De witte walvis.

Mopar or No Car!
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

panther-pink wrote::? Sorry maar je koopt je brood toch ook niet via de slager......
Gewoon direkt contact opnemen met cargo solution , cargo express of andere hier in NL.

Hans en Bianca hebben desalniettemin goed werk verricht in TX :good: , vooral makkelijk als je een auto bij hen in de buurt intressant vondt , heb er zelf ook 2 via hun laten overkomen.

Reken ongeveer 2500,- euro voor het verschepen/transport/douane/verz/handling etc......... dan zit je aardig goed.
ja zo , iets minder dit x :good:
Vandaag op transport , die mannen werken ook op zondag :winner:

Foto van mijn eerste Imperial op de vracht auto altijd leuk
Attachments
DSC00840.JPG
put your hands up for detroit , i love this city
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: De witte walvis.

Post by Sjak Brak »

panther-pink wrote::? Sorry maar je koopt je brood toch ook niet via de slager......
Gewoon direkt contact opnemen met cargo solution , cargo express of andere hier in NL.
Dat zijn ook maar tussenpersonen (expediteurs), geen feitelijke vervoerders ;)
MrChryslerImperial wrote: & voor wie het wil weten : trailer towing package :
a heavy duty radiator with the overflow bottle as part of the package and a transmission oil cooler placed ahead of the a/c condenser.
The engine & trans runs cooler and lasts longer.

ZIt er ook in.
Leuk om te zien hoe ?
Zie foto !
Leuk om te zien :good: die overflow is standaard volgens mij (mijn beide 73ers hadden die ook) maar interessant om te zien hoe groot die trans.cooler af fabriek is 8)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

Oei joei joei

Gisteren opgeladen , de witte walvis is onderweg :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:
Attachments
100_6220.jpg
put your hands up for detroit , i love this city
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

De verkoper heeft nog netjes de wit leren stoel afgeplakt , met bescherming.
Ja toch ?

Klasse :good: :good: :good:
Attachments
100_6216.jpg
put your hands up for detroit , i love this city
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

:winner: :winner: :winner:
Attachments
100_6219.jpg
put your hands up for detroit , i love this city
User avatar
OBELIX
Posts: 609
Joined: 19 Jun 2007, 20:05
Location: limbabwe

Re: De witte walvis.

Post by OBELIX »

MrChryslerImperial wrote:De Imperial gaat vandaag op transport uit California.

& voor wie het wil weten : trailer towing package :
a heavy duty radiator with the overflow bottle as part of the package and a transmission oil cooler placed ahead of the a/c condenser.
The engine & trans runs cooler and lasts longer.

ZIt er ook in.
Leuk om te zien hoe ?
Zie foto !
cool ,,heb ik bij die van mij er ook inzitten 8)
love fried foods,barbeque,cold beer,gravies and sweet tea.
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

up deet.

De witte walvis is binnen gehaald.
een pracht Imperial dit is , de triple white coupe twee jaar gezocht op ebay.com,
de aanhouder wint geduld is de schoonste zaak
zo kwam het transport
Attachments
CIMG7348 (Large).JPG
put your hands up for detroit , i love this city
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

:good:
Attachments
CIMG7353 (Large).JPG
put your hands up for detroit , i love this city
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

tja natuurlijk dan is de "DIE HARD" accu leeg en dus eraf laten rollen en de rest duwen , je kent het wel geklungel.
de Imperial was 4 ? weken op zee geweest ... flink stormen en veel regen gehad
lekker , van binnen overal beschimmeld maar geen grote ramp verder , poets en klaar
Geen deuken , geen schade geen ellende , dus ik de papieren tekenen.
Attachments
CIMG7355 (Large).JPG
put your hands up for detroit , i love this city
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

en meteen aan de intensive care , reanimatie dank zij de altijd betrouwbare & paraat de bj. 2004 Ford Transit.
Even een beetje electro en na een poosje dan het moment waarop gewacht , de eerste start in NL

Zwarte kuch uit de uitlaat
Nog eens proberen , en nog eens en nog eens en ja hoor , daar klonk V8 muziek in de Oostpolder.
De 1973 Chrysler Imperial Le Baron Coupe leeft !
Eerst op 6 cylinder en kort daarna op alle 8 :lol:

