in dit Introductie gedeelte alleen niet zo'n bereik vrees ik.

Mijn laatste reactie aan hem was "U leest helaas niet zo goed en verzint steeds weer wat anders. En uiteraard is het logisch dat een klant niet blij is met een bedrijf dat een verkeerd product opstuurt waarvoor dan kosten en moeite gedaan moet worden om het juiste te krijgen. Dat is raar en geen normale gang van zaken, de klant veroorzaakt niet het probleem maar het bedrijf. We hadden eenmaal telefonisch contact over deze dynamo voordat ik bestelde. Over die vraag over de poelie op het juiste type dynamo welke u zou opsturen is het zoals ik hiervoor bijzonder duidelijk heb aangegeven. U kunt wel dingen voor mij verzinnen, maar ook dat is niet de juiste aanpak. U kunt mij ook prima helpen zoals een goed bedrijf dat zou doen (neem verantwoording en poog zaken niet op de klant af te wentelen), maar wenst dat niet want haalt er merkwaardige en onjuiste zaken bij. De redenen zullen voor u zelf wel duidelijk zijn, want hoe een dynamo waar hier verder niets mee is gebeurd dan zoals u vanmiddag schreef "meerdere schades ook op de as van de poelie " heeft is op zijn minst apart te noemen: er steekt niets uit. Ook uw manier van doen en vooral laten (telefoonnummer blokkeren, niet reageren, manier van opsturen van nieuwe maar verkeerde dynamo zonder originele verpakking) is enigszins apart. Dat alles schept een tamelijk vreemd beeld."
Dit lijkt me nog bijzonder fatsoenlijk toch? En qua moeite: niet iedereen heeft dozen op voorraad, alle spullen zaten samen in een doos van ca. 100x40x13cm. En daarin kun je niet enkel de dynamo terugsturen... :(

Zijn reactie: "16:30 Ik ga deze lange verhalen niet lezen 16:37 Ik ben klaar met u . 16:37 U beledigt mij nu weer !" waarop ik slechts antwoord (m.i. ben ik veel te fatsoenlijk, er zijn mensen die met een knokploeg verhaal komen halen) "Weer? En ik beledig? U blokkeert mijn telefoon etc. etc. ". Tja, ik wil dingen duidelijk maken en doe dat niet in kreten van een paar woorden dus zijn "lange verhalen" is in vergelijking met zijn eigen korte kreten ditmaal correct. En hier is niets beledigends aan dacht ik, voor wie de complete set aan Marktplaats berichten e.d. hierover wil lezen die stuurt mij maar een pm.
Ach, toch nog een berichtje na mijn vorige reactie: "16:40 Wij zijn klaar met u 16:55 Wij hebben onze best gedaan !" Mijn reactie is dan nog (eenmanszaak he) "We? Maar dat doet verder niet ter zake. Dat u uw best gedaan heeft is mij helaas niet opgevallen. Nogmaals: de telefoon blokkeren, geen contact opnemen etc. is niet je best doen om iets op te lossen. Maar ik weet nu meer dan voldoende."

Maar goed, hier helpt dus niets en feitelijk wordt hier zoals ik het zie €150 van mij gestolen. O ja, hij "wil um wel opsturen want hij heeft er niets meer aan", dat is waar. Nou, dat zal hij nu wel geheel uit zichzelf doen neem ik aan, want als ik zeg "doe maar" omdat ik er tenslotte voor betaald heb zal hij dat vast weer aanhalen als toegeven dat ik dat ding gemold heb. En dat is nou eenmaal pertinent niet het geval.

Ik heb het nog niet eerder zó grof meegemaakt en wil dat dus hierbij delen. Naar wat zijn beweegredenen zijn kan ik slechts raden, maar typisch een niet slimme aanpak. Het gaat hier om de firma Overtoom (alleen niet zo snel dus) uit Lutjewinkel. Wees gewaarschuwd! Heeft voor allerlei klassiekers en V8'en onderdelen, Chevy, Dodge, Ford etc. waarvoor hij op Marktplaats adverteert. Google maar op Overtoom Lutjewinkel, hij heeft meer dan waar hij mee adverteert. Zijn website zou verouderd zijn.

