Rijden op waterstof

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Rijden op waterstof

Post by Dickdale »

1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Rijden op waterstof

Post by JWtje »

Haha, hoe heet die bruine derrie die uit de anus van een stier komt ook alweer in het engels?

Gaan we weer: Wet behoud van energie zegt dat dat niet kan.

Een motor die wel of niet gedeeltelijk op waterstof loopt heeft een rendement van 30-35%.
Die drijft via een V-snaar een dynamo aan met een rendement van 50-70% en dan laten we het verlies van de v-snaar achterwege.
Met het vermogen uit die dynamo wordt dan via elektrolyse waterstof en zuurstof geproduceerd. In de meest ideale omstandigheden haal daarmee 80% rendement. In de praktijk vaak veel lager. Tussen de 20 en 40%.

Dus het produceren van de waterstof via door de motor geleverde elektriciteit heeft een rendement van 0,3 x 0,6 x 0,8 = 14,4%

Dat zegt al genoeg. 100 / 14,4 = 6,94
Het kost dus bijna 7 kWh om 1 kWh te produceren. Hier houdt het dus al op. Kost meer energie dan het oplevert. Gaan we toch nog even door.

Energetische waarde waterstof 8,5Mj/liter
" " benzine 33 Mj/liter

Waterstof heeft dus slechts 25% van de energetische waarde van benzine.

Heb net even op de website gekeken van producent. Hun systeem heeft slechts 1 liter water nodig voor 1000km

Laten we voor het handige rekenen uitgaan van een auto die 1 op 10 rijdt. Heeft dus normaal gesproken 100 liter peut nodig om 1000 km te hobbelen.
We gaan er ook vanuit dat die ene liter water voor 80% omgezet wordt in waterstof en dat deze ook vloeibaar is. Verschil in gewicht van waterstof en benzine is ongeveer een factor 10. Dan heb je na 1000 km: (1 x 0,8)/0,1 = 8 liter vloeibare waterstof.
8 liter vloeibare waterstof heeft dezelfde energie als 2 liter benzine.

Dussssssssssss

Mocht je nu iets bedenken waardoor je gratis elektriciteit op kan wekken om dit prachtige systeem van €132,- van prik te voorzien en er geen mechanische elementen aan te pas komen dan kun je in een ideale wereld een besparing van 2% halen. Maar aangezien dit niet zo is is het dikke, vette, mega, hyper, kudo, wappiewappie BS.

Wel ben ik van mening dat wanneer je in deze BullShit gelooft je wel degelijk een besparing van 20% kan bereiken. Ik heb al vele mensen gesproken die zich voor (vanaf) €132,- in gaten hebben laten fistfucken waarvan ze niet eens wisten dat ze ze hadden. En die verklaren dat ze inderdaad zuiniger rijden dan voorheen.

Als je al deze zooi hebt geïnstalleerd wil je ook dat het werkt en ga je denk ik gewoon net iets langzamer rijden, rustiger optrekken en je auto langer uit laten rollen en misschien zelf minder remmen. En dat werkt. Is overigens ook veel makkelijker te onderbouwen en met die 4 tips kun je die beloofde besparingen van 30-40% makkelijk halen.

Gratis tip vd week, volgende kost €132,-

Ga eens kijken naar woodgas conversions, prachtige techniek van slechts een 70-80 jaar oud waarmee je tot wel 100% kan besparen op benzine.

Sidenote: Ik ben geen professor ofzo. Denk alleen een beetje logisch na. Zullen vast wel hier en daar wat mini foutjes of afwijkingen in zitten. Er kunnen dus ook geen rechten ontleend worden aan dit alles. Maar toch is het gelul. Laat je niet gek maken. Enige rendement van dit systeem is te vinden op de bankrekening van degene die deze troep verkoopt.

See you later fuckers.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Rijden op waterstof

Post by Sjak Brak »

Idd JW :)

Ook wel eens betoog gehoord, dat het geproduceerde bogus-gas de efficientie van je verbranding verbetert en dat op die manier de besparing behaald wordt. Maar ook daarvan nooit een chemische en thermodynamische onderbouwing gezien.

Houtkoolgas is erg grappig gezicht, alleen wel wat bewerkelijk natuurlijk om heel de tijd met zon houtkachel rond te tuffen en zelf ben ik te lui om met hout te sjouwen, dus ik duw nog wel wat $$ in de pomp :D
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Rijden op waterstof

Post by Sjak Brak »

Dit is trouwens een giller :lol: :lol: :lol:
APK goedgekeurde bevestigings beugel voor uw generator.
Sinds wanneer moet stierenpoep deugdelijk bevestigd worden :lol:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Dotz
Posts: 6
Joined: 21 Nov 2014, 12:40

Re: Rijden op waterstof

Post by Dotz »

kun je beter deze gebruiken. kun lekker 1 op 10 rijden met je bigblok

http://rotorama.com/chinese-fuel-saver/
:winner:

Deze hebben we getest op de vermogensbank zowel diesel als benzine.
http://www.ebay.com/itm/Performance-Chi ... 1392972261
De eigenaar zei dat hij het idee kreeg dat hij meer vermogen had.
zowel benzine als diesel 2pk minder :oops:
I.D.K.
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2007, 20:28
Location: Waar de strepen liggen!!

Re: Rijden op waterstof

Post by I.D.K. »

Damn jw, je bent me net voor met die berekening.
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: Rijden op waterstof

Post by Rebel »

Dit is ook zo'n mooie, de electrische turbo!

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... o&_sacat=0
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Rijden op waterstof

Post by JWtje »

http://green.autoblog.com/2008/08/04/wh ... r-mileage/

Hier wordt met iets preciezere cijfers aangetoond dat zo'n waterstof set feitelijk zorgt voor een hoger verbruik dan zonder zo'n set.
Post Reply