Nieuwe accu voor 440
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Nieuwe accu voor 440
De Interstate 75 accu uit mijn Coronet is helemaal op (nachtje aan de lader, 4x starten en hij is dood), dus ben op zoek naar een goede vervanger.
Specificaties van mijn huidige accu:
CA 820
CCA 690
lxbxh (mm) 225 x 165 x 195
Wie kan mij een degelijke accu aanraden? Ik heb geen idee over het aantal amperes wat ik nodig heb. Het is op dit moment een standaard 440 met high torque mini starter, en verder weinig electronica in de auto. Ben echter in de toekomst wel van plan de 440 opnieuw op te bouwen naar 500hp.
Hoor graag jullie aanbevelingen
Specificaties van mijn huidige accu:
CA 820
CCA 690
lxbxh (mm) 225 x 165 x 195
Wie kan mij een degelijke accu aanraden? Ik heb geen idee over het aantal amperes wat ik nodig heb. Het is op dit moment een standaard 440 met high torque mini starter, en verder weinig electronica in de auto. Ben echter in de toekomst wel van plan de 440 opnieuw op te bouwen naar 500hp.
Hoor graag jullie aanbevelingen
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Nieuwe accu voor 440
Neem een gel-accu van Optima of Exide ofzoiets.
Kost wel wat meer maar je hebt er jarenlang plezier van.
Kost wel wat meer maar je hebt er jarenlang plezier van.
Re: Nieuwe accu voor 440
Optima Red top
Ik kocht de mijne tien jaar geleden en hij start nog steeds als een nieuwe.
Ik kocht de mijne tien jaar geleden en hij start nog steeds als een nieuwe.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: Nieuwe accu voor 440
Hoe zit het met de amps / CCA / CA waardes? Wat moet ik hebben?
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: Nieuwe accu voor 440
De mijne is 850 cold cranking Amps.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Nieuwe accu voor 440
Ik gebruik al jaren een Exide Orbital. Is net zoiets als een Optima. Ook een Spiral Wound Absorbed Glass Matt. Zijn wel een stuk duurder dan een gewone auto accu. De CA van de Orbital is 950A. Ik heb 'm ooit gekocht bij Tyra, maar dat is alweer een jaar of zeven geleden.
Groeten, Rermco
Groeten, Rermco
Re: Nieuwe accu voor 440
Optima red top RTS 4.2
Prijs is normaal rond de 200 euro inclusief btw
Let wel op juiste type je heb namelijk model RTU en model en RTR en Model RTC en Model RTF en die zijn allemaal duurder dan de RTS.
Soms kom je ze tegen voor 158 euro
http://www.accumegastore.nl/product/RTS+4.2/
Prijs is normaal rond de 200 euro inclusief btw
Let wel op juiste type je heb namelijk model RTU en model en RTR en Model RTC en Model RTF en die zijn allemaal duurder dan de RTS.
Soms kom je ze tegen voor 158 euro
http://www.accumegastore.nl/product/RTS+4.2/
Ik werk met plezier.
Re: Nieuwe accu voor 440
Bestaat uit - Batterij, gevuld en geladenspstrikwerda wrote:Hoe zit het met de amps / CCA / CA waardes? Wat moet ik hebben?
Technische informatie - S = pool bovenzijde
- U = pool voorzijde
Eenheid per stuk
Spanning (-V) 12
Capaciteit (Ah) 50
Lengte (-mm) 254
Breedte (-mm) 175
Hoogte (mm) 200
Koudstartstroom volgens EN (-A) 815
Gewicht (-kg) 17,2
Schakeling 1
Ik werk met plezier.
Re: Nieuwe accu voor 440
Ik heb in onze graafmachines ook van die Optima Red tops geïnstalleerd. Stonden eerst 2 van die joekels van 30 kilo per stuk in en dan ging het nog met moeite. Nu 2 van die kleine 55Ah red tops erin en je hoeft niet eens meer voor te gloeien. Slingert in 2 seconden een 12.9 liter V6 diesel aan de gang.
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: Nieuwe accu voor 440
Zojuist op veler aanraden een Optima RTS 4.2 besteld (linkse versie).
Ik hoef de accu voor gebruik niet op te laden toch?
Ik hoef de accu voor gebruik niet op te laden toch?
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Nieuwe accu voor 440
Nee zeker niet. Alle accu's worden in de fabriek opgeladen en hebben vandaag de dag een zeer geringe zelfontlading. Dus tenzij die accu al een jaar of tien in de stelling staat, kan je hem gelijk gebruiken .
Groeten, Remco
Groeten, Remco
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: Nieuwe accu voor 440
Thanks allemaal voor advies :-) De Coronet start straks weer als een zonnetje :-)
Hm.... toch maar eens denken om een electrische oliepomp ofzo, koud starten zonder olie in de koppen is ook niet fijn
Hm.... toch maar eens denken om een electrische oliepomp ofzo, koud starten zonder olie in de koppen is ook niet fijn
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: Nieuwe accu voor 440
ik heb geen choke.
ik start dus tot ik oliedruk heb zonder dat die aanslaat.
motor start niet als die koud is door te kort aan benzine.
