Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Ik ben heerlijk een paar dagen naar TEXEL geweest met de 300...lekker de airco aan op de terugweg, en lachen om lui die met de ramen open rijden..
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Potjandorie wat is die 300 toch een mooie wagen! Erg mooie kleur .
Groeten, Remco
Groeten, Remco
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
de kleur is in het echt iets lichter, kon de foto niet goed krijgen met dat tegenlicht..
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
mooi bak, wanneer komen er een paar fatsoenlijke velgen onder?
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
@ Jack, ik heb hem wel eens bekeken bij de Kingcruise. Idd op deze foto lijkt de kleur wel koperkleurig. Als ik mij goed herinner was de kleur goudkleurig metallic?
Groeten, Remco
Groeten, Remco
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
YEP....champagne metallic of zoiets..
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
.uit
Last edited by bigfoot on 24 Sep 2013, 17:03, edited 1 time in total.
You can only thrust yourself.
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Ik heb geen ervaring met dit, maar het zal niet voor niets zijn dat mensen die aan hun klepveren etc willen klussen, zonder de kop van het blok te moeten halen, de cilinder onder hogedruk zetten middels gecomprimeerde lucht.
Groeten, Remco
Groeten, Remco
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
.uit
Last edited by bigfoot on 24 Sep 2013, 17:03, edited 1 time in total.
You can only thrust yourself.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Over welke pro in Amerika gaat het eigenlijk? Ray Barton?
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
.uit
Last edited by bigfoot on 24 Sep 2013, 17:04, edited 1 time in total.
You can only thrust yourself.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Is meer iets van PruTTserMeister motorbouw.
You can only thrust yourself.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
denk dat je nog wel een keer 18k kwijt bent voordat ie er weer in hangt en fatsoenlijk loopt...bigfoot wrote:Is meer iets van PruTTserMeister motorbouw.
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Ik heb vorig weekend eens weer wat vernieuwd aan de 300... en wel de voorste schokdempers..
Nu had ik dit al eens eerder gedaan bij een 300 dus wist ik wat voor kut klus dat is, dus de schokdempers lagen al even te wachten op montage
Ik weet niet hoe het bij andere Mopars is, maar bij een 300 zitten de voorste schokdempers in een buis...ze kunnen alleen gemonteerd en gedemonteerd als de demper helemaal ingedrukt is...WAAROM ZITTEN ER GEEN BANDJES OM DIE GASDEMPERS????? probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen met een KYB gas-adjust..
De eerste (rechts) vastgezet met trekbandjes, en na veel ellende toch gelukt, hij bleef ingedrukt en ik kon hem monteren, de oude demper was zo lek dat ik hem zonder enige moeite eruit kon pakken
De volgende morgen maar "even" de linker vervangen, oude demper moeten doorslijpen i.v.m. vastzittende moer...toen gelijk begonnen met inelkaar drukken en vast zetten van de demper met (dubbele) trekbandjes..pffff wat gaat dat zwaar!
Maar...Teveel haast!!! ik was in mijn haast vergeten om de oude rubbers te verwijderen...DAMN!!! de demper zat er al in en de trekbandjes al doorgeknipt WAT NU??? de bovenste kon ik zo met een schroevendraaier verwijderen, maar binnen in de buis...bovenin dus zat er nog 1, waar de nieuwe KYB gas-adjust nu vanonder tegenaan zat te duwen.. en alleen te demonteren door hem door te zagen dus..
mijn vriendin kwam binnen en keek even mee...gaat het goed"? vroeg ze? terwijl ze dat zei hoorde ik een oheilspellend gekraak van de auto af komen, ik schrok en dacht dat hij van de brug zou donderen!!
Tot mijn ENORME verbazing, kwam de schroefdraad van de nieuwe KYB gas-adjust door het gat naar boven, het oude rubber dwars door het kleine gat naar buiten duwend!!!
Ongelofelijk veel mazzel gehad dus, en hierbij driewerf HOEZEE voor gas-adjust dempers van KYB!
Rijd ook stukker beter inderdaad!
Nu had ik dit al eens eerder gedaan bij een 300 dus wist ik wat voor kut klus dat is, dus de schokdempers lagen al even te wachten op montage
Ik weet niet hoe het bij andere Mopars is, maar bij een 300 zitten de voorste schokdempers in een buis...ze kunnen alleen gemonteerd en gedemonteerd als de demper helemaal ingedrukt is...WAAROM ZITTEN ER GEEN BANDJES OM DIE GASDEMPERS????? probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen met een KYB gas-adjust..
De eerste (rechts) vastgezet met trekbandjes, en na veel ellende toch gelukt, hij bleef ingedrukt en ik kon hem monteren, de oude demper was zo lek dat ik hem zonder enige moeite eruit kon pakken
De volgende morgen maar "even" de linker vervangen, oude demper moeten doorslijpen i.v.m. vastzittende moer...toen gelijk begonnen met inelkaar drukken en vast zetten van de demper met (dubbele) trekbandjes..pffff wat gaat dat zwaar!
