Charger '72

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Zo lucht happer erop kap nog een beetje uitlijnen sproeiers aansluiten.
Momentee ga ik eerst alleen de bladveren vervangen die ik nieuw heb liggen, gesperde achteras komt eind v/d zomer weer.
En dan kan ik hem eindeljik uit de schorsing halen en APK erop gooien
IMG_2613.JPG
IMG_2614.JPG
IMG_2615.JPG
IMG_2616.JPG
IMG_2618.JPG
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

EINDELIJK :yeah: APK erop :yeah: verzekering erop en auto uit de schorsing gehaald.

Nu beginnen met inrijden en de kinderziektes eruit te vissen dan is een keer iets bedenken voor een tijdelijke paintjob
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale »

Mooi werk, zo voor de zomer!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Zo ben ff rustig aan m'n kilometertjes aan het maken motortje loopt lekker niets lekt of drupt alles gaat lekker.
Shakelmomenten v/d bak liggen mij wel iets te hoog dus nu met de kickdownkabel stoeien om zo de shiftmomenten lager te krijgen.
Echt de kickdown nog niet gebruikt wil eerst 1000 km op de teller erbij om het lekker rustig in te rijden en alles lekker in te laten werken.

En na flink wat lezen op het internet is m'n gevoel dat m'n 600cfm carb te groot voor m'n set en ga er een 500cfm opzetten
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Zo kon niet blijven still zitten en ben begonnen met het "plastidippen" aangezien het best wel vergevend spul is doe ik kant voor kant dus nu 1 kant gedaan en het resultaat mag er wezen. Dak spuit ik nog niet wil er een confederate flag op plakken in zwart wit grijs tinten.

Via een Ebay action heb ik een edelbrock thunder series 500cfm carb met endurashine finish op de kop getikt voor een geweldige prijs.
En ben nog niet blij met m'n schakelmoment vant 2 - 3 moet hem ff op de brug zetten en weer van vooraf beginnen met afstellen
IMG_2667.JPG
IMG_2666.JPG
IMG_2665.JPG
IMG_2665.JPG
Attachments
Thunder  Endurashine 500 CFM Carb.jpg
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale »

:yeah:
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
N.H
Posts: 114
Joined: 29 Aug 2013, 16:10
Location: Philippine

Re: Charger '72

Post by N.H »

Mooi kleurtje :good:
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: Charger '72

Post by Bean Bandit »

Lekker bezig :good: .

ff mijn 2 cents over je carburateur keuze. Ik denk dat die 600cfm uitstekend is, gezien wat er veranderd is aan je motor. Er zit standaard, fabriek af, een 500cfm 2-barrel op een 318cui (iig op de 318cui in de jaren zestig). Er word geadviseerd als je, alleen al, bijvoorbeeld een Edelbrock Performer nokkenas en intake installeert, om dan al een 600cfm carb te gebruiken (en de Edelbrock Performer is een mild nokkenasje). Maar goed, mosterd na de maaltijd, je hebt de 500 cfm carb al gekocht.

Er zijn wel race klasses waar er geen grotere carb dan 500cfm gebruikt mag worden en er dan toch zo'n 600pk uit een smallblock gehaald word. Maar die motoren kan je, en mag je, niet vergelijken met een straat motor. Die zijn custom build voor bijvoorbeeld cirkel track.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Tja ach misschien was het niet nodig zit er een beetje tussen in maar we gaan het gewoon proberen carburateur kan altijd weer op een ander project.

Nou afgelopen dgn druk bezig geweest om m'n auto te dippen het advies was 4 lagen heb er zelfs 6 lagen op gespoten en vind het eigenlijk nog steeds flinter dun. Maar staat nu lekker in de zon te bakken dus zien wel hoe het uitpakt.
Maar wat een bende zeg mocht m'n hele garage'tje uitschrobben volgende keer party tent opzetten en daar spuiten :D
Image
Image
Image

En het resultaat mag er absoluut zijn met spuitbussen en voor nog geen 200 euro. Weet nu wel als ik m'n auto ga het een slag donkerder wordt richting antreciet.
Image
Image
Image
Image
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Image

Oh jee Koelwater is "milky blue" maar m'n olie is nog complete schoon
Daarna m'n ATF gechecked en deze stond wel errug laag maar was wel rood.

