Oldtimer regeling 2014

Mopar or No Car!
Mr. 900
Posts: 222
Joined: 14 Aug 2009, 12:16

Re: Oldtimer regeling 2014

Post by Mr. 900 »

Ik krijg net een mail binnen van F. Bashir.........

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!

Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van €120) helaas alleen maar voor benzine-oldtimers. Hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie worden hierdoor hard getroffen. Ik vind dat ook voor deze hobbyisten een goede overgangsregeling moet komen! Een goede overgangsregeling verzacht de pijn van getroffen oldtimergebruikers. 100% MRB is namelijk behoorlijk veel voor een auto die een paar keer uit de garage wordt gehaald.

Ik heb dan ook twee Kamermoties ingediend om ook hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie onder de overgangsregeling te laten vallen. Deze twee Kamermoties komen op 14 mei 2013 in stemming in de Tweede Kamer.
LPG-motie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222047.pdf
Dieselmotie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222048.pdf

De stemmingen op 14 mei zouden wel eens spannend kunnen worden. Als u de Kamerleden in uw eigen woorden wil vertellen waarom de overgangsregeling ook voor diesels en LPG moet gelden zet ik hieronder hun e-mailadressen.

Fractievoorzitters:

D.Samsom@tweedekamer.nl; h.zijlstra@tweedekamer.nl; S.vHaersmabuma@tweedekamer.nl; a.pechtold@tweedekamer.nl; A.Slob@tweedekamer.nl; C.vdStaaij@tweedekamer.nl; h.krol@tweedekamer.nl; b.vojik@tweedekamer.nl; g.wilders@tweedekamer.nl; m.thieme@tweedekamer.nl; e.roemer@tweedekamer.nl

Fractiewoordvoerders:

e.groot@tweedekamer.nl; h.nepperus@tweedekamer.nl; P.omtzigt@tweedekamer.nl; r.vvliet@tweedekamer.nl; w.koolmees@tweedekamer.nl; j.klaver@tweedekamer.nl; c.schouten@tweedekamer.nl; f.bashir@tweedekamer.nl

Vergeet de media niet (bijvoorbeeld een ingezonden brief naar redactie@wuz.nl van de Telegraaf, of de Volkskrant, Trouw, AD, NRC, regionale kranten en andere media zoals BNR). Met aandacht in de media kunt u de druk opvoeren.

Als u nog andere oldtimer-bezitters kent, breng hun dan ook op de hoogte van de stemmingen op 14 mei.

Ik hoop zo uw e-mail voldoende beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,

Farshad Bashir (Tweede Kamerlid / SP)
Volg mij op twitter: http://twitter.com/FarshadBashir
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: Oldtimer regeling 2014

Post by jvdwolde »

:good: Die heeft iedereen gehad die een mailtje gestuurd heeft met Bashir in de CC
Maar die man is goed bezig!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: Oldtimer regeling 2014

Post by challenger72 »

ik denk dat het wel meevalt met de toename van 40 jaar en oudere autoos, de meeste zullen in behoorlijk slechtere staat zijn dan de 25 jaar oude autoos.En inderdaad die 40 jaar oude diesels zijn meestal van slechte kwaliteit,dat waren ze ook al toen ze nieuw waren.En deze 40 jaar en ouder autoos zullen behoorlijk duur(der) in aanschaf zijn
Parts
Posts: 35
Joined: 16 Jan 2013, 18:35
Location: Overloon Nb

Re: Oldtimer regeling 2014

Post by Parts »

Ik zit ook aan de goede kant met mijn 70er Challenger en in Canada :hmmm: !
De 73er Challenger heeft ook nog geluk maar die is verkocht samen met mijn huis :yeah: .
1970 Challenger 318 # matching LA build.
6.1 Hemi (komt uit een 2009 Dodge Challenger).
2010 GMC Terrain (geen Mopar ik weet het)
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: Oldtimer regeling 2014

Post by jvdwolde »

:good: veel geluk in Canada!

Enne...wat zijn de regels / kosten omtrent oude auto's aan die kant van de sloot? :?
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: Oldtimer regeling 2014

Post by Texas »

jvdwolde wrote::good: veel geluk in Canada!

Enne...wat zijn de regels / kosten omtrent oude auto's aan die kant van de sloot? :?
Canada zal wel vergelijkbaar zijn als de USA en daar betaal je rond de 150 USD per jaar voor een normale auto. Kan ook goedkoper door je auto als klassieker te registeren maar dan mag je eigenlijk alleen rijden tijdens meetings. Door iedereen evenveel te laten betalen heb je geen gezeur zoals nu en de gebruiker betaald via accijns en tolwegen.
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
Parts
Posts: 35
Joined: 16 Jan 2013, 18:35
Location: Overloon Nb

Re: Oldtimer regeling 2014

Post by Parts »

Das een goeie Jack ik weet het nog niet misschien hetzelfde als wat hans zegt.
Het huurhuis is ingericht nu verder met het vinden van een geschikte job en dan een keer naar ICBC (RDW) met de Challenger.
1970 Challenger 318 # matching LA build.
6.1 Hemi (komt uit een 2009 Dodge Challenger).
2010 GMC Terrain (geen Mopar ik weet het)
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Oldtimer regeling 2014

Post by Dickdale »

Parts wrote:Das een goeie Jack ik weet het nog niet misschien hetzelfde als wat hans zegt.
Het huurhuis is ingericht nu verder met het vinden van een geschikte job en dan een keer naar ICBC (RDW) met de Challenger.
Huur huis met enorme sleutelruimte??? :happy:
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Parts
Posts: 35
Joined: 16 Jan 2013, 18:35
Location: Overloon Nb

Re: Oldtimer regeling 2014

Post by Parts »

Een gehuurde bungalow van 73 met ruime 8*8m garage en een bijna 5 meter brede deur erin.
Huizen bouwen is niet de sterkste kant van de Canadeezen geef mij toch maar gemetselde huizen.
Een feit is dat ik nu wel airco heb :good:
Attachments
leuke sleutelruimte
leuke sleutelruimte
1970 Challenger 318 # matching LA build.
6.1 Hemi (komt uit een 2009 Dodge Challenger).
2010 GMC Terrain (geen Mopar ik weet het)
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: Oldtimer regeling 2014

Post by jvdwolde »

Airco?
Ik ben airco monteur,
Hoeveel moet je er hebben... :sneaky:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Post Reply