Kan hem niet echt aanraden geloof ik... :sick: En zo voel ik mij hierover ook...
Last edited by moi427 on 17 Jan 2020, 17:25, edited 2 times in total.
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
User avatar
jelmoer
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Re: Nieuw op forum

Post by jelmoer »

Tsja blijft een moeilijke situatie.
Ik kan niet beoordelen of de dynamo nu daadwerkelijk kapot is.
En zo ja of dat op de heen of terugreis is gebeurt.
Ik begrijp dat het behoorlijk rot voelt.
Veel eerste afspraken/toezeggingen zijn telefonisch geweest.
Dus een moeilijke zaak.'
Ik bijt mijzelf ook graag vast als mij onrecht word aangedaan.
Meerdere problemen gehad met online aankopen.
Soms is het beter om je verlies te pakken en verder te gaan met het normale leven.
Probeer een betrouwbaar netwerk te vinden in de regio.
Waar je gewoon de spullen vooraf kunt bekijken/vergelijken.
Ook op dit forum zijn goede leveranciers te vinden😎
Soms betaal je wat meer voor zekerheid,betrouwbaarheid en service.
Succes met je zoektocht naar gerechtigheid.'
En laat het vooral je hobby niet beïnvloeden.
Mvg,

Je kunt evt de reviews/recensies op verschillende sites invullen.
Misschien komt hij dan terug op z'n besluit.
Zo niet kun je een andere koper helpen om vooraf beter na te denken of hij daar überhaupt z'n geld spendeert.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Nieuw op forum

Post by ARLI »

google maar even

**** bericht bewerkt ****
Last edited by ARLI on 30 Sep 2017, 11:40, edited 1 time in total.
Ik werk met plezier.
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Re: Nieuw op forum

Post by moi427 »

Uh, hoe is dit hieraan gerelateerd?
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Re: Nieuw op forum

Post by moi427 »

Ok, zeer duidelijk dus Arli, merci. Denk dat mijn gevoel :sucks: in eerste stukje van deze dynamo-story inderdaad de fameuze spijker volledig op de kop sloeg.
Mensen, pas hier dus volledig op tenzij je erg van onzuivere koffie houdt!
Jelmoer, goede tekst en 't zal mijn hobby zeker niet beïnvloeden denk ik, enkel weer nóg meer ietwat argwanend en voorzichtig. Al had ik hier tevoren ook zoveel mogelijk via het web getracht te vinden, maar niet alles is dus gekoppeld....
Het bijten duurt gewoon nog even voort, maar niet ten koste van.
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Re: Nieuw op forum

Post by moi427 »

Toch nog even de laatste stand rond de firma Overtoom uit Lutjewinkel: reactie nul, de geretourneerde dynamo die naar zijn beweren geheel kapot zou zijn nooit terug gezien noch enige vorm van bewijs daarvan. D.w.z. simpelweg €150 gestolen, in mijn optiek noemen we dit oplichten.
Verder wat positievers. Inmiddels een hoop onderdelen binnen om aan de Dodge te gaan werken zodra meer tijd. Inmiddels de garage volledig verbouwd qua ruimte maken om de Dodge erin te kunnen krijgen, want buiten wordt 'ie niet echt beter. Er zit een smeerput in waar ik alleen eens in heb gekeken bij bezichtiging voor koop van deze woning jaren terug. Toen lag er een beste laag (grond)water op de bodem, nu toch tijd gemaakt om deze smeerput open te maken en de rotzooi (o.a. volledig verrotte en ingestorte houten trap, dat vocht he...) eruit gehaald. Er ligt stroom naartoe in sleuven aan de zijkanten, dat doorgemeten en daar ga ik dan nog verlichting en stopcontacten in de put op aansluiten. Ook ga ik met snelcement de randen tussen bodem en wanden dichtsmeren zodat er hopelijk niet meer grondwater daarlangs naar binnen komt. Ook zal ik wanden en vloer daarna behandelen met een epoxyspul wat eveneens het water buiten moet houden. Daarna nog eens een trap versieren en evt. een rek tegen een kopwand en het maakt het sleutelleven aan de onderzijde heilig bij hoe ik tot op heden altijd sleutelde. Nou ja, tig jaar geleden alweer....
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
User avatar
moi427
Posts: 73
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Re: Nieuw op forum

Post by moi427 »

Kortom, de Dodge staat nu tenminste droog binnen en dat is al heel wat! D.w.z. in de nabije toekomst maar eens een prioriteitenlijstje afwerken :hmmm: Deze smeerput vond ik wel smal: 75cm. Geen ramp want makkelijk zat te bewegen. De diepte is ca. 1,60m en dat is voor mij meer dan zat: krukje liever erbij dan moeten bukken...
Zal eens zoeken hoe hier foto's te plaatsen. Via dropbox werd niets (zag tenminste niets via "preview", nu poging via "attachments". Hm, piept over teveel pixels, maar foto is verkleinde versie van 800x600 pixels? Nou ja zeg, importeer ik de niet-verkleinde foto en dat gaat wel. Geluid van brekende klompen.... Anyway, hierbij.

Entree
IMG_7211x.JPG
Restanten verrotte trap
Attachments
IMG_7214.JPG
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318, nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En andere leuke auto's als Subaru WRX
Post Reply