Hallo, iemand ervaring met een motorswap van een Slant Six motor 2.8 ( plymouth Valiant signet coupé) nr een V8
Wat zijn de mogelijkheden, wat zijn de problemen die men kan hebben of tegenkomen, waarop moet je letten... Tips en trucs welkom!
Thanks Laurent
motorswap van Slant Six nr V8
Re: motorswap van Slant Six nr V8
Dodge B 250 Lowtop, Plymouth Scamp, HD Heritage, HD Ironhead, HD 1200S, Triumph Bonneville, Triumph chop, Kwalijkzaki hardtail.
Re: motorswap van Slant Six nr V8
Welkom!
Hier een topic over vergelijkbaar project:
http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=9639
Hier een topic over vergelijkbaar project:
http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=9639
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
-
- Posts: 286
- Joined: 05 Oct 2010, 00:39
- Location: tilburg
Re: motorswap van Slant Six nr V8
In het kort:
- Motorsteunen (bijv. Schumacher)
- Schakelstangen voor op de bak of (ik heb) universele schakelkabels van Lokar
- Dikkere torsie stangen, standaard is .830 voor a body met slant six, om het gewicht van een v8 blok op te vangen
- ga je voor headers, succes, of hele dure kopen van bijv. TTI, of net als mij van flowtech en dan bewerken met de hamer (TTI geen garantie dat het wel goed past, stuurkolom is meestal het probleem)
- achteras, je hebt waarschijnlijk een 7 1/4 ( de kleinste), met deze kleine jongen gaat het wel,(challenger's 318 zijn in de begin jaren met een 7 1/4 uit de fabriek gerold) maar burn outs zijn uit den boze want dat zal hij niet leuk vinden, ik rijd ermee door totdat het knapt dan ga ik voor een 8 1/4 of 8 3/4.
Ook zul je een uitlaat moeten hebben, ik heb deze zelf gemaakt, maar er zijn genoeg bedrijven die jou hiermee willen helpen( best prijzig)
- Motorsteunen (bijv. Schumacher)
- Schakelstangen voor op de bak of (ik heb) universele schakelkabels van Lokar
- Dikkere torsie stangen, standaard is .830 voor a body met slant six, om het gewicht van een v8 blok op te vangen
- ga je voor headers, succes, of hele dure kopen van bijv. TTI, of net als mij van flowtech en dan bewerken met de hamer (TTI geen garantie dat het wel goed past, stuurkolom is meestal het probleem)
- achteras, je hebt waarschijnlijk een 7 1/4 ( de kleinste), met deze kleine jongen gaat het wel,(challenger's 318 zijn in de begin jaren met een 7 1/4 uit de fabriek gerold) maar burn outs zijn uit den boze want dat zal hij niet leuk vinden, ik rijd ermee door totdat het knapt dan ga ik voor een 8 1/4 of 8 3/4.
Ook zul je een uitlaat moeten hebben, ik heb deze zelf gemaakt, maar er zijn genoeg bedrijven die jou hiermee willen helpen( best prijzig)
..#UNDER CONSTRUCTION#.. Valiant signet 4-deurs 318 FourBarrel
Re: motorswap van Slant Six nr V8
Vergeet ook de aandrijfas niet.
En natuurlijk een andere versnellingsbak.
En natuurlijk een andere versnellingsbak.
-
- Posts: 286
- Joined: 05 Oct 2010, 00:39
- Location: tilburg
Re: motorswap van Slant Six nr V8
klopt gijs, ik heb toen een donor auto gekocht, daarvan heb ik de motor,bak en aandrijfas gebruikt (1978 Chrysler Le baron)
..#UNDER CONSTRUCTION#.. Valiant signet 4-deurs 318 FourBarrel
Re: motorswap van Slant Six nr V8
Mijn conversie is nu bijna op zijn einde alleen nog keuren het is veel werk alleen al het zoeken naar alle onderdelen is al veel werk.
Achteraf zou ik het anders gedaan hebben.
Wat ik allemaal heb gekocht en vervangen.
Motor naar V.8 318
Bak
Motor steunen
Aandrijf as in laten korten.
Radiateur vervangen ivm file.
Andere stuur pomp
Remleidingen naar radiator.
Schakelstangen / gas kabel kit.
En dan nog maar te zwijgen over wat er nog gedaan is door de monteur met onderdelen die hij nog had liggen.
Lange lijst dus.
Ik heb nog een kit liggen voor auto's tot 73 motor steun swapkit van merk Transdapt.
Achteraf zou ik het anders gedaan hebben.
Wat ik allemaal heb gekocht en vervangen.
Motor naar V.8 318
Bak
Motor steunen
Aandrijf as in laten korten.
Radiateur vervangen ivm file.
Andere stuur pomp
Remleidingen naar radiator.
Schakelstangen / gas kabel kit.
En dan nog maar te zwijgen over wat er nog gedaan is door de monteur met onderdelen die hij nog had liggen.
Lange lijst dus.
Ik heb nog een kit liggen voor auto's tot 73 motor steun swapkit van merk Transdapt.
Plymouth Duster 1974