Denk dat het een lekkage is in de automaat koeler die in de radiator zit, in de planning stond toch een externe koeler voor de automaat dus deze maar besteld en het systeem spoelen en de boel weer aansluiten.

Las ook ergens dat het met een paar bouten te maken kan hebben van je headers die door waterkanalen lopen en die een speciale sealing te geven voordat je ze erin draait.

En denk zo maar verder te werken tot uiteindelijk maar de koppen eraf halen :(
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Zo afgelopen dgn weer ff druk bezig geweest.
Water afgetapt en externe koeler voor de automaat geinstalleerd
Image

Nieuwe 500cfm carb binnengekregen en geinstalleerd
Image

Heatshield voor de starter
Image

En de volgende dag paar uurtjes bezig geweest met de bladveren zitten ook 2 bladen meer op en die ik al 2 jaar klaar had liggen
ImageImage
Image

Zo wat een verschil die kleinere carb had ik veel eerder moeten veel scherpere throttle response loopt zoveel beter.
En zal heus wel niet alleen aan de carb liggen had natuurlijk ook kunnen rommelen met sproeiers etc.
Rondje gereden met flink wat drampels en dat gaf ook weer een smile ivm die nu lekker goed veert en super rijdt.

Oude veren waren compleet doorgebogen en zat geen veerweg meer in, meteen bij de oud ijzer gezet.

Helaas rookt de auto nog wel aan 1 kant maar blokje is nog nieuw en maar 500km gereden dus vandaag ff flinke lange rit maken beetje temperatuur opbouwen dat alles een beetje gaat zetten.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale »

Mooi werk. Heb je de lekkage kunnen achterhalen?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Ja na 300 km te hebben gereden ook flink tempo gemaakt op de snelweg lijkt dat verholpen te zijn.
Bij terugkomt alles gepeild en alles is zoals het was toen ik vertrok.

Helaas aan 1 kant nog een olie walm uit de uitlaat maar olie peil staat nog steeds op nivo dus misschien nog beetje nieuwigheid.

Maar hij rijd als een trein andere achteras monteren uitgesteld tot na de zomer eerst lekker touren
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: Charger '72

Post by jeffrey..... »

Plasti dip ziet er goed uit zo! Ik denk dat ik dat op de pick-up een x ga proberen
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Het plasti dip is leuk was ook makkelijk spuiten vanuit een bus maar ondanks 6 lagen zit het er nog flinter dun op. Andere kant wat je er per ongelukt afschraapt kan je zo bijspuiten :D

Zo flink wat km er nu op zitten lekkages weg geen olie in m'n kvs dus allemaal toppie.
Stickertje op het dak
Image
Image
Image

Met mn carb loopt alles beter behalve plankgas sterft ie helemaal af :( niet opgelet met de aanschaf maat heb per ongeluk een carb die voor eeen dual setup is opgezet.

Als iemand nog wat edelbrock thunder series tuning kitje heeft liggen ik ben op zoek naar
Jets
primary 0.86
secondary 0.95
Metering rods 0.65x0.52
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Charger '72

Post by JaapMopar »

