"huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
User avatar
spstrikwerda
Posts: 455
Joined: 27 Oct 2010, 18:28

"huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by spstrikwerda »

Vandaag samen met mijn broer een 3.23 sure grip onder de Coronet gehangen. Ging allemaal prima behalve dat ik meurde als een bunzing naar die gore stinkolie natuurlijk :lol: :lol: :lol:

Daarna een proefritje en natuurlijk gelijk twee dikke strepen getrokken (heerlijk die zwarte gezichten van voorbijgaande fietsers). Ook trekt hij natuurlijk harder dan mijn oude 2.76 maar het verschil is niet schokkend vind ik.

Probleem: als ik bij 100 - 120 km/u het gas loslaat, hoor ik een "huilend" geluid uit de achteras. Zou dit uit de Sure Grip kunnen komen? Ik heb de goede 80w90 olie met LS gebruikt, de as-speling op ongeveer 0,5 mm ingesteld (op gevoel). Of zou ik de remvoeringen van de trommelremmen te strak hebben aangespannen? Hij remt goed, maar kan ook zijn dat ie teveel aanloopt natuurlijk?

Wie wil zijn lichtje hier eens over laten schijnen??? Bedankt alvast!
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by Bean Bandit »

Als je trommelremmen aanlopen, kan je na een klein ritje, je handen niet meer op de wielen houden van de hitte. Sterker nog, blijf je lang doorrijden, dan krijg je geheid vapor lock. Dus zijn je wielen, rondom de trommels, niet heet, maar warm, dan lopen je trommeremmen niet aan.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by PostMan »

Huilend geluid zou kunnen liggen aan de vertanding. Mijn achteras heeft dat ook een heeeeel klein beetje. Volgens de wetenschappers onder ons was dat geen punt.
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by Rebel »

Heb ik ook, heel zacht. Bij mij omdat hij uit elkaar en weer in elkaar was gezet. Ik rij er al een paar maanden mee en het wordt wel steeds minder. Heb gisteren nog gekeken en geen extreme slijtage ofzo.
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by TheDeputy »

Heb je de gears zelf vervangen? Zo ja, dat houdt wel wat meer in dan alleen de "speling" op ongeveer 0,5 zetten.
Om een stille overbrenging te krijgen moet het tandbeeld precies in het midden van de tand liggen en moet de tandflankspeling rond de 0,2 mm liggen.
Wanneer ie nu al geluid maakt is het verstandig het spul te demonteren en goed af te stellen. Als je geluk hebt is het dan over. Rijd je te lang door dan gaat het huilende geluid nooit meer weg, zelfs niet wanneer je het goed afstelt.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
spstrikwerda
Posts: 455
Joined: 27 Oct 2010, 18:28

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by spstrikwerda »

Nee, heb hem als complete unit gekocht.
Is er iemand in het Noorden des lands die het diff opnieuw voor mij kan afstellen? Bij PTTM hebben ze pas over een maand tijd, en wil zo graag rijden!
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by BigBlockMopar »

Je zou zelf de backlash nog even kunnen nakijken/afstellen.
User avatar
spstrikwerda
Posts: 455
Joined: 27 Oct 2010, 18:28

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by spstrikwerda »

Ik durf dat zelf wel maar heb het nog nooit gedaan. En heb geen meetgereedschap wat zo nauwkeurig is, of kan het ook met voelermaten? Die moer aan het pignonwiel krijg je zonder luchtsleutel nooit los toch?
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by scamp »

Pro Gear in IJmuiden!
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
User avatar
spstrikwerda
Posts: 455
Joined: 27 Oct 2010, 18:28

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by spstrikwerda »

Nou, de achteras is bij Pro Gear geweest en wat blijkt: het differentieel wat ik van iemand hier op het forum (zal de naam hier niet noemen) was helemaal kapot. Als diegene dit leest mag hij wel even contact met mij opnemen (en anders doe ik dat zelf wel ;-)) Er zaten dunne metalen strips tussen de lagers en het huis om de juiste lagerspeling te krijgen!!!! De lagerschalen zaten loei ende loeivast aangedraaid. Kock en Richard van Pro Gear snapten er helemaal niks van. Hierdoor waren het ring en pignon wiel niet goed afgesteld en zijn deze verkeerd afgesleten waardoor er enorm veel speling op zat. Enfin: alleen de sper kon ik meenemen en voor de rest is alles vernieuwd.

Maar nu ga ik dus de achteras weer monteren. Omdat we het stuk flexibele remleiding niet los kregen bij demontage (alles zat vastgeroest) hebben we de remleiding doorgezaagd aan de kant van de auto en daarna de flexibele slang uit de achteras gedraaid.

