Introductie, Ludwig Performance

Dit subforum is om je als nieuweling op het forum voor te stellen en met anderen kennis te laten maken.
Laat weten wie je bent, wat je leuk vindt aan de Mopar-hobby en hoe je met Mopar's in contact bent gekomen.
Welkom!
Post Reply
User avatar
LudwigPerformance
Adverteerder
Posts: 8
Joined: 29 Jun 2012, 15:38
Location: Hillegom
Contact:

Introductie, Ludwig Performance

Post by LudwigPerformance »

Hallo allemaal!

Mijn naam is Richard Ludwig, bouwjaar '69 en ben al een tijdje sponsor van dit forum. Ik heb een dyno- & tuningsbedrijf, wellicht hebben jullie mijn banner weleens voorbij zien komen.

Ik ben al zo'n dikke 12 jaar met tunen bezig, geen Mopar maar een Toyota Supra (jaja ik weet het, dat is vloeken in de kerk hiero ;)) Ik race ook zo nu en dan met die Supra, qua opbouw is die nog steeds street legal, maar meer geschikt voor het circuit. Op dit moment heeft ie 460pk/600Nm op de wielen, dus ik denk dat ik jullie wel redelijk bij moet kunnen houden :)

In 2010 heb ik besloten om van mijn hobby mijn werk te maken en ben mijn bedrijf gestart. Ook heb ik mijn kennis geprofessionaliseerd door in de USA in Californië training te volgen aan de EFI-University en mag mijzelf nu officieel High-Performance-Car-Tuner noemen.

Mijn bedrijf is gevestigd in Hillegom op de Satellietbaan 22A.
Ik heb een dyno van Land & Sea, een DYNOmite 2000 AWD Axle-Hub. Dit is een elektronisch gestuurde en dmv Eddycurrent geremde dyno die direct op de hubs van de auto gemonteerd wordt zodat je alle nadelen van een band-op-roller interface niet hebt.

Image

Het weergegeven vermogen wordt door het invoeren van de wieldiameter in de dynosoftware door een slim algoritme berekend zodat het overeenkomt met het vermogen dat aan het bandcontactvlak wordt afgegeven. Hierdoor kan je eventuele eerder gemeten waardes op een andere rollerbank vergelijken (voor zover de dyno uitdraaien van verschillende banken vergeleken kunnen worden).
De dyno kan per as in bedrijfswarme toestand continu 1000pk per as meten. In koude toestand kan er zelfs 1500pk gemeten worden.

De dyno staat in een geluidsgeïsoleerde en uitstekend geventileerde ruimte. De luchtverversing van de testruimte is zo'n 8x per minuut. Ook staan er twee enorme radiaal-blowers die gezamenlijk 90.000m3/uur kunnen blazen op de voorkant van de auto. Mocht dat niet voldoende zijn, dan heb ik nog twee losse radiaal-blowers van 650W per stuk die op hot-spots gericht kunnen worden.

Services.
Dyno verhuur incl. mijzelf als operator.
Vermogensmeting.
Mappen van standalone- of piggyback motormanagement systemen.
Inbouw van deze systemen.
Verkoop van motormanagement systemen.

Ik ben erg flexibel in de services; als jij je eigen tuner wil meenemen is dat prima. Ook kan je zelf motormanagement systemen aanleveren die ik dan inbouw, of als je zelf wil inbouwen en dat ik het alleen maar map is ook prima.
Ik ben dealer van een aantal producten, maar in principe kan ik bijna alle standalone motormanagement systemen mappen.

Wat is nu mijn connectie met Mopar? Nou, ik heb een aantal carb/injectie ombouw projecten gemapt van onder andere wat Mopars. Dat maakt mij natuurlijk niet meteen een Mopar specialist, maar ik kan wel prima overweg met het mappen van die dikke blokken.

Verder heb ik nog wat VAG producten; chiptuning en DSG-versnellingsbak tuning, maar daar zal hier weinig animo voor zijn. Wellicht dat iemand een VW of Audi rijdt als daily driver naast een projectauto.

Op mijn website en Facebook pagina kan je meer informatie vinden mocht je geïnteresseerd zijn, zie de linkjes in mijn onderschrift.

Groet,
Richard
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by BigBlockMopar »

Welkom Richard.
Ik wil zeker een keer gebruik maken van je dynobank.
Wellicht wordt dat met mijn '73 Dodge Dart waar tzt een MegaSquirted 5.7Hemi op LPG in moet komen, ter vervanging van het triestlage compressie 318 (5.2L) 'koppelmonstertje' wat er nu in ligt... :roll: :)
bigfoot
Posts: 498
Joined: 22 Jun 2007, 19:11

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by bigfoot »

En mij zie je zoals bekend begin volgend jaar met de Roadrunner voor afstellen XFI 2.0 op de Hemi.

Can't wait.
Zaterdag eindelijk blok ophalen.
Dan gelijk maar z.s.m. erin lepelen die slet6 :lol:
You can only thrust yourself.
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by Dickdale »

Welkom!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
bigfoot
Posts: 498
Joined: 22 Jun 2007, 19:11

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by bigfoot »

Zo . Nog even wachten tot Maandag en dan mag Richard zijn best doen.