Dan als oliedrukmeter omhoog gaat en de lamp uit gaat trap ik 2 keer flink op gas zodat acceleratiepompen fors benzine naar binnen hozen en dan slaat die aan.
Dit is dus om er voor te zorgen dat de motor niet aanslaat voor dat ik oliedruk heb.
Ik denk dat het beter is voor alle lagers om eerst oliedruk te hebben voor dat die loopt.
Ik heb ook nog een schakelaar om mijn ontsteking uit te zetten met zelfde doel.
Ik heb dit op mijn vrachtwagen ook gemaakt. Deze start normaal altijd snel maar dan duurt het 10 seconden voor ik oliedruk krijg. Nu zet ik brandstofpomp uit, start tot ik oliedruk heb en schakel dan brandstofpomp in. Ik denk dat een motor langer heel blijf als je dit altijd doe.
Ik heb in vergelijking met mensen om mijn heen in mijn sport heel weinig motorschade.
ik start dus tot ik oliedruk heb zonder dat die aanslaat.
motor start niet als die koud is door te kort aan benzine.
Dan als oliedrukmeter omhoog gaat en de lamp uit gaat trap ik 2 keer flink op gas zodat acceleratiepompen fors benzine naar binnen hozen en dan slaat die aan.
Dit is dus om er voor te zorgen dat de motor niet aanslaat voor dat ik oliedruk heb.
Ik denk dat het beter is voor alle lagers om eerst oliedruk te hebben voor dat die loopt.
Ik heb ook nog een schakelaar om mijn ontsteking uit te zetten met zelfde doel.
Ik heb dit op mijn vrachtwagen ook gemaakt. Deze start normaal altijd snel maar dan duurt het 10 seconden voor ik oliedruk krijg. Nu zet ik brandstofpomp uit, start tot ik oliedruk heb en schakel dan brandstofpomp in. Ik denk dat een motor langer heel blijf als je dit altijd doe.
Ik heb in vergelijking met mensen om mijn heen in mijn sport heel weinig motorschade.
Ik werk met plezier.
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: Nieuwe accu voor 440
Hey Arjen, zo start ik ook altijd koud :-) Moet alleen iets vaker dan 2 keer pompen ;-)
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: Nieuwe accu voor 440
Vanochtend nieuwe accu geplaatst. Auto start zoals verwacht zeer goed, maar ik zie op het dashboard dat de dynamo niet echt laadt. Het metertje slaat maar een heel klein beetje naar rechts uit, richting de C. Ik heb ook een massaslot geplaatst omdat ie anders de accu langzaam leeg trekt. Het lampje in het hemeltje doet het soms wel, soms niet. Ik denk dat ik ergens lekstroom heb. Of zou mijn dynamo gewoon niet goed meer zijn? Hoe check ik dit?
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: Nieuwe accu voor 440
Multimeter als de auto loopt op de accu zetten. Moet zo ong 14,5V laden of iets meer. Als hij niet laadt dan moet deze volgens mij rond de 12 zitten als ik het goed heb of er zelfs onder zitten.
Een ander truukje is volgens mij als de auto loopt de plus kabel van de accu afhalen. Misch kan iemand mij daar meer over zeggen?
Een ander truukje is volgens mij als de auto loopt de plus kabel van de accu afhalen. Misch kan iemand mij daar meer over zeggen?
Re: Nieuwe accu voor 440
Een heel klein beetje naar rechts is normaal voor een goede Amperemeter en volle accu... maar beter even nameten idd.
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: Nieuwe accu voor 440
Thx everybody, ik ga het nameten.
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: Nieuwe accu voor 440
1 accupool los, en tussen de pool en de kabel een multimeter plaatsen, op amperestand.spstrikwerda wrote:Ik denk dat ik ergens lekstroom heb. [...] Hoe check ik dit?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- spstrikwerda
- Posts: 455
- Joined: 27 Oct 2010, 18:28
Re: Nieuwe accu voor 440
Heb zo'n Sunpro metertje (oliedruk, watertemp en laadspanning) geinstalleerd en die geeft keurig ongeveer 14,5-15v laadstroom aan onder het rijden (lampen, kachel en autoradio uit). Dus dan zal het wel kloppen??
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Re: Nieuwe accu voor 440
ja
en als je alles aan zet zal die stationair naar 12 volt gaan en als je een beetje toeren maakt ruim boven 12 volt zijn
en als je alles aan zet zal die stationair naar 12 volt gaan en als je een beetje toeren maakt ruim boven 12 volt zijn
Ik werk met plezier.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Nieuwe accu voor 440
Dat doen vrijwel alle Mopar dynamo en laadsystemen.
Een beetje modernere dynamo behoudt gewoon een gezonde laadstroom als alle gebruikers aan staan.
Een beetje modernere dynamo behoudt gewoon een gezonde laadstroom als alle gebruikers aan staan.