Wat heb ik nu nodig behalve een slang en een wartel om de remleiding weer te verbinden met de achteras??? BIj Gooze verkopen ze een slang met fittingen aan beide kanten. Dus hoe krijg ik die fitting vast aan de remleiding???
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Six-PackSpeedShop.nl
Posts: 83
Joined: 10 Jul 2012, 15:49
Location: Wateringen
Contact:

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by Six-PackSpeedShop.nl »

He dat schiet niet op om het zo te zeggen, heb je alsnog een complete revisie moeten doen.

Wat betreft je vraag. Je kunt een 'verlengnippel' gebruiken waarmee je het achterste deel (ipv het hele stuk) van je remleiding kan vernieuwen (of verlengen waar je het doorgezaagd hebt) en met een nieuw remnippeltje en flare aan het einde van de leiding zodat je gewoon weer een orginele remslang kan toepassen naar je achteras.
Six-PackSpeedShop.nl
Wateringen, ZuidHolland
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by SuperFlyTNT »

Wat Sixpack zegt. Ik heb dat ook gedaan bij mijn wagon. De koppeling kon ik gewoon krijgen bij de automaterialenboer.

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
User avatar
spstrikwerda
Posts: 455
Joined: 27 Oct 2010, 18:28

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by spstrikwerda »

Jongens thanks voor het advies. Bij moparshop een remslang besteld en bij Hans van Sixpack een stuk koperleiding compleet met fittingen en knelkoppeling besteld.
Nu moet ik alleen nog wat remvloeistof halen. Wat is het beste, Dot 3,4,5??? En is 2 liter genoeg? Ik wil het hele systeem opnieuw vullen en ontluchten.
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by BigBlockMopar »

3, 4 of 5.1
Geen 5..! Dat is op siliconenbasis. Daarvoor moet je hele system eerst gereinigd worden.
User avatar
moparwum
Posts: 330
Joined: 29 Aug 2011, 16:15
Location: Texel

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by moparwum »

Gewoon Dot 4 , altijd goed tast je cups en slangen niet aan ! :)
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by Sjak Brak »

Dot 5.1 is alleen interessant als je echt intensief gaat rijden, anders idd Dot 4 want prijsverschil is dan niet te rechtvaardigen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
spstrikwerda
Posts: 455
Joined: 27 Oct 2010, 18:28

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by spstrikwerda »

Zaterdag remleiding gefixt, opnieuw gevuld met DOT 4 en ontlucht. Wat een klote werk zeg. Na 4x ontluchten (handmatig, de ene pedaal pompen en de andere kijken of er lucht uit komt) voelt het pedaal nog steeds erg sponzig aan. Hij remt re-de-lijk, maar niet tevreden. Ik ga wel een afspraak maken met de garage voor ontluchten en uitlijnen achteras, ben er zelf klaar mee.

Verder heb ik de nieuwe 3.55 klok rustig ingereden (2x 20 min.) zoals door Pro Gear aanbevolen. Helaas hoor ik tussen ongeveer 70 en 110 km/h nog steeds een zoemend/huilend geluid. Zijn dit de nieuwe tandwielen??? Dan zou het vanzelf moeten verwdwijnen??? Ik zal Pro Gear anders nog eens bellen.
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by SuperFlyTNT »

Was je reservoir helemaal leeggelopen voordat je weer ging ontluchten?

Superfly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
User avatar
spstrikwerda
Posts: 455
Joined: 27 Oct 2010, 18:28

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by spstrikwerda »

Ja hebben we helemaal leeg laten lopen. Zit dus wss lucht in. Maar heb al afspraak gemaakt met garage. Achteras uitlijnen, is dat nodig trouwens??? Omdat de pennetjes van de bladveren precies in de gaatjes van de achteras vallen.
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by Sjak Brak »

Mbt uitlijnen:

Ook een starre as kan verkeerde uitlijning hebben (bv camber als gevolg van doorzakken, as die scheef staat doordat de veren ongelijk zijn, etc). Maar de fijnstel-mogelijkheden op een oude Mopar zijn natuurlijk wel vrij beperkt...

