lekkage tf 727 pan

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
chrisnr10
Posts: 149
Joined: 22 Jul 2009, 15:05

lekkage tf 727 pan

Post by chrisnr10 »

hallo,

Na het wisselen van het filter in de tf en het plaatsen van een nieuw carter met aftap, blijf ik lekkage houden.
Na een lange rit heb ik de eerste dag eigenlijk geen lekkage, maar als de auto wat langer staat begint er toch olie te lekken en daar wil ik vanaf.
Ik heb het carter er nu weer vanaf en ga de originele pan met aftap en temp zender plaatsen.
Al 2 x heb ik een nieuwe pakking geplaatst 1 x zonder vloeibare pakking en 1 x met. toch blijft het lekken.
Ik heb nu een fiber pakking gekocht en wil deze gaan plaatsen met de originele pan.
Als ik hierbij Dirko pakking gebruik krijg ik hem zo goed als niet meer los zo kleeft die zooi.
Heeft iemand een tip om de lekkage op te lossen en misschien is een ander soort vloeibare pakking die geen problemen kan veroorzaken als er wat los komt in het carter van de tf.

Ook de peil stok en o-ring lekken volgens mij niet maar dit is heel lastig te controleren.
Misschien weet iemand hoe ik dit goed kan controleren?
Wat me wel opvalt is dat de druk in de tf bij koudstart pas na een seconde of 10 word opgebouwd.(nadat je hem in gear zet).
Als ik de auto warm opnieuw tart heb ik direct druk en direct wegrijden
zou het kunnen zijn dat de converter leegloopt en dat het peil te hoog word en dit de lekkage veroorzaakt?
Ik heb zelf niet veel ervaring of kennis van de tf :?
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: lekkage tf 727 pan

Post by Bean Bandit »

Is het niet de voorste keerring van de bak die lekt? Dat heb ik ook en dan lijkt het net of het pannetje lekt.
Ik heb olie aan de voorzijde van het pannetje. Op het eerste gezicht lijkt dan de pan te lekken.

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: lekkage tf 727 pan

Post by MoparJW »

Zou ook de ''gear selector shaft seal'' kunnen zijn, omdat je zegt dat als de auto langer staat hij begint te lekken.
Als je het goed schoonmaakt rond de selector shaft kan je van bovenaf wel zien of het daar vandaan komt. (bij een smallblock tenminste)
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
User avatar
Gijs
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2008, 10:49

Re: lekkage tf 727 pan

Post by Gijs »

Gebruik je de rubberen pakking of die van Kurk?

De rubberen pakking met wat pakkingvervanger zou niet moeten lekken.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: lekkage tf 727 pan

Post by Sjak Brak »

Pakking van cometic, met pakkinglijm (geen vloeibare pakking!) op pannetje vastzetten en dan monteren.

Montagebouten vooral niet te strak aanhalen. Beter iets te los en dan later voorzichtig natrekken.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
chrisnr10
Posts: 149
Joined: 22 Jul 2009, 15:05

Re: lekkage tf 727 pan

Post by chrisnr10 »

Bean Bandit wrote:Is het niet de voorste keerring van de bak die lekt? Dat heb ik ook en dan lijkt het net of het pannetje lekt.
Ik heb olie aan de voorzijde van het pannetje. Op het eerste gezicht lijkt dan de pan te lekken.

Groeten, Remco
Hoi Remco,
Ik heb een aantal keren alles rond de bak nagekeken, ik kan totaal geen sporen van lekkage vinden, en ga er van uit dat de aftermarket pan, die veel dunner is dan de originele pan, het probleem geeft.
Daarom word nu de originele pan aangepast met een aftap plug en temp zender, deze ga ik deze week weer plaatsen
Last edited by chrisnr10 on 20 May 2013, 09:31, edited 1 time in total.
User avatar
chrisnr10
Posts: 149
Joined: 22 Jul 2009, 15:05

Re: lekkage tf 727 pan

Post by chrisnr10 »

Sjak Brak wrote:Pakking van cometic, met pakkinglijm (geen vloeibare pakking!) op pannetje vastzetten en dan monteren.

Montagebouten vooral niet te strak aanhalen. Beter iets te los en dan later voorzichtig natrekken.
Hee Sjak,

Ik heb nu een fiber pakking dat is een pakking de stug is en niet van kurk.
Waar kan ik eventueel de Cometic pakking met pakkinglijm kopen?
heb in middels ook een pm van mopar fred, hij vertelde me dat je de 2 delen met dunne silicone pakking kunt insmeren en half uur laten drogen dan alles monteren en niet te vast draaien.
Ik hoop dat dit nu werkt.
zo niet dan ga ik voor een rubbere pakking.

Grtzz Chris
'66 300
Posts: 8
Joined: 13 Sep 2012, 00:40
Location: Naaldwijk

Re: lekkage tf 727 pan

Post by '66 300 »

Niet te vast aandraaien is belangrijk. Zeker omdat je zegt dat je nieuwe pan dunner is. Heb mijn pan een keer te strak aangedraaid, en daarna bleef hij maar lekken, wat voor (vloeibare) pakking ik ook probeerde. Heb de pan toen op een vlakplaat gelegd, en hij was idd vervormd. Heb hem weer recht gehamerd op een aambeel, beetje vloeibare pakking, niet te vast en hij heeft nooit meer gelekt.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: lekkage tf 727 pan

Post by BigBlockMopar »

De beste pakking is een volledig harde pakking met nylon afdichtingsribben erop. Het binnenwerk is van aluminium wat is omgoten door nylon.

De pakkingen zijn herbruikbaar en kan je niet tussen de pan uitpersen.
SixPack heeft ze op voorraad (zag ik afgelopen zaterdag)
User avatar
chrisnr10
Posts: 149
Joined: 22 Jul 2009, 15:05

Re: lekkage tf 727 pan

Post by chrisnr10 »

BigBlockMopar wrote:De beste pakking is een volledig harde pakking met nylon afdichtingsribben erop. Het binnenwerk is van aluminium wat is omgoten door nylon.

De pakkingen zijn herbruikbaar en kan je niet tussen de pan uitpersen.
SixPack heeft ze op voorraad (zag ik afgelopen zaterdag)
Thanks :yeah: ,

Ik ga ze gelijk even mailen want hiernaar was ik op zoek en PTTM en Gooze heeft ze niet.

Grtzz Chris
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: lekkage tf 727 pan

Post by jeffrey..... »

De lokale Mercedes boer heeft ze ook. Moet je alleen ff opzoeken wat hun bak benaming is. Dat weet ik zo niet meer.
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Post Reply