slant six start niet

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
koen77
Posts: 15
Joined: 16 Apr 2014, 10:07

slant six start niet

Post by koen77 »

Hoi , ik heb een plymouth valiant signet 1964 waar kortsluiting is ontstaan gekocht. Nu wil ik eerst kijken of het blok loopt dus heb
dit ff basic aangesloten:
- van accu naar chassis
+ van accu naar bobine ( onderbroken met schakelaar)
- van bobine naar ontsteking
+ van accu naar startmotor en dan een startknop aangesloten

De dynamo heb ik er tussen uit gelaten omdat deze moet worden aangesloten op de spanningsregelaar, en ik weet niet hoe en of deze ook niet verfikt is

Nu draait de motor rond maar voor de rest niks, ben ik iets vergeten :hmmm: , zoals nog ergens aarde maken?
En kan ik iets meten aan de bobine kabel, want volgens mij komt hier geen spanning op

Alle hulp is welkom
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: slant six start niet

Post by BigBlockMopar »

Motor naar chassis
koen77
Posts: 15
Joined: 16 Apr 2014, 10:07

Re: slant six start niet

Post by koen77 »

Geprobeerd, helaas maakt niks uit. De startmotor draait rond maar geen vonk.
Kan er iets kapot zijn in de ontsteking ? En weet iemand hoe ik de bobine kan meten, kan ik deze
rechtstreek op de plus en min van de accu aansluiten en dan in het midden spanning meten ?
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: slant six start niet

Post by BigBlockMopar »

Bobine met de hoofdbougie kabel ergens in de buurt van een massapunt neerleggen en dan Plus en Min aansluiten.
Zodra je de min-pool weer loshaalt zal er een vonk (moeten) overspringen van de bobinekabel naar massa.

Je kan ook gewoon starten met een bougiekabel vlakbij een stukje kaal ijzer van de body of motor en kijken of er een vonk overspringt.
koen77
Posts: 15
Joined: 16 Apr 2014, 10:07

Re: slant six start niet

Post by koen77 »

Heb het gevonden :yeah: , de ontsteking onderbreekt de bobine niet er zit een slecht contact in de ontsteking..
iemand een idee of ik ergens onderdelen voor de ontsteking kan krijgen, is volgens mij nog de originele ontsteking ?
ik moet dus het gedeelte hebben waar het "hamertje" (dat ding wat open-dicht gaat) zit
Attachments
2014-05-26-22-23-16-1021151801.jpeg
2014-05-26-22-23-16-1021151801.jpeg (3.67 KiB) Viewed 1751 times
User avatar
jelmoer
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Re: slant six start niet

Post by jelmoer »

Hoi koen.

Heb volgens mij een ontsteking slant 6 liggen.
Bij interesse stuur maar een PB.
Groet,

Jelmer
koen77
Posts: 15
Joined: 16 Apr 2014, 10:07

Re: slant six start niet

Post by koen77 »

Bedankt maar heb al nieuwe contactpuntjes besteld en nog wat spul
bij rockauto
koen77
Posts: 15
Joined: 16 Apr 2014, 10:07

Re: slant six start niet

Post by koen77 »

Iemand een idee, vandaag nwe condensator gemonteerd maar nu heb ik als de contactpunten open gaan, tussen de bobine - en de ontsteking geen spanningsval meer van 12v. Als de contactpunten nu open gaan blijft er c.a. 4.5V spanning staan tussen de bobine en ontsteking.

Nu heb ik dt gemeten en blijkt dat dit komt doordat deze nieuwe condensator "lekt" als ik hem namelijk los maak (dus niet vastschroef in de ontsteking) dan heb ik wel 0v. Maar als hij dus vastzit in de ontsteking is hij zeg maar geaard de oude condensator had dit niet, deze "lekte niet"

Weet iemand wat nu goed is, moet de spanningsval tussen - bobine en ontsteking 12v zijn (om de bobine te kunnen opladen) of mag er idd dus een spanning blijven lopen van c.a. 5v.
koen77
Posts: 15
Joined: 16 Apr 2014, 10:07

Re: slant six start niet

Post by koen77 »

Ff een update, auto loopt ondertussen alleen nog niet helemaal lekker. Eerst maar eens aan de gang met de elektra (kortsluiting probleempjes).
Post Reply