1920 Holley 1bbl
- 4SpeedFish69
- Posts: 42
- Joined: 12 Feb 2016, 18:35
1920 Holley 1bbl
Ik zit al een tijdje met het probleem dat de carburateur van de 225 slant six lekt bij de pakking van de vlotterkamer. Heb de pakking pas vervangen maar lekt nu nog steeds en word er niet minder op. Heb hem niet eens heel vastgedraaid. Zat ook te denken of het aan de naald ligt dat deze blijft steken en zo de vlotterkamer laat vollopen. Hij lekt vooral bij stationair draaien en als de motor koud is. Wil dit natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben want op deze manier is het rijden niet echt plezierig door het risico te lopen dat hij in brand vliegt. Ook bij het accelereren lijkt het alsof de motor hikt. Probleem met de acceleratiepomp? Iemand ervaring met deze carburateurs die mij kan helpen? Alvast bedankt.
1969 Plymouth Barracuda Fastback 225 /6 Hurst 4 Speed Chrysler Benelux
- 4SpeedFish69
- Posts: 42
- Joined: 12 Feb 2016, 18:35
Re: 1920 Holley 1bbl
OPGELOST!!
1969 Plymouth Barracuda Fastback 225 /6 Hurst 4 Speed Chrysler Benelux
- 4SpeedFish69
- Posts: 42
- Joined: 12 Feb 2016, 18:35
Re: 1920 Holley 1bbl
Ik heb de binnenkant van de carb vervangen met nieuwe onderdelen. Heb deze gebruikt van een 1920 Holley reparatiekit. Acceleratiepomp, power valve (weet geen goede vertaling), en nieuwe naald. Vlotter stond ook veel te laag, en voor het armpje van de acceleratiepomp zitten er drie gaten op rij op de gashendel om deze daarmee te verbinden. Heb hem in de middelste gezet (moet ook volgens de 1969 service manual) waardoor de pomp sneller open trekt. Zat hiervoor in de eerste. Denk wel dat dat een grote rol speelt bij het accelereren want eerst kon dat gewoon niet. Dan kreeg je een hikkend geluid. Ook gelukkig geen lekken meer.jelmoer wrote:Fijn om te horen.
Kan iemand nog iets leren?
Of gewoon compleet vervangen.
1969 Plymouth Barracuda Fastback 225 /6 Hurst 4 Speed Chrysler Benelux