Verder moet de aandrijfas recht op de diff komen als de wagen in zijn normale stand staat (dus met bestuurder en normale bagage in de auto), diff moet niet "gekanteld" staan.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Ed
Posts: 568
Joined: 06 Jun 2007, 20:01

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by Ed »

spstrikwerda wrote:Nou, de achteras is bij Pro Gear geweest en wat blijkt: het differentieel wat ik van iemand hier op het forum (zal de naam hier niet noemen) was helemaal kapot. Als diegene dit leest mag hij wel even contact met mij opnemen (en anders doe ik dat zelf wel ;-)) Er zaten dunne metalen strips tussen de lagers en het huis om de juiste lagerspeling te krijgen!!!! De lagerschalen zaten loei ende loeivast aangedraaid. Kock en Richard van Pro Gear snapten er helemaal niks van. Hierdoor waren het ring en pignon wiel niet goed afgesteld en zijn deze verkeerd afgesleten waardoor er enorm veel speling op zat. Enfin: alleen de sper kon ik meenemen en voor de rest is alles vernieuwd.

Maar nu ga ik dus de achteras weer monteren. Omdat we het stuk flexibele remleiding niet los kregen bij demontage (alles zat vastgeroest) hebben we de remleiding doorgezaagd aan de kant van de auto en daarna de flexibele slang uit de achteras gedraaid.

Wat heb ik nu nodig behalve een slang en een wartel om de remleiding weer te verbinden met de achteras??? BIj Gooze verkopen ze een slang met fittingen aan beide kanten. Dus hoe krijg ik die fitting vast aan de remleiding???
Lees net dit berichtje :cry:
Weer 1 die via een forum probeerd stemming te maken alsof je bent opgelicht door een forummember.
Om de zaken even te nuanceren.......ik heb jaren geleden een klok gekocht via sixpack in Lommel Belgie. Dus niet de nieuwe eigenaren in wateringen. De klok heb ik ongezien gekocht en sjak heeft deze voor mij meegenomen en is zo vriendelijk geweest deze geruime tijd in zijn sleutelhok te bewaren tot ik eens naar het zuiden zou afreizen. De klok heeft bij mij in de loods gelegen om ooit eens onder de Coronet te komen. Toen jij een klok zocht heb ik deze aangeboden omdat je niets kon vinden en ik niet verder ga met de Coronet. Ik heb destijds ter goede trouw een klok gekocht staat onbekend, jij koopt een klok staat onbekend dat heb ik je ook gezegd. Je hebt hem bekeken en de tanwielen nagekeken. Hij is er bij mij nooit onder gebouwd. Ik heb op 17 juli van jou een pm gehad, daarna niets meer.

"Hoi Ed,

Het differentieel is inmiddels onder de Coronet gezet. De sper functioneert prima (al enkele mooie strepen gezet), maar bij loslaten v/h gas bij 100-120 km/u komt er een huilend geluid uit het diff. Dit komt waarschijnlijk omdat er teveel backlash op de ring gear zit (speling tussen ring- en pignon wiel). Jij zult dit waarschijnlijk niet gemerkt hebben omdat je het diff nooit hebt gebruikt. Dus dat kan ik jou niet aanrekenen. Maar ik zou het wel mooi vinden als je me wilt helpen.

Heb inmiddels contact gehad met Hans van Sixpack en die wil graag jouw achternaam weten, dan kan hij opzoeken of zij eventueel een fout hebben gemaakt met het afstellen van het diff. Zou je mij je achternaam willen geven, dan geef ik die door aan Sixpack.

Thanks!

Groeten,
Simon-Paul "

Je schrijft dat je het mij niet aanrekend, maar wel stemming maken hier. Een aantal hier weten dat ik anders in elkaar steek dan jij schetst.
S6 met je ride.

Hier even ons pm verkeer voordat er daarover ook weer onduidelijkheden gaan bestaan.

Toon berichten: Postvak IN
Map 60% vol (300 van de 500 berichten opgeslagen)

Reageer op bericht
Keer terug naar Postvak IN
Vorige opgeslagen PBVolgende opgeslagen PB
Re: Casting
Verstuurd: zo jun 29, 2014 1:29 am
Van: spstrikwerda
Naar: Ed

Okay.
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip

spstrikwerda

Berichten: 402
Geregistreerd: wo okt 27, 2010 6:28 pm
Omhoog
Vorige PBVolgende PBVerplaats naar map:
UITKLAPPEN BERICHTGESCHIEDENIS:
Re: Casting
Verstuurd: do jul 17, 2014 5:33 pm
door Ed

Hoi Simon Paul,

Mijn naam is Rietveld, hoop dat ze je willen helpen. Het diff komt bij de vorige eigenaar weg, sixpackspeedshop uit ( lommel belgie) ik hoop dat het eenvoudig is op te lossen.

