Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Gaat het er dan toch van komen, dik
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Dodge Tradesman ‘76 shorty
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Ja echt super! Word weer iets om te volgen.
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
gister een 440 verkocht aan iemand uit zuid-holland
komt in gele '69er charger
komt in gele '69er charger
Ik werk met plezier.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Heb vandaag de rollerlifters in de Hemi geplopt en de voorkant enigszins opgebouwd.
Daarnaast heb ik ook nog wat afwerking aan de audio-installatie gedaan in m'n 57er Chrysler.
2 nieuwe speakers ingebouwd in de hoedenplank en opnieuw op elkaar afgestemd met de subwoofer achterin. Electra aangepast en een gezekerde schakelaar aangebracht. Samen met een JVC-radio en muziek vanaf de iPhone klinkt alles nu helemaal super dik. Alleen nog een soort van middenconsole maken voor de radio en een telefoonhouder.
Daarnaast heb ik ook nog wat afwerking aan de audio-installatie gedaan in m'n 57er Chrysler.
2 nieuwe speakers ingebouwd in de hoedenplank en opnieuw op elkaar afgestemd met de subwoofer achterin. Electra aangepast en een gezekerde schakelaar aangebracht. Samen met een JVC-radio en muziek vanaf de iPhone klinkt alles nu helemaal super dik. Alleen nog een soort van middenconsole maken voor de radio en een telefoonhouder.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Weer een klein stapje verder.
Van de koppen de koolresten in de verbrandingskamers verwijderd en verder grondig schoongemaakt. Daarna op de motor geplaatst en kopbouten aangetrokken. Stoterstangen en tuimelaar-assen schoongemaakt en gemonteerd.
Zit nog te twijfelen om de voorkant in de verf te zetten, maar omdat dit een daily-driver motor is wordt dit toch binnen no-time weer smerig dus denk dat ik het voorlopig zo laat.
Vanaf nu komen er weer moeizame klussen op het pad;
De oliepan en aanzuigbuis moeten worden vervangen, of aangepast, om uberhaupt in een Dart tussen het K-member en stuurstang te kunnen passen.
Er is een kant-en-klare oliepan en aanzuigbuis te koop via Summit, maar dan ben ik direct weer $300+ lichter. Ga daarom eerst maar eens kijken hoe ver ik kom met aanpassen van de huidige oliepan.
Het huidige intake-manifold (pickup) is niet geschikt om makkelijk LPG-injectoren in aan te brengen.
Heb daarom wellicht een andere intake nodig van een passenger car, of ik zal voorlopig de huidige Impco LPG-convertor en mixer moeten pasmaken en gebruiken. Dit vermakkelijkt wel de digitale aansturing van de motor in het begin.
Van de koppen de koolresten in de verbrandingskamers verwijderd en verder grondig schoongemaakt. Daarna op de motor geplaatst en kopbouten aangetrokken. Stoterstangen en tuimelaar-assen schoongemaakt en gemonteerd.
Zit nog te twijfelen om de voorkant in de verf te zetten, maar omdat dit een daily-driver motor is wordt dit toch binnen no-time weer smerig dus denk dat ik het voorlopig zo laat.
Vanaf nu komen er weer moeizame klussen op het pad;
De oliepan en aanzuigbuis moeten worden vervangen, of aangepast, om uberhaupt in een Dart tussen het K-member en stuurstang te kunnen passen.
Er is een kant-en-klare oliepan en aanzuigbuis te koop via Summit, maar dan ben ik direct weer $300+ lichter. Ga daarom eerst maar eens kijken hoe ver ik kom met aanpassen van de huidige oliepan.
Het huidige intake-manifold (pickup) is niet geschikt om makkelijk LPG-injectoren in aan te brengen.
Heb daarom wellicht een andere intake nodig van een passenger car, of ik zal voorlopig de huidige Impco LPG-convertor en mixer moeten pasmaken en gebruiken. Dit vermakkelijkt wel de digitale aansturing van de motor in het begin.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
ik zal ook eens wat vertellen....
vandaag lekker aan de fury geknutseld
sinds een week of 2 kwam er een tsjilpend/knarsend geluid onder de kap vandaan.
vanmorgen ff onder de kap gekeken en wat bleek.... lagers waterpomp dood, dus ff langs C&P gereden.
nieuwe pomp gehaald en dacht: over 7 minuten ben ik op het werk en vanavond zet ik de pomp er thuis wel ff op.
3 minuten later dacht de pomp er anders over en met een mooi ratelgeluid en meteen daarna een geweldige rookwolk
op de A73 had ik het vermoeden dat het misschien wel beter was om het vehicule even langs de afrit te parkeren voor een kleine
inspectie.......
Jawel, ik had de hoofdprijs: 4 minuten voor de eindbestemming vondt de viscovin het wel erug nodig om zich ff aan de voorkant van mijn één jaar oude radiator te melden.....
dus vandaag 3 uurtjes voor de baas en 5 voor de fury kunnen opschrijven.... GVD!!!
radiator eruit, pomp eruit, vin eruit.
pomp erin, vin recht timmeren, en toen 3 uur radiator operatie......
maarrrr, 'k geloof dat de ingreep wel weer gelukt is, ben thuis gekomen... (jawel, ik woon 3 minuten van het werk)... zonder problemen....
vandaag lekker aan de fury geknutseld
sinds een week of 2 kwam er een tsjilpend/knarsend geluid onder de kap vandaan.
vanmorgen ff onder de kap gekeken en wat bleek.... lagers waterpomp dood, dus ff langs C&P gereden.
nieuwe pomp gehaald en dacht: over 7 minuten ben ik op het werk en vanavond zet ik de pomp er thuis wel ff op.
