69 charger speaker

Mopar or No Car!
Post Reply
rakette
Posts: 52
Joined: 09 Aug 2015, 15:30

69 charger speaker

Post by rakette »

Aangezien m'n wagen momenteel in de garage staat om alle elektriciteit te herzien zou ik graag van de gelegenheid gebruik maken om ook de geluidsinstallatie eens onder handen te nemen. Om het interieur zo origineel mogelijk te houden komt de originele radio er terug in (heb alles hier al liggen) Deze moet wat mij betreft niet werken.
Ik zou graag een basisgeluidssysteem hebben.
Ik zou voor dit systeem (alle tips welkom uiteraard) kiezen:
http://www.bossaudio.com/es/marine/mari ... io-mc900b/
Dit is een kleine versterker, solide, en heeft rechtstreeks bluetooth. Radio luisteren doe ik toch niet. Het controlepaneeltje bouw ik dan in mijn handschoenkastje in zodat je er niets van ziet. Nu was mijn vraag welke speakers jullie aanraden om de originele te vervangen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Het is de bedoeling dat het allemaal wat subtiel blijft. Welke afmetingen heb ik nodig van speakers om de originele te vervangen?
Alle tips, alternatieven en/of opmerkingen zijn welkom.
Alvast bedankt!!
User avatar
68reaper
Posts: 158
Joined: 01 May 2014, 20:20

Re: 69 charger speaker

Post by 68reaper »

Kheb 2 speakers achterin m'n Charger onder m'n bekleding.
Zie je niks van prima geluid!
500cui '68 Reaper
'07 Charger SRT8
I.D.K.
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2007, 20:28
Location: Waar de strepen liggen!!

Re: 69 charger speaker

Post by I.D.K. »

Heb je geen bigblock voorin liggen dan? Radio overbodig toch?
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: 69 charger speaker

Post by MoparJW »

Veel mensen vervangen de middelste speaker voor een adapter plaat met 2 kleine speakers, ik vond de speakeropeningen te klein en heb er zelf een gemaakt voor 2 10cm 1-weg speakers en dat past goed (als je dit doet, plaats de speakers wel zover mogelijk naar het raam, zodat deze niet tegen de kabels voor de ac/verwarming aankomen).

Dan heb je naar mijn mening nog speakers nodig in je kickpanels of deuren, in de deuren is optimaal qua geluid geloof ik, maar dat vond ik zelf een beetje zonde, heb 13cm 1-weg speakers in de kickpanels gezet.

Dan nog twee tweeters, heb je een 3-speaker dash dan kan je ze mooi aan weerszijden op het dashboard kwijt.

En natuurlijk een paar speakers in je hoedenplank.

Het is niet duidelijk te zien maar dit is de enige foto die ik heb van m'n dash speakers:
Attachments
9.JPG
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: 69 charger speaker

Post by MoparJW »

Kick panels, 13cm speakers pasten maar net, maar zijn eigenlijk iets te groot om mooi te passen zoals je ziet.
Attachments
P1010001 (3).JPG
P1010005 (3).JPG
P1010004 (3).JPG
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: 69 charger speaker

Post by Frenkie »

Een Dual Voice Coil Speakertje op de plek in je dash zetten waar de oude mono speaker zat en 2 normale speakers verstopt in je hoedenplank.
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
rakette
Posts: 52
Joined: 09 Aug 2015, 15:30

Re: 69 charger speaker

Post by rakette »

Dank aan allen, ik dacht dat er aftermarket kickpanels bestonden voorzien om boxen in te bouwen. Ik hou alles liefst zo origineel mogelijk, vandaar.
Post Reply