Ik wist dat ik een goeie had gekocht , maar zo goed .. dat was een verassing.
De motor is super gezond , draait prachtig stationair , reageert perfect op gas geven , geen verkeerde klap niks.
En langzaam maar zeker werd de motor lekker warm en kwamen alle systemen tot leven.
Attachments
CIMG7361 (Large).JPG
put your hands up for detroit , i love this city
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

Ja hilarisch

Weet dat deze Imperial slechts 10 jaar in California is geweest.
Daar heeft deze onder twee dekzeilen gestaan , buiten , op het erf van een handelaar.
In 2003 op kenteken , de California platen zitten er nog op.
De man (nu 60 en gepensioneerd) was Chrysler monteur.
kocht speciale mopars op en had er ooit 40 staan.
Deze kwam op ebay en moest ik gewoon hebben.
Ik belde hem op en het klikte en ik kocht. Hij eindigde de veiling.
Pech voor de anderen , die waren al netjes aan het bieden , ja zo gaat dat.
Zo een laat ik niet voorbij gaan.
Niet na twee jaar zoeken.
Zal mij niet gebeuren.

Afijn , ik dook in de handschoenkast en vond de enveloppe met paspieren en de kentekenplaten van vorige eigenaren
SIDNEY MONTANA , daar komt deze oorspronkelijk vandaan.
De eerste eigenaar was EZE DRILLING CO , was van de directeur van een olie en aardgas bedrijf.
Kijk , zo een JR Ewing type dus.
Grote witte cowboy hoed op.
Dat waren de kerels die in zulke Imperials naar hun olievelden reden.

Ik heb unieke documenten erbij zoals een officieel en getekend document van Chrysler zelve , van de test rijder die deze Imperial
de eerste 14 mijlen straat getest heeft. Lachen toch ?
Zal er wel een foto van maken.
Iedere Imperial werd iets van 14 mijl test gereden en daarvan kreeg de eerste eigenaar een officieel certificaat.
Nou , dat heb ik nu. Tevens de aankoop nota , garantie bewijs , een verlengde garantie noem maar op.
Het zit er bij.

Ja toen werd t donker in de polder.
Donker , regen , wind , kou je kent t wel.
Kom je als Imperial uit zonnig California , ineens in de regen en kou.
Maar wel bij een nieuwe eigenaar die het goed met je voor heeft.
Dat scheelt.

Ik gelijk een testrit door de polder gemaakt.
Deze coupe heeft power zeg , dit is een gespierde coupe.
Uit de uitlaat n mooi zwaar V8 geluid.
De automaat schakelt als boter , totaal geen greintje slip , als een raket , de Imperial stuurt veel beter dank zij de een of andere extra stuur optie , dat zit niet op mijn andere Imperial , de coupe lijkt zwaarder te sturen en daardoor met veel meer gevoel wat je doet.
Attachments
CIMG7367 (Large).JPG
put your hands up for detroit , i love this city
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

Groeten !
Ik ga poetsen :lol: :good: :yeah:

mijn doel op korte termijn

RESTAURATIE
LPG
KEURING
&
GAAN !!!!

:winner:
put your hands up for detroit , i love this city
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: De witte walvis.

Post by BigBlockMopar »

Congratz!
User avatar
meefpartyrat
Posts: 1035
Joined: 07 Jun 2007, 21:57
Location: sevenum

Re: De witte walvis.

Post by meefpartyrat »

mooi man ! :good:
barracuda 440 - '74
satellite 318 - '73
le baron 2dr 440- '69 green
le baron 2dr 440- '69 red
chevy camper 97

het leven is één groot feest dus gedraag je daar ook naar !!
plumcrazy
Posts: 866
Joined: 13 Jun 2007, 00:18

Re: De witte walvis.

Post by plumcrazy »

congratulations !

Steve (the seller) is a nice guy !

Greetz
Carsten
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

plumcrazy wrote:congratulations !

Steve (the seller) is a nice guy !

