Ik heb sinds een paar maanden een 68 charger .
Wat problemen gehad met de verlichting aan de voorzijde maar nog niet aan gewerkt .
Nu de accu weer aangesloten en de "fusible link" kabel van het start relais begint op te gloeien ( als een zekering die doorbrand ) .
Met een bedradings schema mijn bedrading wat aan het nalopen maar ontdek er veel anders is dan in het schema.
Ook zijn er kabels welke nergens meer aan verbonden zijn of andere in de loop van de jaren bijgelegd .
Ik wil nu de gehele bedrading onder de kap vervangen ( motor ,en verlichting ) om zo het verlichtings probleem en de "fusible link" verbranding op te lossen .
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zou de beste plaats zijn om een complet bekabeling te bestellen ?
( liefts zou ik een compleet pakket hebben ipv alle delen afzonderlijk te bestellen )
Graag enig advies en info
Mvg Ronny
wiring harness 68 charger
Re: wiring harness 68 charger
Je hebt in feite 2 mogelijkheden.
Voor de charger is er van (ik dacht) year one een model/jaar-specifieke kabelboom, maar is wel vrij duur, en werkt nog steeds met die klote glaszekeringen.
Andere optie is een universele kabelboom van EZ-wire, deze kan je dan met steekzekeringen (normaal of mini) bestellen, en is met niet zo heel veel werk pas te maken. Afhankelijk van opties, audio etc in je wagen kan je de 12- of 20-circuit variant kopen. Kosten ca 200 euro incl verzenden usa. Voordeel is dat je later makkelijk kan uitbreiden op bestaande zekeringenkast als je bv een versterker, CD-speler of weet ik wat inbouwt.
Als je tijd te veel hebt kan je zelf aan de gang met wat rollen kabel, stekkers etc, maar ik vind zelf de EZ-wire het geld wel waard.
Voor de charger is er van (ik dacht) year one een model/jaar-specifieke kabelboom, maar is wel vrij duur, en werkt nog steeds met die klote glaszekeringen.
Andere optie is een universele kabelboom van EZ-wire, deze kan je dan met steekzekeringen (normaal of mini) bestellen, en is met niet zo heel veel werk pas te maken. Afhankelijk van opties, audio etc in je wagen kan je de 12- of 20-circuit variant kopen. Kosten ca 200 euro incl verzenden usa. Voordeel is dat je later makkelijk kan uitbreiden op bestaande zekeringenkast als je bv een versterker, CD-speler of weet ik wat inbouwt.
Als je tijd te veel hebt kan je zelf aan de gang met wat rollen kabel, stekkers etc, maar ik vind zelf de EZ-wire het geld wel waard.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: wiring harness 68 charger
€198,30 via deze gast prinstruckshop@gmail.com, 21 circuits. Hij heeft ze op voorraad in nl...
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: wiring harness 68 charger
Het 'probleem' met een kant-en-klare kabelboom is dat je nog steeds de bedrading op een originele manier hebt aangesloten, terwijl er betere/veiligere manieren zijn om bijv. stroomvreters als de koplampen en ontsteking aan te sturen.
Re: wiring harness 68 charger
Niet echt een probleem, maar wel goed om mogelijke upgrades te melden natuurlijk. Relais aan de koplampen knopen is niet zo schokkend, en ook zo gepiept met die kant en klare spullen.
Kant-en-klaar scheelt gewoon enorm veel tijd tov knutselen met rollen draad etc.
Kant-en-klaar scheelt gewoon enorm veel tijd tov knutselen met rollen draad etc.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
-
- Posts: 445
- Joined: 08 Jun 2007, 23:57
Re: wiring harness 68 charger
Geen wiring van painless nemen, te duur en draden zijn te dun. Kleuren zijn op chebby gebaseerd en als je daarin moet gaan zoeken als je ergens storing heb ,ben je weken bezig eer je eruit bent hoe t precies zit.
Ik sloop t er aankomende winter alles uit en maak t dan zelf, met t orginele diagram
Gr jeroen
Ik sloop t er aankomende winter alles uit en maak t dan zelf, met t orginele diagram
Gr jeroen
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack
Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member