Op mijn Polara van 1965 heeft de vorige eigenaar een remset van SSBC gezet.
Het was een wagen met trommels rondom, geen bekrachtiger en maar 1 potje voor de remmen voor en achter.
Dit setje heeft 4 schijven, grote HRC met bekrachtiger, verdeler en alle bijbehorende leidingen.
Het rempedaal is gewisseld voor een rempedaal uit een bekrachtigde auto.
Ik krijg hem na vele uren zoeken en uitproberen gewoon niet goed.
Hij remt een beetje maar met een beetje gas trekt hij hem er zo doorheen.
Al een nieuwe bekrachtiger en HRC van SSBC erop gezet en nieuwe remdrukverdeler voor schijven rondom erop gezet.
Geen lucht in de leidingen.
Ik hoorde van Geert al dat SSBC niet goed bekend staat.
Heeft iemand nog ideeën of ervaringen?
Probleem met ombouw SSBC remschijven rondom
Re: Probleem met ombouw SSBC remschijven rondom
Ik heb verschillende geprobeerd maar die er nu op zit heeft een diameter van 2,5 cm
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Probleem met ombouw SSBC remschijven rondom
Waarschijnlijk werkt alles beter met het standaard manual rempedaal. Meer 'leverage'.
Of een kleinere HRC diameter. Ik denk dat je aan eentje met 15/16", of wellicht zelfs een 7/8" diameter moet denken.
De SSBC-remombouw systemen staan inderdaad niet bekend als goed werkend.
Of een kleinere HRC diameter. Ik denk dat je aan eentje met 15/16", of wellicht zelfs een 7/8" diameter moet denken.
De SSBC-remombouw systemen staan inderdaad niet bekend als goed werkend.
Re: Probleem met ombouw SSBC remschijven rondom
Het manual rempedaal heeft toch de bevestiging naar de link hoger zitten? Dat zou een nog kortere slag zijn van het pedaal.
Ik zal vanmiddag de diameter van die andere hrc even opmeten
Ik zal vanmiddag de diameter van die andere hrc even opmeten
Re: Probleem met ombouw SSBC remschijven rondom
Wanneer je "standaard" non-power disc brakes hebt van een F, M of J-body dan is de HRC diameter 1". Op mijn oude Valiant had ik er dat zo op zitten met de "kleine" 11" schijven en 2,5" calipers. De remvertraging was 7,5 m/s2. Je moest flink drukken om te remmen doordat er geen bekrachtiging op zat, maar hij remde geweldig.
Wat Big Block al zegt, kijk goed naar de rempedaal verhouding. Wat ook kan schelen is andere remblokken. Soms zitten er knoeperharde (lees; goedkope) blokken bij zo'n set. Dan krijg je het spul nooit aan het remmen.
Toon
Wat Big Block al zegt, kijk goed naar de rempedaal verhouding. Wat ook kan schelen is andere remblokken. Soms zitten er knoeperharde (lees; goedkope) blokken bij zo'n set. Dan krijg je het spul nooit aan het remmen.
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: Probleem met ombouw SSBC remschijven rondom
Ik zal dadelijk de ratio van het pedaal even opmeten
Re: Probleem met ombouw SSBC remschijven rondom
HRC die er nu op zit is 1 inch. Het pedaal had een ratio van 2:1 en heb nu een gat erbij gemaakt en zit nu ongeveer op 4:1.
Hij remt een stuk beter, alleen duw ik nu bijna het schutbord door de radiator heen
Ik ga nu kijken of ik ergens een grotere booster kan lenen om te kijken of dat scheelt.
Hij remt een stuk beter, alleen duw ik nu bijna het schutbord door de radiator heen
Ik ga nu kijken of ik ergens een grotere booster kan lenen om te kijken of dat scheelt.