Houd jullie op de hoogte over zaken volgende week.
En hoop een leuk filmpje te posten.
You can only thrust yourself.
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by scamp »

Welkom,volgens mij heb ik je wel eens op Drachten gezien !
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by BigBlockMopar »

Leuk Sander!
Zat zelf onlangs te denken om ook eens langs te gaan met mijn suffe Dart, voor een basis-vergelijk om later nogmaals langs te gaan als ik de 5.7 Hemi erin heb liggen.
bigfoot
Posts: 498
Joined: 22 Jun 2007, 19:11

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by bigfoot »

Je ben van harte welkom Herman.
Ben er toch een groot deel van de week.
Bel maar even al je komt.

Gr S
You can only thrust yourself.
bigfoot
Posts: 498
Joined: 22 Jun 2007, 19:11

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by bigfoot »

Was een leerzame week te Hillegom.
Zeer veel opgedaan over EFI items.
Zeker dingen geleerd die uitermate van pas komen.

Mijn dank aan Richard van Ludwig Performance voor het verhelpen van de vele bugs en het perfect afstellen/mappen van de 572Hemi. :good:

Ook bedankt aan Michel van M&M sneltransport voor het heenenweer vervoeren van de Roadrunner.
Keurige bediening en een snelle last minute call werd beantwoord. :good:
You can only thrust yourself.
User avatar
LudwigPerformance
Adverteerder
Posts: 8
Joined: 29 Jun 2012, 15:38
Location: Hillegom
Contact:

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by LudwigPerformance »

Dank je Sander :)
Was idd geen straight forward klus, maar uiteindelijk gelukt. Fijn om te horen dat je tevreden bent.
Was gezellig je over de vloer te hebben. ;)
bigfoot
Posts: 498
Joined: 22 Jun 2007, 19:11

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by bigfoot »

Hier een klein filmpje van de koude start van Hemi.
Let op is maar 10 graden.
En zonder voetgas/pedaal.



Die Richard ken dawel. :good:
You can only thrust yourself.
Stargazer
Posts: 690
Joined: 30 Aug 2011, 00:43

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by Stargazer »

Sander,
We willen filmpjes zien met warme motor en vol gas ;)
The Earth has provided the means to burn it down
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by charger 73 se »

en een hoop rook!...... van de banden :)
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
bigfoot
Posts: 498
Joined: 22 Jun 2007, 19:11

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by bigfoot »

Ik wil Bolletje. :?
You can only thrust yourself.
User avatar
Gijs
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2008, 10:49

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by Gijs »

Maare, wat is nu de uitslag van de dyno?
Hen je ook een grafiek gekregen met het vermogen en NM?
bigfoot
Posts: 498
Joined: 22 Jun 2007, 19:11

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by bigfoot »

Vermogen genoeg . Maar er is nog wat huiswerk. :letop:
Houd het daar nog maar even op.
Als alle issues opgelost zijn en er de verwachte pk's uit gekomen zijn zal ik wel een nummertje plaatsen.
You can only thrust yourself.
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by jeffrey..... »

Ben zeer benieuwd! We wachten het af. Mogen we weten tegen wat voor issues je aanliep?
Had dit met injectie iets te maken of met motor zelf?
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
bigfoot
Posts: 498
Joined: 22 Jun 2007, 19:11

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by bigfoot »

Ben nog zeker geen efi deskundige .
Maar het rpm signaal wat zichtbaar (datalogging) is fluctueert teveel en geeft in hogere rpm bereik een tegroot verschil en dit lijd tot spark issues.
Moet nog veel bedrading veranderen/omleiden.

Dit was helaas niet snel te fixen , maar zeer snel gevonden door Heer Ludwig. :letop:

De EFI werkt met laagspanning en kan dus erg makkelijk beinvloed worden door EMI van andere hogere spannings velden.

Dit is hoop ik een goede omschrijving.
(Niet lachen als je dit leest Richard,ieder zijn vak)

Heb wel een issue met motor , maar dat kun je ook verwachten met zo'n High Performance engine. :hmmm:
You can only thrust yourself.
User avatar
LudwigPerformance
Adverteerder
Posts: 8
Joined: 29 Jun 2012, 15:38
Location: Hillegom
Contact:

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by LudwigPerformance »

Ja, je omschrijving klopt hoor.
Het rpm signaal wat de FAST ecu krijgt is idd erg jumpy, dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan 'noise' op het cam/crank signaal. We zagen een verbetering in het rpm signaal door extra massa verbindingen te trekken, wat het vermoeden van noise bevestigd.
Het gevolg van het onstabiele rpm signaal is dat dit resulteert in misfires bij hogere toeren.

Issue met de motor zou ik het niet noemen, meer elektronica bugs die er nog ff uit moeten.
Sander heeft nu wat huiswerk gekregen mbt de bedrading van voeding en massa.
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: Introductie, Ludwig Performance

Post by jeffrey..... »

Helemaal Duidelijk. Succes!
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Post Reply