S6
Mvg Ed
Re: Casting
Verstuurd: do jul 17, 2014 1:23 pm
door spstrikwerda

Hoi Ed,

Het differentieel is inmiddels onder de Coronet gezet. De sper functioneert prima (al enkele mooie strepen gezet), maar bij loslaten v/h gas bij 100-120 km/u komt er een huilend geluid uit het diff. Dit komt waarschijnlijk omdat er teveel backlash op de ring gear zit (speling tussen ring- en pignon wiel). Jij zult dit waarschijnlijk niet gemerkt hebben omdat je het diff nooit hebt gebruikt. Dus dat kan ik jou niet aanrekenen. Maar ik zou het wel mooi vinden als je me wilt helpen.

Heb inmiddels contact gehad met Hans van Sixpack en die wil graag jouw achternaam weten, dan kan hij opzoeken of zij eventueel een fout hebben gemaakt met het afstellen van het diff. Zou je mij je achternaam willen geven, dan geef ik die door aan Sixpack.

Thanks!

Groeten,
Simon-Paul
Re: Casting
Verstuurd: zo jun 29, 2014 1:29 am
door spstrikwerda

Okay.
Re: Casting
Verstuurd: za jun 28, 2014 10:43 pm
door Ed

Hoi Simon Paul,

Bel me even een minuut of 10 voordat je er bent. Dan kom ik naar het is een opslag.

Tot morgen
Ed
Re: Casting
Verstuurd: di jun 24, 2014 9:30 pm
door Ed



Tot zondag,
Ed
Re: Casting
Verstuurd: di jun 24, 2014 6:40 pm
door spstrikwerda

Hoi Ed,

Jawel hoor! Einde vd ochtend goed? Stuur mij aub jouw adresgegevens en telefoonnummer.

Groet,
Simon-Paul
Re: Casting
Verstuurd: di jun 24, 2014 6:17 pm
door spstrikwerda

Hoi Ed,

Jawel hoor! Einde vd ochtend goed? Stuur mij aub jouw adresgegevens en telefoonnummer.

Groet,
Simon-Paul
Re: Casting
Verstuurd: di jun 24, 2014 4:07 pm
door Ed

Gaat het lukken zondag?

Groet
Ed
Re: Casting
Verstuurd: ma jun 23, 2014 8:47 pm
door Ed

Hoi Simon Paul,

Overdag werken dus donderdag gaat niet lukken. Zondag vroeg of eind van de middag is prima.
Laat maar even weten hoe laat je wil komen.

Grz
Ed
Re: Casting
Verstuurd: zo jun 22, 2014 9:07 pm
door spstrikwerda

Hoi Ed,

Ik zou a.s. donderdag overdag wel kunnen het liefst s ochtends. En anders zaterdagmiddag of zondag wel.

Groet,
Simon-Paul
Re: Casting
Verstuurd: zo jun 22, 2014 7:10 pm
door Ed

Ik woon in Almere, valt mee.......stukje A6.
Wanneer wil je deze kant op komen?
Re: Casting
Verstuurd: zo jun 22, 2014 4:05 pm
door spstrikwerda

Hey Ed,

Okay, 300 it is. Waar woon je? Ik woon in de buurt van Sneek, dus als het in de buurt is kom ik het bij je ophalen.

Groet,
Simon-Paul
Re: Casting
Verstuurd: zo jun 22, 2014 1:33 pm
door Ed

Hoi Simon Paul,

Ik denk dat ik met € 300 al heeeeeeel netjes ben

Grz
Ed
Re: Casting
Verstuurd: zo jun 22, 2014 12:30 pm
door spstrikwerda

Hoi Ed,

Heb je mijn laatste bericht nog ontvangen?
Ben benieuwd wat je van mijn bod vindt.

Groet,
Simon-Paul
Re: Casting
Verstuurd: za jun 21, 2014 11:22 am
door spstrikwerda

Waar woon je precies? Voor 250 kom ik hem gelijk ophalen.

Simon-Paul
Re: Casting
Verstuurd: vr jun 20, 2014 12:45 pm
door Ed

Doet ik
Re: Casting
Verstuurd: vr jun 20, 2014 8:46 am
door spstrikwerda

Goedemorgen Ed,

Thanks! Ik kom er nog even op terug dit weekend of maandag. Moet nog ff wat dingetjes uitzoeken. Wil je hem even vasthouden voor mij?

Groet,
Simon-Paul
Re: Casting
Verstuurd: do jun 19, 2014 4:40 pm
door Ed

€ 300 lijkt me redelijk.

Grz Ed
Re: Casting
Verstuurd: do jun 19, 2014 9:21 am
door spstrikwerda

Hoi Ed,

Wat wil je voor de complete casing hebben?

