Hoi , ik heb een plymouth valiant signet 1964 waar kortsluiting is ontstaan gekocht. Nu wil ik eerst kijken of het blok loopt dus heb
dit ff basic aangesloten:
- van accu naar chassis
+ van accu naar bobine ( onderbroken met schakelaar)
- van bobine naar ontsteking
+ van accu naar startmotor en dan een startknop aangesloten
De dynamo heb ik er tussen uit gelaten omdat deze moet worden aangesloten op de spanningsregelaar, en ik weet niet hoe en of deze ook niet verfikt is
Nu draait de motor rond maar voor de rest niks, ben ik iets vergeten , zoals nog ergens aarde maken?
En kan ik iets meten aan de bobine kabel, want volgens mij komt hier geen spanning op
Alle hulp is welkom
slant six start niet
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: slant six start niet
Geprobeerd, helaas maakt niks uit. De startmotor draait rond maar geen vonk.
Kan er iets kapot zijn in de ontsteking ? En weet iemand hoe ik de bobine kan meten, kan ik deze
rechtstreek op de plus en min van de accu aansluiten en dan in het midden spanning meten ?
Kan er iets kapot zijn in de ontsteking ? En weet iemand hoe ik de bobine kan meten, kan ik deze
rechtstreek op de plus en min van de accu aansluiten en dan in het midden spanning meten ?
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: slant six start niet
Bobine met de hoofdbougie kabel ergens in de buurt van een massapunt neerleggen en dan Plus en Min aansluiten.
Zodra je de min-pool weer loshaalt zal er een vonk (moeten) overspringen van de bobinekabel naar massa.
Je kan ook gewoon starten met een bougiekabel vlakbij een stukje kaal ijzer van de body of motor en kijken of er een vonk overspringt.
Zodra je de min-pool weer loshaalt zal er een vonk (moeten) overspringen van de bobinekabel naar massa.
Je kan ook gewoon starten met een bougiekabel vlakbij een stukje kaal ijzer van de body of motor en kijken of er een vonk overspringt.
Re: slant six start niet
Heb het gevonden , de ontsteking onderbreekt de bobine niet er zit een slecht contact in de ontsteking..
iemand een idee of ik ergens onderdelen voor de ontsteking kan krijgen, is volgens mij nog de originele ontsteking ?
ik moet dus het gedeelte hebben waar het "hamertje" (dat ding wat open-dicht gaat) zit
iemand een idee of ik ergens onderdelen voor de ontsteking kan krijgen, is volgens mij nog de originele ontsteking ?
ik moet dus het gedeelte hebben waar het "hamertje" (dat ding wat open-dicht gaat) zit
- Attachments
-
- 2014-05-26-22-23-16-1021151801.jpeg (3.67 KiB) Viewed 1751 times
Re: slant six start niet
Hoi koen.
Heb volgens mij een ontsteking slant 6 liggen.
Bij interesse stuur maar een PB.
Groet,
Jelmer
Heb volgens mij een ontsteking slant 6 liggen.
Bij interesse stuur maar een PB.
Groet,
Jelmer
Re: slant six start niet
Bedankt maar heb al nieuwe contactpuntjes besteld en nog wat spul
bij rockauto
bij rockauto
Re: slant six start niet
Iemand een idee, vandaag nwe condensator gemonteerd maar nu heb ik als de contactpunten open gaan, tussen de bobine - en de ontsteking geen spanningsval meer van 12v. Als de contactpunten nu open gaan blijft er c.a. 4.5V spanning staan tussen de bobine en ontsteking.
Nu heb ik dt gemeten en blijkt dat dit komt doordat deze nieuwe condensator "lekt" als ik hem namelijk los maak (dus niet vastschroef in de ontsteking) dan heb ik wel 0v. Maar als hij dus vastzit in de ontsteking is hij zeg maar geaard de oude condensator had dit niet, deze "lekte niet"
Weet iemand wat nu goed is, moet de spanningsval tussen - bobine en ontsteking 12v zijn (om de bobine te kunnen opladen) of mag er idd dus een spanning blijven lopen van c.a. 5v.
Nu heb ik dt gemeten en blijkt dat dit komt doordat deze nieuwe condensator "lekt" als ik hem namelijk los maak (dus niet vastschroef in de ontsteking) dan heb ik wel 0v. Maar als hij dus vastzit in de ontsteking is hij zeg maar geaard de oude condensator had dit niet, deze "lekte niet"
Weet iemand wat nu goed is, moet de spanningsval tussen - bobine en ontsteking 12v zijn (om de bobine te kunnen opladen) of mag er idd dus een spanning blijven lopen van c.a. 5v.
Re: slant six start niet
Ff een update, auto loopt ondertussen alleen nog niet helemaal lekker. Eerst maar eens aan de gang met de elektra (kortsluiting probleempjes).