Plymouth V100 1965

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Post Reply
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Plymouth V100 1965

Post by Wilf »

Mijn nieuwste project is een Plymouth Valiant V100 uit 1965.

De auto in kwestie:
Image

Foto's van zelfde model:
Image - Image

Image - Image


Het is een 2-deurs A-body met 192cui /6, 904 tranny en een 7.25" achteras (overbrenging nog onbekend, geen sper).

Qua uiterlijk weet ik nog niet precies wat ik wil met de auto dus voorlopig blijft hij zo. De lichtblauwe kleur, en dan met name de kont en het linker zijaanzicht van de auto zijn te mooi om te verpesten. De motorkap en rechter voorscherm breken het geheel weer een beetje af, maar het is iig niet mijn intentie om het veel te makkelijke matzwart er overheen te kieperen.

Interieur hetzelfde verhaal: is geheel blauw, blijft ook voorlopig zo. Wel ga ik het plastic wat een chroomlaagje mist zilver spuiten denk ik. Ik zat toch wel te denken om misschien dingen als mexicaanse kleden over de bank te gooien (voorbank is niet mooi meer en daar lig nu een luipaardkleed overheen) maar ook dat is niet echt kriegswichtig op dit moment.

Technisch zijn er een aantal aandachtspunten:

- auto heeft aanrijding gehad dus spoort niet helemaal zoals het hoor.
- askruisjes zijn versleten.
- bedrading en bedradingssysteem is wat provisorisch.
- mijlenteller functioneert niet.
- aantal lampjes werken niet.

Ik heb deze week verdomd weinig tijd dankzij veeeeeel werk maar ik ga tussen de bedrijven door en anders volgende week in ieder geval de askruisjes vervangen, de ballast resistor vervangen, een voltage regulator plaatsen (nu is dat een gloeilamp), de bedrading verbeteren (ammeter bypass, laadstroom direct van dynamo naar startrelais, zekeringen in die stroom, cabinestroom gezekerd aan startrelais aansluiten, verlichting gezekerd direct van dynamo afhalen en relaisbediend maken), de nodige lampjes vervangen en de mijlenteller aansluiten. De rest komt daarna wel.
chrysler'69
Posts: 46
Joined: 08 Jun 2007, 22:48
Location: Soestdijk

Re: Plymouth V100 1965

Post by chrysler'69 »

Wat een leuk model :good:

Weer een Valiant erbij in het midden van het land :D

Word deze als daily gebruikt?

groet andere Valiant bezitter ;)
Dikke achtervolging van 10min. met precies mijn type Mopar:
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: Plymouth V100 1965

Post by Wilf »

Yes, is een daily.Ik denk dat ik er inmiddels al een kilometer of 900 in 3 dagen mee heb afgelegd :D
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Plymouth V100 1965

Post by PostMan »

Geweldig ding. Succes ermee!!
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
Streetrod
Posts: 1136
Joined: 07 Jun 2007, 22:22

Re: Plymouth V100 1965

Post by Streetrod »

Goed bezig Wilf leuk karretje :good: nog niet het ene projekt af of het andere staat al weer te wachten :good:

Ronnie
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2 :yeah:
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: Plymouth V100 1965

Post by Wilf »

't zijn beide relatief kleine projecten, ik heb er vertrouwen in ze beide voor eind juli af te hebben (in de zin van problemen opgelost - opleuken is natuurlijk een never ending project :D).

Ik ben tegenwoordig ook helemáál niet bang meer voor bedrading. Sinds het werken met de Satellite... Kom maar op! :happy:
User avatar
4horsemen68
Posts: 753
Joined: 20 Jun 2007, 22:43
Location: Hasselt country

Re: Plymouth V100 1965

Post by 4horsemen68 »

Kijk aan 2e mopar :good: tis niet mijn ding qua model! , maar veel suces dr mee!
Plymouth Fury , 4 door hardtop 1960 poly 318
User avatar
66 Fish
Posts: 35
Joined: 19 Jun 2007, 11:21
Location: Den Haag

Re: Plymouth V100 1965

Post by 66 Fish »

Leuk bakkie man, hoe kom je daar zo aan...? :D

Het rood-zwarte speakersnoer vervangt de weerstand van het schutbord.

De achter-as verhouding is bekend, maar weet ik niet uit mijn hoofd. Daar ga ik ff achteraan.

SUCCES
Super Sixed Slant Six
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: Plymouth V100 1965

Post by mopar_Jo »

Hoi Wilf,

Ik heb het even opgezocht, ik heb destijds de verhoudingen van al onze Valiant's "berekend".
Onder de blauwe V100 zit een overbrengings ratio van 3,23.