3 minuten later dacht de pomp er anders over en met een mooi ratelgeluid en meteen daarna een geweldige rookwolk
op de A73 had ik het vermoeden dat het misschien wel beter was om het vehicule even langs de afrit te parkeren voor een kleine
inspectie.......
Jawel, ik had de hoofdprijs: 4 minuten voor de eindbestemming vondt de viscovin het wel erug nodig om zich ff aan de voorkant van mijn één jaar oude radiator te melden.....
dus vandaag 3 uurtjes voor de baas en 5 voor de fury kunnen opschrijven.... GVD!!!
radiator eruit, pomp eruit, vin eruit.
pomp erin, vin recht timmeren, en toen 3 uur radiator operatie......
maarrrr, 'k geloof dat de ingreep wel weer gelukt is, ben thuis gekomen... (jawel, ik woon 3 minuten van het werk)... zonder problemen....
10 things men know about women...
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
sommige mensen hebben altijd geluk!
@herman, je kunt volgens mij ook van qa1 ofzo van die tubular k-members kopen. Hiermee kun je je torsiestangen behouden maar heb je wel meer ruimte voor de hemi. En schijnt forsch gewichtsbesparend te zijn!
@herman, je kunt volgens mij ook van qa1 ofzo van die tubular k-members kopen. Hiermee kun je je torsiestangen behouden maar heb je wel meer ruimte voor de hemi. En schijnt forsch gewichtsbesparend te zijn!
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Er zijn diverse K-members beschikbaar inderdaad. Maar alleen als je overstapt naar een front mounted rack&pinion stuurhuis krijg je pas extra wat gewichtsbesparing en meer ruimte voor de oliepan. Maar zo'n stuurhuis op die plek geeft vaak problemen met de uitlijning in bochten, met name de 'Ackerman'-uitlijning.
Dit krijg je alleen goed als de stuurkogels verder naar 'buiten' staan dan de onderste fuseekogels. En dat kan alleen weer als je grotere, 18" velgen hebt.
Ik heb onlangs al voor een paar honderd een nieuw powersteering-stuurhuis gekocht voor de Dart, mede om meer uitlaat-ruimte te krijgen voor de Hemi, maar uiteindelijk ook vanwege het veel strakkere stuurgedrag wat de auto nu heeft tov een origineel stuurhuis.
Daarom, een ander K-member van een 'paar duizend' zie ik nog weinig in.
Dit krijg je alleen goed als de stuurkogels verder naar 'buiten' staan dan de onderste fuseekogels. En dat kan alleen weer als je grotere, 18" velgen hebt.
Ik heb onlangs al voor een paar honderd een nieuw powersteering-stuurhuis gekocht voor de Dart, mede om meer uitlaat-ruimte te krijgen voor de Hemi, maar uiteindelijk ook vanwege het veel strakkere stuurgedrag wat de auto nu heeft tov een origineel stuurhuis.
Daarom, een ander K-member van een 'paar duizend' zie ik nog weinig in.
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Duidelijk.
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Niks specifieks aan de mopar gedaan..maar toch wel enigsinds mopar gerelateerd
De nieuwe 400v verbinding netjes aangesloten in de schuur bij m'n sleutel cq oud kroegmaat.. de brug werkt
De nieuwe 400v verbinding netjes aangesloten in de schuur bij m'n sleutel cq oud kroegmaat.. de brug werkt
No worries.....
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Vandaag een beetje kleur vergeleken met een andere Mopar...
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Alles er weer vers in, kunnen we van de zomer weer bolletje streepje rit doen.Gijs wrote:Difje gedaan.
Beware of Flying DRIVESHAFTS!
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
wist niet dat je een superbee had?BigBlockMopar wrote:Vandaag een beetje kleur vergeleken met een andere Mopar...
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Dik!
En is een mooi ding he, die superbird
En is een mooi ding he, die superbird
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Helaas zullen we deze Superbird niet meer zien in Nederland. Die staat inmiddels (weer) in Engeland.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Lekker weer met afbeid bezig geweest
En weer mooi rood en zwart gespoten
Gr
En weer mooi rood en zwart gespoten
Gr
- newport400franky
- Posts: 114
- Joined: 21 Sep 2008, 21:48
- Location: venlo
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Gewoon uit de winterslaap getrokken en lekker gaan toeren, t was toch lente of niet? Hahaha
Where the hell are all the c-body parts?
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Ben op dit moment bezig om een 5.7Hemi oliepan en een bigblock Mopar oliepan samen te laten smelten tot 1 bruikbaar geheel.
De eerste stapjes... Slijpen!
De eerste stapjes... Slijpen!
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Na aardig wat slijpwerk kwam er behoorlijk wat laswerk...
Nu gaan we weer slijpen en de ongetwijfeld gemiste gaatjes tussen de lassen opvullen met nog meer las-draad...
Nu gaan we weer slijpen en de ongetwijfeld gemiste gaatjes tussen de lassen opvullen met nog meer las-draad...
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Netjes Herman.
Wel alle gaatjes dichten hoor. Mopars lekken niet.
Behalve High Performance motoren dan.
Wel alle gaatjes dichten hoor. Mopars lekken niet.
Behalve High Performance motoren dan.
You can only thrust yourself.