Groet,
Simon-Paul
Re: Casting
Verstuurd: do jun 19, 2014 8:41 am
door Ed

070611-3.23
Jammer kerel niet wat je zoekt denk ik
Re: Casting
Verstuurd: wo jun 18, 2014 9:55 pm
door spstrikwerda

Toppie, sorry dat ik zo'n haast heb haha!
Re: Casting
Verstuurd: wo jun 18, 2014 9:45 pm
door Ed

Sorry kerel....druk druk druk
Morgen ochtend kijk ik even
Re: Casting
Verstuurd: di jun 17, 2014 11:43 pm
door spstrikwerda

Nog gekeken??
Re: Casting
Verstuurd: ma jun 16, 2014 7:17 pm
door spstrikwerda

Top ik hoor graag van je
Re: Casting
Verstuurd: ma jun 16, 2014 7:02 pm
door Ed

Ik zal morgen ochtend even kijken, je hoort van me.

Grz Ed
Re: Casting
Verstuurd: ma jun 16, 2014 5:47 pm
door spstrikwerda

Hoi Ed,

Draai het grote tandwiel eens rond. Als het goed is staat er aan de zijkant een serienummer. Wil je dat aan mij doorgeven? Als dat nummer er niet opstaat, wil je dan het aantal tanden op het grote tandwiel en het kleine tandwiel aan mij doorgeven?

Check onderstaand plaatje anders:


Groet,
Simon-Paul
Re: Casting
Verstuurd: ma jun 16, 2014 5:07 pm
door Ed

Gekocht bij "sixpackspeedshop" in Lommel als een goede unit. Hij was bedoeld voor de Coronet, is er alleen nooit van gekomen. Hoe zie ik of het een 3.55 is?
Re: Casting
Verstuurd: zo jun 15, 2014 9:50 pm
door spstrikwerda

Hoi Ed,

Thanks voor je mail. Ziet er goed uit. Neem aan dat het een 3.55 is? Ik zie dat het een Borg-Warner style is (zie ik aan de spiraalveren), komt die uit je Coronet? Loopt ie mooi vrij zonder lawaai tijdens het rijden? Tandwielen zien er nog goed uit op het eerste gezicht. Kun je mij ook vertellen of er een 7260 of 7290 U-joint op zit?

En last but not least: heb je een prijs in gedachten?

Groet,
Simon-Paul
Casting
Verstuurd: zo jun 15, 2014 9:00 pm
door Ed

Hoi,
Ik heb deze nog liggen, os dit wat je zoekt?







Groet Ed
Last edited by Ed on 13 Sep 2014, 11:57, edited 1 time in total.
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
User avatar
spstrikwerda
Posts: 455
Joined: 27 Oct 2010, 18:28

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by spstrikwerda »

Hallo Ed,

Het was zeer zeker niet mijn bedoeling om iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen, daarom heb ik jouw naam er niet bij gezet. Ik vind het wel netjes dat je reageert met het verhaal, maar de hele berichtgeschiedenis erbij zetten had niet gehoeven. Daar heeft iemand anders niks mee nodig. Je hebt nog niets van mij gehoord omdat ik eerst allerhande zaken moest uitzoeken en uitsluiten. Ik ga niet zomaar met de vinger naar iemand wijzen. Daarnaast is mijn achteras pas net een week terug.
Ik bel jou dit weekend even om het privé te bespreken, dat lijkt mij wel zo netjes.

Groeten,
Simon-Paul
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
User avatar
Ed
Posts: 568
Joined: 06 Jun 2007, 20:01

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by Ed »

Doe verder geen moeite, "diegene" leert snel.

S6
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
User avatar
spstrikwerda
Posts: 455
Joined: 27 Oct 2010, 18:28

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by spstrikwerda »

Weer even on-topic:

Inmiddels zit de as er weer onder en heb ik de nodige KM's gemaakt. Wat mij opvalt is dat bij ongeveer 70 - 100 km/u er wederom een jankend geluid uit de achteras komt. Maar nu is het niet bij optrekken of loslaten, maar op constante snelheid. Als ik sneller of langzamer ga verdwijnt het geluid weer.

Ik vind dit vervelend omdat de boel net gereviseerd is. Kan het ook iets anders zijn dan het diff? Wiellagers? Misschien de klemmetjes over de yoke te strak aangedraaid?
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
User avatar
spstrikwerda
Posts: 455
Joined: 27 Oct 2010, 18:28

Re: "huilend" geluid uit achteras bij loslaten gaspedaal

Post by spstrikwerda »

Niemand een idee???
1968 Dodge Coronet 500 Hardtop 440/727/3.55 Sure Grip
Post Reply