Maar...Teveel haast!!! ik was in mijn haast vergeten om de oude rubbers te verwijderen...DAMN!!! de demper zat er al in en de trekbandjes al doorgeknipt WAT NU??? de bovenste kon ik zo met een schroevendraaier verwijderen, maar binnen in de buis...bovenin dus zat er nog 1, waar de nieuwe KYB gas-adjust nu vanonder tegenaan zat te duwen.. en alleen te demonteren door hem door te zagen dus..
mijn vriendin kwam binnen en keek even mee...gaat het goed"? vroeg ze? terwijl ze dat zei hoorde ik een oheilspellend gekraak van de auto af komen, ik schrok en dacht dat hij van de brug zou donderen!!
Tot mijn ENORME verbazing, kwam de schroefdraad van de nieuwe KYB gas-adjust door het gat naar boven, het oude rubber dwars door het kleine gat naar buiten duwend!!!
Ongelofelijk veel mazzel gehad dus, en hierbij driewerf HOEZEE voor gas-adjust dempers van KYB!
Rijd ook stukker beter inderdaad!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Goed bezig vriend! Veel plezier met je nu veel beter sturende 300!
Die KYBs werden bij mij altijd met bandje eromheen geleverd. Nadat ik dat eraf gepruld had, en de demper probeerde te monteren, kwam ik erachter waar dat bandje voor diende
Die KYBs werden bij mij altijd met bandje eromheen geleverd. Nadat ik dat eraf gepruld had, en de demper probeerde te monteren, kwam ik erachter waar dat bandje voor diende
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
volgens mij waren de dozen ook open geweest, zal wel eens teruggestuurd zijn door een vorige koper of zo...geen doen zonder zo'n bandje...
Nu wil ik komende winter eens kijken of er een set goede (coil over??) schokbrekers bij geplaatst kan worden aan de achter kant, de highjackers heb ik nodig voor het rijden met sleurhut, maar diezelfde highjackers zijn de oorzaak van een vreselijke belabberde wegligging...en kijken of ik schijfremmen kan monteren. (voor)
Nu eerst elektronische ontsteking!
Nu wil ik komende winter eens kijken of er een set goede (coil over??) schokbrekers bij geplaatst kan worden aan de achter kant, de highjackers heb ik nodig voor het rijden met sleurhut, maar diezelfde highjackers zijn de oorzaak van een vreselijke belabberde wegligging...en kijken of ik schijfremmen kan monteren. (voor)
Nu eerst elektronische ontsteking!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
eenmaal thuis gekomen sper getest nu weet ik eindelijk hoe zoiets voelt en waarom ik een ander diff. in de 66 wil haha.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Heel goed Ben, en wat is het E-body ?Ben wrote:nieuwe aanwinst opgehaald in 'Olland, halfweg de autostrade zonder benzine gevallen 440 + 3,23 is best dorstig en niet echt voor highway use.. 100mph=5500rpm
eenmaal thuis gekomen sper getest nu weet ik eindelijk hoe zoiets voelt en waarom ik een ander diff. in de 66 wil haha.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Uhhh... hoe klein zijn je bandjes als je al bij 100mph zoveel toeren maakt met een 3.23 as 3.23 is nl redelijk highway-gearingBen wrote:nieuwe aanwinst opgehaald in 'Olland, halfweg de autostrade zonder benzine gevallen 440 + 3,23 is best dorstig en niet echt voor highway use.. 100mph=5500rpm
Met beetje afstelling kan je verbruik makkelijk richting 16-22 liter op de 100 krijgen.
Maar wat heb je gekocht
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
De 74 Barracuda die hier te koop stond/staat, stel me ook vragen bij de 3.23 verhouding maar baseer me op de gekregen info..
Banden zijn 245/60/14.
Leuk speelgoed alleszins, ben er zelfs nog ietwat bang van hahaha
Pluim ook voor de verkoper, top kerel.
Banden zijn 245/60/14.
Leuk speelgoed alleszins, ben er zelfs nog ietwat bang van hahaha
Pluim ook voor de verkoper, top kerel.
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
Gefeliciteerd! Die wagen leek me geen verkeerde deal gezien het gebodene, voor eerdere jaren die er verder precies hetzelfde uitzien krijg je voor dat geld een 318-kroket die zelfs de shredder niet meer wil...
245/60-14 is inderdaad wel wat kleiner dan de 235/75-15 waar ik mee reed...
245/60-14 is inderdaad wel wat kleiner dan de 235/75-15 waar ik mee reed...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
thanks! ja kon dit niet laten liggen, heeft wat cosmetische issues maar niks ernstig. rijdt superstrak en mechanisch top!
heb hier nog een set 275/60/15 liggen, zal is checken of het veel scheelt. Op zich niet zo erg, wel lachen, soms onvoorspelbaar ben al een paar keer verschoten. huiswaarts vertrekken in een lichte regenbui gisteren was minder grappig ; )
heb hier nog een set 275/60/15 liggen, zal is checken of het veel scheelt. Op zich niet zo erg, wel lachen, soms onvoorspelbaar ben al een paar keer verschoten. huiswaarts vertrekken in een lichte regenbui gisteren was minder grappig ; )
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?
245/60R14 vs. 275/60R15; dat scheelt 5cm op de diameter (de 275 is hoger).
SuperFly TNT
SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1