Greetz
Carsten


i am okay , you're okay , Steve is okay !



:good:
put your hands up for detroit , i love this city
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

Beste MOPAR MANNEN
UPDEET

De witte 'Big Sky' staat veilig in K3 , grootschalig onderhoud.
We pakken het totaal plaatje aan , oude meuk vervangen wat in ons weg komt.
Straks op volle zee kunnen we ons geen enkel probleem veroorloven.
Dan wordt er jacht op ons gemaakt en moeten alle systemen operationeel zijn

Nu op dit moment
Radiateur revisie , de 40 jarige is nog dicht , maar voorkomen is beter dan genezen.
Stuurhuis en stuurpomp revisie.
Nieuwe autotemp servo en amplifier , servo huis uit aluminium
fan clutch ook maar nieuw doen
Waterpomp ook maar doen
Al de snaren en slangen nieuw
Ontstekingsonderdelen , kap kabels bougies etc nieuw.
Batterij plus min kabels ook vervangen voor nieuw
schokbrekers op lucht achter nieuw
motor ophangrubbers en transmissie ophangrubbers nieuw
stuurinrichting reviseren dus alle kogels etc vervangen , weg met die oude meuk
remmen gedaan , voeringen zijn nog als nieuw.
nok as timing de ketting en wielen vervangen , NOS setje erin die met kunststof tanden zijn beter , stiller.
88000 mijl t oude setje wat opviel de wielen okay , de ketting uitgerekt.
LPG installatie erin , dit keer met 2 grotere brandstof tanks elk 55 liter.
Alle belangrijke elektrische schakelaars en contacten reinigen en monteren , uit dash
Deur panelen eruit alle schakelaars reinigen raammotoren etc repareren reinigen etc
Deuren van binnen met anti roest
Scharnieren en sloten smeren en stellen / uitlijnen.
Bodem is hard , beetje dorge oppervlak roest eraf borstelen en in de anti roest coating.
Natuurlijk , nieuwe transmissie olie , nieuwe motor olie , olie filter , koelvloeistof systeem spoelen etc
airco systeem checken afdichtingen (slang) vervangen en vullen
8 track speler reinigen,
dan van binnen aanpakken nieuwe hemel bekleding
Nieuwe bekleding hoedenplank.
Nieuwe leer op de voorstoelen zittingen.
Nieuw vinyl op dat laten aanbrengen
carrosserie schuren plamuren en spuiten in origineel Spinakker White.
Ja nog wat meer klussen zo ongeveer is de revisie en dan kan de witte de zee weer op , het ruime sop kiezen.

Dan kan Dessert Storm het dok in.

Afijn ..... :good: :good:

Anti roest
put your hands up for detroit , i love this city
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: De witte walvis.

Post by Crash »

Qua die NOS tandwiel setjes werd volgens mij juist afgeraden ten eerste omdat ze oud zijn maar ook eerder slijten/ breken.
Waarom gewoon niet een nieuwe dubbele ketting met tandwielen?
Met deze lijst kan je zowat je motorblok eruit halen en een complete revisie doen ben je echt meteen klaar.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

Crash wrote:Qua die NOS tandwiel setjes werd volgens mij juist afgeraden ten eerste omdat ze oud zijn maar ook eerder slijten/ breken.
Waarom gewoon niet een nieuwe dubbele ketting met tandwielen?
Met deze lijst kan je zowat je motorblok eruit halen en een complete revisie doen ben je echt meteen klaar.
Ja daar schrijf je wat.
Ik zal erop reageren.
put your hands up for detroit , i love this city
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

Motorblok eruit in geval van motor revisie
Niet aan de orde.
Deze V8 motor draait zijde zacht ja werkelijk als een zonnetje.

&

Timing setje NOS , het grote tandwiel met kunststof tandjes ? is beter dan after market spul uit staal.
Wat de anderen experts ook beweren , die hebben er dan helaas te weinig kennis over.
NOS setje gaat (bewezen) tot meer dan 100.000 mijl mee , lijkt mij een prima resultaat.

&

Ik vervang deze zaken nu bij deze Coupe graag preventief.
Voorkomen is beter dan genezen.