Ligt het aan mij of zit die sticker wat uit het midden? ietwat naar links?
Staat wel vet zo!
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Hmm nu na 1500 à 2000 km te hebben gereden blijft ie roken en nu ook olie te verbruiken ben van m'n full naar m'n fill streepje gegaan. Dus dat word stoppen met rijden en op zoek gaan naar het probleem. Olie begint ook vies te worden dus heb het idee dat het m'n zuigerveren zijn welke ik wel vernieuwd heb maar het zijn wel m'n standaard zuigers. Kutzooi Houd ff op voor mij geld is op en moet eerst trouwen in augustus zien dan wel weer verder hoe we dit gaan opzoek en oplossen
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Nou intussen getrouwd hd een mooie mopar van dat kunnen kopen :S niet veel gespaard maar kwam plekje vrij op de brug. Zo nu en dan nog een stukje gereden ene keer wel roken andere keer niet. begint nu miniem olie te sputteren aan de voorkant v/d intake du sheb het vermoeden dat de intake er niet lekker op ligt maar meten is weten.

Vanavond eerst een compressie test en een lek test doen.

Via E-bay kon ik me niet inhouden op een veiling en kon voor een zeer mooie prijs een Edelbrock RPM air-gap kopen en die gaat er op ipv performer die ik nu heb. Winteprlanning voor de rest rvs gevlochten remleidingen installeren voor wat betere remdruk en eindleijk m'n achteras eronder lassen/ plaatsen.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale »

Leuke plannen, succes!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Zo flink opgeschoten hele boeltje eraf geschroeft en een lek test gedaan.
Goed nieuws want alles zit binnen de goede waarden dus cilinder en zuigerveren moeten goed zijn.

Volgende stap is ondanks dat de koppen eerder al helemaal opgeknapt waren misschien toch de seals uitgedroogd waren dus ga maar m'n "valve stem seals" vervangen en kijken of er geen speling zit in de geleiders
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Nou zijn weer ff verder compressie test gedaan lektest gedaan allemaal in orde, stem seals gecontroleerd maar die zagen er zo goed uit dat daar ook niet het probleem kan zijn. Misschien dat de cilinders lichtelijk ovaal zijn en gaan gewoon wat meer km rijden ivm er nu maar 700 op zitten en de boel verder laten inwerken.
Dus gaan weer de boel dicht schroeven met m'n nieuwe air gap intake/ fuel line en moest andere waternekjes hebben voor m'n vacuum en kachel temp sensor etc.
Gisteren de kleppen gesteld en vanavond de laatste dingetjes erop en beetje bedrading aanpassen.
IMG_3174[1].JPG
Als het boeltje weer draait gaan we eindelijk aan de achteras beginnen
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: Charger '72

Post by jeffrey..... »

Lekker bezig Freek!
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

wie is Freek?
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Charger '72

Post by Dickdale »

Crash wrote:wie is Freek?
Lol... :happy: :?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Charger '72

Post by Crash »

Helaas blijf problemen met me motor qua oliegebruik en walmen uit de uitlaat. Auto in de stalling gezet en maar sparen voor revisie.
Tot ik een nog extra motorblokje 318 en 904 automaat tegenkwam en als alle goed was lekker honen en overbouwen.
Motorblok zag er zeer netjes uit helaas met het openschroeven is ie niet goed weggezet en heeft er water in 1 cilinder gestaan.
Maar voor de rest was het blok in zeer nette staat qua krukas en alles was allemaal perfect dus wel een goede basis.

Toen via MP iemand tegengekomen die buiten de boeken om motor revisie doet en daar m'n blok heen gebracht.
Eerste keer boren kwamen er 3 slechte cilinders omhoog dus alles 4e overmaat laten boren.
Helaas zoals je kan zien bleef de een cilinder met waterschade slecht
IMG_4294.JPG
IMG_4293.JPG
Hier is nu een bus ingezet en alles is nu perfect
IMG_4295.JPG
En dat allemaal voor 1/4 v/d prijs op verschillende andere quotaties had bij bedrijven.
Reinigen/Boren/ Honen en Bus totaal een kleine 700 euro :good:

Nu ff wachten voor setje zuigers lager schaaltjes etc. en dan alles zo overbouwen.
Last edited by Crash on 10 Oct 2016, 16:01, edited 1 time in total.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Post Reply