'64 Valiant v200 "de Hoerensloep"

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Andy
Posts: 137
Joined: 08 Jun 2010, 14:24
Location: Alkmaar

Re: '64 Valiant v200 "de Hoerensloep"

Post by Andy »

Lijkt mij ook, anders misschien even (laten) aanpassen.
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
nimjaefighter
Posts: 27
Joined: 20 Dec 2016, 21:26

Re: '64 Valiant v200 "de Hoerensloep"

Post by nimjaefighter »

Goed,

Terwijl het hier stil lijkt wordt er wel degelijk nog aan de sloep gesleuteld.
Er is een hoop gebeurt, dus zet een pot koffie, rol en vers shaggie en volg mij in de wonderewereld van de mopar slant six.


Zoals voorgesteld door enkele hier op het forum :letop: hebben we geprobeerd om de carterpannen van het heinrich blok en originele blok te wisselen. uiteraard hier bij ook de oil pick ups om te draaien. Dit blijkt dus gewoon een op een uitwisselbaar te zijn. Superhandig voor al die mensen waarvan de carterpan en de stuurinrichting in een lastig huwelijk zitten.
hoerensloep 25.jpg
hoerensloep 24.jpg
hoerensloep 23.jpg
Bij sixpack nog snel een paar pakkingen wezen halen zodat met de pas het Heinrich blok in de sloep gehangen kon worden.Zelf was ik lekker een weekendje naar paaspop om bier te drinken en bandjes te kijken, terwijl vader en broer zich verder bekommerde om de hoerensloep. Erg fijn om na zon weekend terug te komen en te zien dat al het frustrerende werk al gedaan is.

Ik vond het al zo verstandig van de amerikanen dat onderdelen 10 jaar na elkaar geproduceerd uitwisselbaar zijn.
Maar na de verkiezing van Trump had ik natuurlijk beter moeten weten. Er wonen geen verstandige mensen in de joe naait t steeds.


Er blijkt namelijk dat er wel degelijk een verschil zit in het formaat van de flens waar de krans op zit.
Een hele halve centimeter verschil om precies te zijn.
Wat hier precies het praktisch voordeel van is weet ik niet , maar het is wel een hele lastige halve centimeter. :x
hoerensloep 26.jpg
hoerensloep 27.jpg
hoerensloep 28.jpg


Dan maar verder met het herstellen van het originele blok. Inmiddels was de krukas toch al zichtbaar, dus gelijk maar gekeken hoe ernstig de schade is. Gelukkig bleek ik toch in eerste instantie goed gegokt te hebben waar dat vreemde geluid vandaan kwam. Zoals je op onderstaande foto kunt zien is het leger van de achterste zuigerpen grandioos naar de tering gelopen.

hoerensloep 31.jpg
hoerensloep 32.jpg
Dit betekend dat de kruskas geslepen moet gaan worden en overmaatse lagers erin hangen.
Dus .....

Weet er iemand nog een bedrijf wat een nieuwe krukas heeft liggen of die de kruskas kan slijpen en daarbij de juiste lagers/schalen kan leveren.
Ik houd me warm aanbevolen. Ondertussen pak ik wat cosmetische dingetjes aan waar we nu toch goed bij kunnen.
hoerensloep 29.jpg
hoerensloep 30.jpg
Voorlopig tot zover en tot de volgende up date
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: '64 Valiant v200 "de Hoerensloep"

Post by TheDeputy »

Ok denk dat je beter een compleet ander blok kunt vinden. Een kennis van me in duitsland heeft er nog 1 te koop inclusief versnellingsbak voor slechts 300 euro.
Zelf heb ik eventueel nog wel een ander vliegwiel voor een slant six.
Stuur maar een pm als je meer info wil


Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
nimjaefighter
Posts: 27
Joined: 20 Dec 2016, 21:26

Re: '64 Valiant v200 "de Hoerensloep"

Post by nimjaefighter »

Here we are again.
Het is ff geleden, maar het sleutelen aan de sloep gaat gewoon door.

