hey,
zit te worstelen met de stance van de 66r.
De oude bladveren waren soggy, wat verholpen werd door highjackers.
Heb er dan de "nieuwe" mopar HP bladveren onder gezet van de 70r die ze toch niet direct nodig heeft, samen met nieuwe Monroe sensa trac schokdempers met hulpveer.
Gevolg is dat de 66r nu met zen kont lager zit dan zen neus, de 70r stond met dezelfde bladveren op zen duits.
Allemaal lekker strak maar het ziet er wat wannabe gasser uit of gewoon motorloos.
Is dit te verhelpen met langere hangers te laten maken? langere shackles?
Ik kan em vooraan laten zakken met de torsiestangen, maar dan stuurt hij waarschijnlijk als een zatte hond.
Zou het kunnen dat dit voortkomt uit de engine swap doordat de poly zwaarder was dan de 360?
alle suggesties zijn welkom. Ik weet het niet meer..
thanks,
B.
bladveer "stance" probleem
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: bladveer "stance" probleem
De hoofd bladveer van de '70er is waarschijnlijk iets korter dan de originele '66ers waardoor ie lager kan staan.
Ik welke stand staan de shackles nu eigenlijk? Maak eens een foto als je wilt.
Je kan evt. de hoofdveer van je originele veerpakket gebruiken en zelf een verenpakket samenstellen met een aantal bladen.
Ik welke stand staan de shackles nu eigenlijk? Maak eens een foto als je wilt.
Je kan evt. de hoofdveer van je originele veerpakket gebruiken en zelf een verenpakket samenstellen met een aantal bladen.
Re: bladveer "stance" probleem
Zo hangen ze er nu bij. (excuse the crap-nightime-outdoor-iphone-pic).
Zal morgen effe de hoofdveren na meten. Volgens summit zijn ze geschikt vanaf 67. maar voor 66 hebben ze geen andere..
De voorkant omlaag wordt ook wat sketchy ivm headers en verkeersdrempels hier in BE. heb geen zin om de EVO te gaan uithangen.
B.
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: bladveer "stance" probleem
@ Herman; het zal eerder andersom zijn; als de hoofdveer te lang is, dan zal de auto gaan zakken. De shackle kan dan immers veel verder naar achteren draaien om de extra lengte op te nemen, voordat de veer in de shackle gaat 'hangen'. Qua afmetingen zijn de bladveren hetzelfde - voorste segment 22", achterste 36". De achteras zou iig op dezelfde plek uit moeten komen. En de shackle hangt eigenlijk precies goed. Ik neem aan dat de foto genomen is met het gewicht van de auto op de veren?
Langere shackles waren (en zijn) een lapmiddel om de auto achter wat hoger te krijgen. Door de lengte de langere shackle zal het onderste draaipunt op de veer t.o.v. het bovenste draaipunt in het frame minder naar achteren draaien.
SuperFly TNT
Langere shackles waren (en zijn) een lapmiddel om de auto achter wat hoger te krijgen. Door de lengte de langere shackle zal het onderste draaipunt op de veer t.o.v. het bovenste draaipunt in het frame minder naar achteren draaien.
SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
Re: bladveer "stance" probleem
@SuperFly TNT
Yup, staat op zen wielen op een "relatief" rechte ondergrond.
Had langere hangers te koop gezien met twee sets gaten om de veer in te hangen.
De originele zijn zo gemaakt dat je er geen gaten kan in bijmaken noch op zen kop kan
monteren.
Was indd. ook al bang dat als ik alles ietwat naar achter monteer de as mee zal willen en driveshaft te kort word.
Puzzelen met de veren dus maar?
Thx,
B.
Yup, staat op zen wielen op een "relatief" rechte ondergrond.
Had langere hangers te koop gezien met twee sets gaten om de veer in te hangen.
De originele zijn zo gemaakt dat je er geen gaten kan in bijmaken noch op zen kop kan
monteren.
Was indd. ook al bang dat als ik alles ietwat naar achter monteer de as mee zal willen en driveshaft te kort word.
Puzzelen met de veren dus maar?
Thx,
B.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: bladveer "stance" probleem
I dare to differSuperFlyTNT wrote:@ Herman; het zal eerder andersom zijn; als de hoofdveer te lang is, dan zal de auto gaan zakken.
Mijn idee was dat met een te lange bladveer, deze 'krommer' wordt getrokken door de ophangpunten waardoor de auto hoger komt te staan.
Een te korte bladveer zou platter uitgerekt worden en de auto lager laten staan.
Maar afgaand op de foto lijkt er met de lengte weinig mis te zijn.
Ben, bevatten beide veerpakketten wel evenveel bladveren?
Re: bladveer "stance" probleem
Nope de nieuwe boys hebben er meer, links 6 en rechts 5,5 ( de laatste stopt net achter de as).
De originele 4,5 (volgens manual, heb de 70r hier niet staan)
De originele 4,5 (volgens manual, heb de 70r hier niet staan)
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: bladveer "stance" probleem
@ Herman; ik weet het uit ervaring
SuperFly TNT
SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: bladveer "stance" probleem
Ik heb denk ik dan alleen nog maar goede ervaringen met bladveren gehad