Succes

Jonathan
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: Plymouth V100 1965

Post by Wilf »

Ik heb overigens bij Six Pack 2 nieuwe weerstanden gekocht dus die kabel kan er ook weer uit, maar die plaats ik wel tegelijk met een nieuwe voltage regulator voor het geval ik ze anders moet BLIJVEN vervangen :D
User avatar
henkjan
Posts: 41
Joined: 10 Jun 2007, 21:38

Re: Plymouth V100 1965

Post by henkjan »

wilf ik heb hier nog wat slant 6 spulletjes elect ontsteking bedrading waterpomp als je het wil mag je het ophalen weet niet of het allemaal goed is .
no mopar at the moment
User avatar
BarraRuben
Posts: 841
Joined: 11 Jun 2007, 16:16
Contact:

Re: Plymouth V100 1965

Post by BarraRuben »

:good: Guitig autootje! lijkt best klein naast die 121... Succes! ;)
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: Plymouth V100 1965

Post by Wilf »

Askruisjes zijn (vorig weekend alweer) vervangen (thnx Lennard voor de hulp! :thumbsup:) en van het weekend heb ik de startmotor uit de Satellite gehaald om hem op de Valiant te zetten - de Valiant starter was plots overleden. Voor de Plymouth heb ik vandaag een Hi Torque starter gekocht bij Six Pack 8)
chrysler'69
Posts: 46
Joined: 08 Jun 2007, 22:48
Location: Soestdijk

Re: Plymouth V100 1965

Post by chrysler'69 »



Sorry deze moest ik hier kwijt..... :D
Dikke achtervolging van 10min. met precies mijn type Mopar:
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: Plymouth V100 1965

Post by Wilf »

Na wat motorproblemen in Utrecht (viel zomaar uit op LPG een aantal keer, waarvan één keer terminaal) waardoor de auto een tijd stilstond heb ik zojuist met dichtgeknepen billen de Valiant hierheen gehaald (met een jerrycan benzine, een jerrycan water en een fles remvloeistof).

Het ging zwaar beroerd en ik vrees dat er wel meer mis is dan alleen wat bedrading... Lijkt wel of er iets totaal niet klopt aan de timing en of er daardoor kleppen ofzo verbogen zijn. Het blok loopt niet, hij bokt wat, ik moet het gas er op houden, hij schudt behoorlijk en er lijkt een gerammel uit de kleppendeksel te komen af en toe.

Maar goed, ik wilde hem hier voor de deur zetten omdat hij in een verkeerde buurt stond in Utrecht én omdat ik hier dan iig aan de bedrading kan werken - Ik heb inmiddels de betere lectuur (waaronder een Canadese én Amerikaanse service manual) en links verzameld.
User avatar
Mas
Posts: 82
Joined: 12 Jun 2007, 19:35
Location: koningrijk der jehova's

Re: Plymouth V100 1965

Post by Mas »

Wilf, voor je alles opentrekt. Je hebt een LPG wagen en je klachten lijken op een savety switch probleem van je LPG.
Newport '69
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Plymouth V100 1965

Post by Sjak Brak »

Mas wrote:Wilf, voor je alles opentrekt. Je hebt een LPG wagen en je klachten lijken op een savety switch probleem van je LPG.
Wilf, dit is een hele goeie tip! Mas doelt op het soort van 5-puntige veiligheidsrelais van je gasinstallatie. Je kan dit testen door ff direct de keuzeschakelaar op de afsluiter te zetten, zodat de 12V heeft zodra je op LPG schakelt. Als de auto nu wel op gas loopt, dan kan je in ieder geval naar de gasboer voor dat relais.

Daarnaast, zoals ik zondag al aangaf, ff alle ontstekingsdelen opfrissen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: Plymouth V100 1965

Post by Wilf »

Ehm is dat die tanklampunit en schakelaar die je bedoelt? Het is me namelijk bekend dat die door is gefikt geweest o.i.d.

Ik vond toevallig net zo een schakelaartje in de auto bij het verwijderen van de vloerbedekking maar weet niet of die wel werkt... Hoe kan ik die doormeten? Heeft iemand een elektronisch schema van die schakelaar? Is inderdaad een 5 pins geval.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Plymouth V100 1965

Post by Sjak Brak »

Schakelaar zou ook nog kunnen, maar ik bedoel het veiligheidsrelais.

Image
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: Plymouth V100 1965

Post by Wilf »

Thnx I'll look in to it when I've got the time (volgend weekend hoop ik :hmmm: ).
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Plymouth V100 1965

Post by Sjak Brak »

Begin dan met controleren of dat relais aangesloten is aan de - van de bobine of met een spoeltje om de dikke kabel van verdeler naar bobine. Ik hoorde wel gas stromen toen je het contact aanzette laatst.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Post Reply