:good: :lol: :yeah: :D
put your hands up for detroit , i love this city
User avatar
Rebel
Posts: 500
Joined: 08 Nov 2009, 20:06
Location: Huizen

Re: De witte walvis.

Post by Rebel »

Het zal hier wel om een spraak verwarring gaan. Kunstof tandwielen die 40 jaar op de plank liggen zullen niet geen beste levensduur meer hebben denk ik. Worden ze nog wel nieuw geproduceerd?
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: De witte walvis.

Post by Sjak Brak »

Mooi man, goed bezig! Veel plezier met klussen!

Motorrevisie zou ik inderdaad ook niet doen als er geen noodzaak toe is. Je zou eventueel de oliedruk in de gaten kunnen houden als je eenmaal rijdt, en compressietest doen. Maar volgen mij had jij rustige rijstijl, dan heeft een blok amper te lijden.

Mbt timing set: kunststof dat 40 jaar op de plank ligt wordt bros, zeker dat spul uit de jaren 60-70, met risico op breuk en dus motorschade. Ook nieuwe kunststof tandwielen en metalen prullen hebben dat risico. Wat dat betreft kan je beter een goed metalen setje kopen.

Mbt ontsteking: vervang ook meteen die module en de pickup coil, op leeftijd kunnen die voor de vreemdste spook-storingen zorgen.

Als je schokbrekers achter vervangt, waarom niet meteen ook voor? Is makkelijk om mee te nemen als je toch de fuseekogels vervangt :) (tip: laat het spanbandje dat om de shock zit zitten, zeker als je gas-shocks monteert, vraag me niet hoe ik bij deze tip kom :D :D )

In het rijtje vloeistoffen mis ik nog de diff.olie. Let op dat als je een limited slip hebt, je dan ook de juiste toevoeging erbij doet :)

Ophangrubbers: de bussen van de bladveren vervangen geeft zeer grote verbetering in rijgedrag, helemaal als je ze vervangt door PU-exemplaren.

Hou ons op de hoogte van de voorderingen!
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

Goeie tips allemaal.
Bijna allemaal aan gedacht.

Ik zoek nog een rubber snaar voor de 8 track = gebroken.


&

Ik heb inmiddels de eerste proef rit gemaakt.
Jongens dit is wat en dit wordt ook al wat.
Er is nog genoeg werk te doen maar we zijn VER over de helft.

Ja - timing set met kunststof wiel is al gemonteerd , dus dan op hoop van zegen !
Mooi stil , bros ik weet niet , dat wiel wat eruit kwam 40 jaar ? was PERFECT , de ketting was moe en uitgerekt
we zullen wel zien Sjak.

Voorschokdempers komen ook nieuw waar praat je over , 100,= p st , ook gedaan.
& hoe kom je aan dat idee met dat bandje laten zitten ? :D

Dan :

Zodra gespoten en alles afgewerkt dan kom ik er mee naar een of andere meeting.

:lol: :good:
put your hands up for detroit , i love this city
MrChryslerImperial
Posts: 129
Joined: 05 Nov 2011, 19:56

Re: De witte walvis.

Post by MrChryslerImperial »

Rebel wrote:Het zal hier wel om een spraak verwarring gaan. Kunstof tandwielen die 40 jaar op de plank liggen zullen niet geen beste levensduur meer hebben denk ik. Worden ze nog wel nieuw geproduceerd?
Nee , niet meer nieuw
ik heb een NOS setje gekocht in USA , in t jaar 77 geproduceerd.

Kunststof
Bijna niemand heeft er vertrouwen in hier op forum.
Ik wel. Zag er perfect uit , oude kunststof wiel wat eruit kwam idem was perfect.
Dat zou ik zo weer terug plaatsen.
Metaal op metaal is lawaaierig.

Ik ga voor deze oude NOS setjes en wens jullie allemaal prettige paasdagen. :winner:
put your hands up for detroit , i love this city
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: De witte walvis.

Post by BigBlockMopar »

Kleppen die op een gegeven moment op een paar zuigers gaan rammelen is ook vrij lawaaierig... :)
Post Reply