Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Re: Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Rodriguez5000 »

Heeey, dat is hem inderdaad...Sixpack was bingo! Dinsdag maar ff boodschappen doen. Heb nu geen zin meer om 4 uur in de auto te zitten, ga lekker 4 uur mountainbiken! Ik hou jullie op de hoogte of het gaat werken!
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Re: Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Rodriguez5000 »

Zonet eindelijk de tijd gevonden om de magnetische coil over te zetten en wat blijkt....hoewel andere waarden aan die coil werden gemeten bij uitval dan bij normaal draaiende motor blijkt dit het niet te zijn.
Het heeft ook te maken met een zekere temperatuur, ik kan net een kwartier rijden en dan is het afgelopen.
Totaal af laten koelen en hij doet het weer....voor een minuut of 15...

Ik heb ook koelproblemen, zou dat er toch mee te maken kunnen hebben?
Alle tips zijn welkom...
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
User avatar
jelmoer
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Re: Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by jelmoer »

Als echt alleen de vonk wegvalt zal het niet door een te warme motor komen.
Zoals eerder beschreven zou het een uitval van de bobine kunnen zijn/of te zwakke vonk.
Kijk eens of de vonk wegvalt in de kabel van bobine naar verdeler.
En de bedrading naar de bobine nog wel goed is.

Zorg dat de timing goed staat wordt de motor misschien ook niet meer te heet
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Re: Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Rodriguez5000 »

Timing staat volgens mij wel goed...ga zo eerst eens de ontstekingsmodule van een probleemloze Plymouth uitwisselen met de mijne, kijken wat dat oplevert...
kom wel telkens op exact dezelfde afstand en/of tijd en/of temperatuur tot stilstand. Dat geeft te denken toch?
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Re: Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Rodriguez5000 »

Dat werkt dus helemaal niet, ontstekingsmodule was net ff iets anders, 2 pluggen meer, resultaat....was blij dat ik weer terug was, backfire en in no time oververhit. Originele module weer terug geplaatst.
Toch maar even ontsteking beter afgesteld, nu op 8 graden vervroeging, loopt een stuk beter maar ik hou het voor gezien vandaag.
Probleem is dat de zaak niet te vertrouwen is, door al dat gepruts aan bedrading ook nog eens temperatuurmeter buiten werking.

bedrading naar bobine verdient wel wat aandacht...nu eerst maar eens een biertje man... :yeah:
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Rodriguez5000 »

Zo zit je een hele tijd te klooien, het ene probleem na het andere en zo is alles in 1 keer opgelost!

Koelprobleem: Opgelost door i.p.v. een Desperado bierflesje als expansievat een echt expansievat te installeren, effect is dat hij niet meer alles boven de 0,2 ltr er uit spuugt en zodoende de radiator volledig afgevuld blijft en zijn volledige koelcapiciteit behoudt :yeah:

Temperatuurmeter viel uit: connector in bulkhead vervangen, de oude was door midden gebroken.

Electronica probleem: Een wrakke gezekerde verbinding die het LPG relais aanstuurt vervangen én de magnetische pickup coil in de distributeur.

Timing opnieuw afgesteld, nooit eerder gedaan maar was super simpel, ga er wel een programmeerbare unit opzetten en een nieuwe distributeur om timing optimaal en up to date te krijgen, volgens mij laat je veel vermogen liggen met dit verouderde systeem...

Daarna knetterdempers vervangen voor een wat minder luidruchtige brassband en de originele 1970 grill uit Seattle ophalen.

Pfff, wel wat geleerd zeg en "stiekem" beetje trots dat ik het voor het eerst van m'n leven zelf grotendeels heb opgelost, with a little help from...dank voor alle tips en dank Sixpack Speedshop, kreeg er zo parts mee zonder factuur onder het mom van, probeer het eerst maar eens :winner:
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Frenkie »

:good:
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
Six-PackSpeedShop.nl
Posts: 83
Joined: 10 Jul 2012, 15:49
Location: Wateringen
Contact:

Re: Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Six-PackSpeedShop.nl »

Blij je enigzins geholpen te kunnen hebben, goed te horen dat je alles opgelost hebt :good:
Six-PackSpeedShop.nl
Wateringen, ZuidHolland
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Sjak Brak »

Goed bezig!

Als je zelf aan de slag gaat kan idd erg frustrerend zijn, maar de voldoening als het dan opgelost is maakt veel goed :winner:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Re: Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Rodriguez5000 »

Hahaha, dynamo lager ligt er uit! Het blijft wel spannend zo...
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Sjak Brak »

De auto denkt met je mee en helpt je bij het opbouwen van sleutel-ervaring :P :P
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Re: Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Rodriguez5000 »

Jaja...Zen en de kunst van het motor onderhoud....De Plymouth is nu totaal Zen na inbouwen nieuwe Dynamo...but hey....silence is a rhythm to!
Eerst maar eens de accu vol laden....kijken we daarna of het werkt....
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Re: Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Rodriguez5000 »

Alle massakabels nagelopen en een en ander vervangen en een extra massalint van blok naar chassis gelegd...nada.
Maar ik had al wel een tikkende startmotor, die was er eerder niet...
Klap op de startmotor, nada....
Auto in drive gezet, beetje heen en weer schudden en BLAMMO! Up and running....:winner:

Zou best kunnen dat al het werk niet nodig was geweest maar ik heb wel de indruk dat alle electra beter werkt, ramen sneller op en neer en zo...
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Dickdale »

Alleen maar goed om na 45 jaar een paar draden te vervangen...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by BigBlockMopar »

Auto in Drive zetten terwijl de motor niet loopt heeft weinig zin. Het enige dat je daarmee beweegt is een klein olieklepje in de transmissie. :)
Ik denk eerder dat het schakelmechaniek wat uitgelubberd is en soms de neutral safety switch activeerd waardoor de motor niet start en het lijkt alsof er nergens spanning op staat.
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Re: Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Rodriguez5000 »

Nou je het zegt! Denk dat je gelijk hebt...ik nam gelijk aan dat ik de dynamo niet goed had aangesloten terwijl ik normaal gesproken eerder de shifter wat heen en weer gooi. Nou ja....niet verkeerd geweest, de massa weer op orde en weer wat geleerd....
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Bean Bandit »

Inderdaad wat BBM schrijft. Een auto met automaat kan je normaliter niet in z'n Drive starten. Daar zorgt de neutral safety switch voor.

Om te testen kan je deze schakelaar even bypassen. Deze neutral safety switch hangt je startrelais aan massa in de P en N stand v.d. automaat.
Dus als je nu met bijv. een stukje draad met krokodillenklemmen het startrelais aan massa hangt, kan je testen of de motor gewoon elke keer start. Zo ja, dan is of de neutral safety switch kapot of de detent lever (rooster comb) is kapot of versleten.

Zie schema hieronder:
starter1.JPG
Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
Rodriguez5000
Posts: 103
Joined: 15 Sep 2007, 09:45
Location: Enschede
Contact:

Re: Opgelost! Onbetrouwbare electronica 1970 Sport Fury

Post by Rodriguez5000 »

De reden dat ik wat heen en weer ging in drive was overigens ingegeven met de gedachte dat stand van tandwielen in de startmotor een rondgang verhinderde, ik had dat ooit ergens gelezen, meegemaakt of gedroomd ;) Nu is overigens de accu weer leeg wegens lekstroom....zucht.... :hammer:
1970 Plymouth Sportfury 383, 2010 Chrysler 300C SRT Design, 1976 Ford Thunderbird 1970 Lincoln Continental Towncar
Post Reply