trans cooler lines

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Ben
Posts: 46
Joined: 13 Oct 2012, 23:36

trans cooler lines

Post by Ben »

Gisteren eindelijk de 360 in de charger gestoken, vandaag de headers erop gehangen wat vrij vlot ging eigenlijk.
Rechts was op 10 min. klaar, links was zoals verwacht iets lastiger maar ging toch redelijk vlot. :yeah:

Enigste probleem dat ik nu heb zijn de cooler lines van de bak die aardig in de weg zitten, had ze al wat geplooid om de headers erop te krijgen maar nu zitten ze in de weg om de starter terug te monteren.
Ook zitten ze NET niet tegen de headers..

mijn vraag nu:
Hoe belangrijk zijn die dingen? kan ik ze eraf laten of moet ik ze proberen anders te leggen. desnoods door de headers?
En hebben ze dan nog enig effect qua koeling als ze zo dicht op de uitlaat zitten?
Ben
Posts: 46
Joined: 13 Oct 2012, 23:36

Re: trans cooler lines

Post by Ben »

360.JPG
TT2.JPG
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: trans cooler lines

Post by boyanka »

;) dan plooi je toch gewoon even een paar nieuwe leidingen?
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Ben
Posts: 46
Joined: 13 Oct 2012, 23:36

Re: trans cooler lines

Post by Ben »

boyanka wrote:;) dan plooi je toch gewoon even een paar nieuwe leidingen?
Mja dacht me er snel vanaf te maken :oops:

Moet maandag toch naar een hydraulica zaak want heb men achterste remleiding vermoord met het weghalen van de oude uitlaat.
Was rot blijkbaar ; )
Blijft wel dat ze dicht op de headers zitten.. vraag me af of ze gewoon extra gaan opwarmen ipv koelen?
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: trans cooler lines

Post by MoparJW »

Eraf laten lijkt me geen goed idee, niet alleen voor de koeling van je bak, maar de 'cooler' in de radiateur zorgt er ook voor dat je bak sneller op temperatuur komt.
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
Ben
Posts: 46
Joined: 13 Oct 2012, 23:36

Re: trans cooler lines

Post by Ben »

ok got it.. ik probeer ze morgen anders te leggen.. had de olie er toch al af gelaten om ze door de headers te steken, misschien kan ik de oude wel hergebruiken.
thx gasten.
B.
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: trans cooler lines

Post by Bean Bandit »

Je kan ook slang nemen ipv leiding. Dat "legt" wat makkelijker. Rubber of zo'n slang met gevlochten metalen buitenmantel.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
chrisnr10
Posts: 149
Joined: 22 Jul 2009, 15:05

Re: trans cooler lines

Post by chrisnr10 »

Hoi,

Ik zat met een zelfde probleem, ik heb alle originele leidingen vervangen door flex rvs Earls leidingen met 1/8 npt koppelingen in bak en radiateur, werkt prima.
Je moet even puzzelen om het netjes te krijgen maar het is mij ook gelukt..zonder brug :yeah:
De leidingen zijn redelijk flexibel en heb ze beide naast het carter liggen.
Kost ongeveer 150 euri en zit er strak in.
Wel een beugel gemaakt op de converter deksel en de leidingen zo gemaakt dat het schakel mechanisme de ruimte heeft en houd
Als ik eraan toe kom stuur ik wat foto's

Grtzz Chris
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: trans cooler lines

Post by Sjak Brak »

LPG-leiding is ook geschikt, zowel de koperen als de flexibele. En ook wat goedkoper dan 150 euro voor die paar meter.

Op mn vorige hok zat t met gecoate koperen gasleiding, zag er netjes uit (dat wel althans :D )
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
chrisnr10
Posts: 149
Joined: 22 Jul 2009, 15:05

Re: trans cooler lines

Post by chrisnr10 »

Sjak Brak wrote:LPG-leiding is ook geschikt, zowel de koperen als de flexibele. En ook wat goedkoper dan 150 euro voor die paar meter.

Op mn vorige hok zat t met gecoate koperen gasleiding, zag er netjes uit (dat wel althans :D )
1,7 m leidingen, 2 npt verloop in rad a 8 euro, 4 30graden koppelingen draaibaar a plm 22 euro.... maakt het wel af :good:
wie mooi wil zijn :yeah:
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: trans cooler lines

Post by challenger72 »

de leidingen lopen origineel vrij dicht links naast de carterpan naar voren bij een smallblok,ik had ook headers erop,en de originele leidingen pasten prima zonder verbouwingen.Kon de mini hi torq startmotor er zo af halen en erop zetten zonder dat de leidingen in de weg zaten.
Ben
Posts: 46
Joined: 13 Oct 2012, 23:36

Re: trans cooler lines

Post by Ben »

Ben vandaag bij een hydaulicashop geweest en die gast kwam af met gevlochten RVS leidingen aan 100€/m. + koppelstukken.
Heb dan maar de oude koppelstukken op nieuwe harde leidingen laten zetten en verder gesukkeld ; )
Uiteraard zijn deze nu te lang omdat ik een logische, kortere weg genomen heb waar door ook de starter bereikbaar blijft en ze niet meer door de headers moeten.
Blijven prutsen I guess.
thanks voor de tips!

iemand enig idee wat de OD van de harde remleiding zijn van een 66' BBody, 1/4 of 3/16 of maakt dit op zich niet uit zolang je ze aangesloten krijgt?
Post Reply