De reden dat jullie al zo'n tijd niks van mij gehoord hebben is omdat er de afgelopen 8 weken niet zoveel gebeurt is.
het blok lag uit de auto en de krukas uit het blok.
hoerensloep 34.jpg
hoerensloep 35.jpg
hoerensloep 36.jpg
De krukas heb ik naar de Sutter in Zevenhuizen gebracht. Die hebben de as voor mij geslepen en zo lang gepolijst dat je de brilcream in je haar kan zien zitten. Aan hen heb ik ook gevraagd om de overmaatse schalen te leveren en dat is waar t probleem ontstond. Er zat 6 weken levertijd op.
er zat dus niets naders op dan wachten,grill spuiten, wachten, de spatborden spuiten,wachten, Blok spuiten, huis van m'n zus verbouwen en nog meer wachten. :gaap
hoerensloep 37.JPG
hoerensloep 38.jpg
hoerensloep 39.JPG
Gelukkig heb ik twee weken geleden de krukas op kunnen halen met de juiste schalen erbij.
Deze hebben we vorige week ingebouwd. Ook zitten er inmiddels een nieuwe koppeling op en is de distributieketting vervangen. Ook daar moest nog een pakking voor komen, maar Six pack is drie weken dicht ivm vakantie. Gelukkig kon Pietersen nog een pakking leveren en hebben we die samen met de carterpan weer terug gebouwd gister.
hoerensloep 40.jpg
hoerensloep 41.jpg
hoerensloep 42.jpg
Het blok zit dus weer dicht en het kan nooit lang meer duren voordat het spul weer in de hoerensloep hangt.
nimjaefighter
Posts: 27
Joined: 20 Dec 2016, 21:26

Re: '64 Valiant v200 "de Hoerensloep"

Post by nimjaefighter »

De beer is los en t blok weer terug.
Ging eigenlijk verrassend soepel. Met anderhalf uur hing t spul er weer in. Verder nog een rondje met de vetspuit gelopen. Dat was heel lang geleden dat dat voor t laatst gebeurt is.
IMG-20170714-WA0002.jpg

Verder ben ik ook nog bezig geweest voor nieuwe raamrubbers. In de states voor 160 $ een setje exclusief verzendkosten , bij sixpack al voor 210 euro. :sucks:
Nou ken ik t belang van goede rubbertjes, maar als er geen goud in zit vind ik dit wel heel duur.

Dus zijn we professioneel gaan Beunhazen. Zie hier de 3 tientjes oplossing.
DSC_0175.JPG
DSC_0176.JPG
In plaats van dure mopar rubbers een paar ruitenwissers bij de lokale automaterialen zaak gekocht. Deze op maat geknipt, in de originele behuizing geklemd en voila. Niks meer aan doen. Nou, misschien ff vast lijmen. Maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: '64 Valiant v200 "de Hoerensloep"

Post by JWtje »

Volgende keer die lagerschaaltjes bij rockauto.com bestellen. Heb je ze in een paar dagen in huis.
nimjaefighter
Posts: 27
Joined: 20 Dec 2016, 21:26

Re: '64 Valiant v200 "de Hoerensloep"

Post by nimjaefighter »

Dank voor de tip.

Zal het onthouden
nimjaefighter
Posts: 27
Joined: 20 Dec 2016, 21:26

Re: '64 Valiant v200 "de Hoerensloep"

Post by nimjaefighter »

WE HAVE LIFT OFF!
VID-20170823-WA0002.mp4

Zoals jullie kunnen zien hebben we een draaiend blok. Tikkie lopen. Toegegeven, hij heeft wel eens mooier gelopen, maar er zijn geen pakking uitgeklapt of kleppen door deksels gevlogen, dus beter dan verwacht. :good: En effe eerlijk wat ziet dat blokkie er prachtig uit. Heb je ooit een mooier 170CUI slant six blok uit '64 gezien?
Nee, dacht ik al. :letop:

Ondanks grote blijdschap dat t spul nog loopt is er uiteraard weer veel te doen.
Zo is in het proces de oliepeilstok vermist geraakt. Dus mocht iemand nog zo'n ding hebben liggen voor een 170 dan hoor ik het heel graag! En die onregelmatigheid uit het stationair getuned worden.

Daarnaast heeft t blokje nog niet op LPG gelopen en heb ik er nog niet mee gereden. Dus ook de koppeling en versnellingsbak zal nog wel t een en ander aan moeten gaan gebeuren.

Verder moet de deur aan de bestuurders kan er weer in en bij voorkeur met een slot dat niet open springt als je hard boe roept. Als er dan ook nog werkende achteruitrijverlichting(goed woord voor galgje) in zit kan er mee gereden worden.

Aan het plaatwerk moet nog het nodige gebeuren, maar dat heeft geen prioriteit. Het is een blijft een (een soort van) rijdend project.

Ik houd jullie weer op de hoogte.
Post Reply