Remschijven dodge coronet

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Moparchick
Posts: 2
Joined: 08 Jun 2014, 22:44

Remschijven dodge coronet

Post by Moparchick »

Ik heb een dodge coronet van 70,er zitten blokken onder maar wil schijfremmen,heb veel verschillende meningen gehoord qua merk,wat adviseren jullie?
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Remschijven dodge coronet

Post by BigBlockMopar »

Blokken??
Denk dat je trommels bedoelt wellicht.

Er zijn diverse schijfrem-conversie kits verkrijgbaar, van gebruikt, tot een verzameling verschillende rem-onderdelen van diverse automerken, tot een complete Wilwood setup bijvoorbeeld.
Sommige van de adverteerders hier kunnen deze sets wel leveren.

Welkom trouwens.
Moparchick
Posts: 2
Joined: 08 Jun 2014, 22:44

Re: Remschijven dodge coronet

Post by Moparchick »

Hoi

Ja ik heb ook al veel advies gevraagd maat heb best wel wat vermogen onder de kap en om nu een paar 1000 uit te geven terwijl ik geen zekerheid heb dat het echt goed remt vindt ik lastig
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Remschijven dodge coronet

Post by BigBlockMopar »

Schijfremkits variëren van €500 tot €2000+.
De beetje Performance remmen beginnen wat mij betreft altijd vanaf een 11,75" remschijf-diameter, wat ook betekent dat 15" velgen noodzakelijk zijn.
De meeste remkits hebben kleinere schijfremmen van 10.5" remschijven waarbij nog 14" velgen gebruikt kunnen worden. Deze kits zijn leuk om van je voorste remtrommels af te komen maar geven niet vaak een overduidelijk betere remvertraging.

Voor straatgebruik moet je altijd geventileerde remschijven hebben.
De specifieke dragrace remkits hebben vaak enkele schijven. Deze zijn wel een stuk lichter maar kunnen hun warmte minder snel kwijt.

Naast schijfdiameter kan er ook nog voor betere typen remvoeringen gekozen worden die meer frictie op de remschijven hebben.

Wat voor 'kwaliteit' wil je hebben voor remmen?
In principe zijn 11,75" fabrieksschijfremmen vaak al voldoende voor een (standaard) B-body Mopar.
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: Remschijven dodge coronet

Post by challenger72 »

mbm kit werkt goed
Post Reply