Vooronsteking afstellen met LPG als brandstof. Na wat gepingel met motor en het maken van testritjes, toch wat nummertjes genoteerd. Dus alles fijn in een tabelletje gegoten. LPG installatie is een 300 verdamper met 425 mixer op een 318 small block LA. Laat dit duidelijk zijn ik ben alles behalve een kenner. Een gewone dude met een hobby, die door deze topic een LPG lichtje wil werpen in de wirwar van allerhande grafieken. Graag hoor ik andere meningen en bedenkingen.
Have a nice day!
TABEL IS OPGEFIKT, KLOPTE VOOR GEEN METER, LEES NIEUW ATTACHMENT
LPG IGNITION TIMING DIAGRAM
- GUNSLINGER
- Posts: 44
- Joined: 28 Mar 2011, 15:05
LPG IGNITION TIMING DIAGRAM
- Attachments
-
- 318 SB LA IGNITION TIMING DIAGRAM LPG 2.pdf
- (29.61 KiB) Downloaded 180 times
Last edited by GUNSLINGER on 05 Nov 2013, 12:45, edited 2 times in total.
Re: LPG IGNITION TIMING DIAGRAM
Begin eens met ca 12-16 graden vooronsteking, en maximaal graadje of 30-32 dat al rond de 2500rpm bereikt is (dus niet verder toeneemt)
46 graden voor+mechanisch is veel te veel.
Pingelen kan ook (deels) gevolg zijn van arm mengsel (bv door verkeerde afstelling of valse lucht / vacuumlek)
PS: je verdamper is geen 300, Impco 300 is een mixer
46 graden voor+mechanisch is veel te veel.
Pingelen kan ook (deels) gevolg zijn van arm mengsel (bv door verkeerde afstelling of valse lucht / vacuumlek)
PS: je verdamper is geen 300, Impco 300 is een mixer
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- GUNSLINGER
- Posts: 44
- Joined: 28 Mar 2011, 15:05
Re: LPG IGNITION TIMING DIAGRAM
Een EB verdamper dus en pingelen Sjak was maar een woordspeling, geen gepingel in mijn setup.
Re: LPG IGNITION TIMING DIAGRAM
O ok sorry
Maar max ca 30 graden voor + mechanische vervroeging is goed beginpunt op gas.
Maar max ca 30 graden voor + mechanische vervroeging is goed beginpunt op gas.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- GUNSLINGER
- Posts: 44
- Joined: 28 Mar 2011, 15:05
Re: LPG IGNITION TIMING DIAGRAM
Zal een check up doen met de 3 bijgeleverde retard plaatjes elk van hen vertraagd 4 graden dus 12 graden in totaal, dan kom ik er wel. Thanks for the remark. Volgende week met lage ohm coil en grotere sparkplug opening.
- GUNSLINGER
- Posts: 44
- Joined: 28 Mar 2011, 15:05
Re: LPG IGNITION TIMING DIAGRAM
Volgers, en niet volgers lees nieuw attachment. Nogmaals dank aan Sjak
- Attachments
-
- 318 SB LA IGNITION TIMING DIAGRAM LPG 2.pdf
- (29.61 KiB) Downloaded 361 times
Re: LPG IGNITION TIMING DIAGRAM
Kijk, dat zijn de betere berichten! Dit gaat je trouwens ook flink in verbruik schelen.
Je kan van hieruit wat gaan experimenteren met fijnafstellen, je hebt nu in ieder geval een punt om vanuit te gaan.
Je kan van hieruit wat gaan experimenteren met fijnafstellen, je hebt nu in ieder geval een punt om vanuit te gaan.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop