1972 Cudá 440 4 Speed

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Post Reply
User avatar
Leeman
Posts: 146
Joined: 27 Feb 2010, 18:54

1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Leeman »

februari 2012 ben ik eigenaar geworden van een 1972 Barracuda die toen nog in amerika stond en hier heen moest komen.
De meesten van jullie zullen het wel herkennen op de foto’s ziet het er goed uit maar als hij dan uit eindelijk hier is zit er toch meer werk aan als wat er bekend was. (dat is nou eenmaal de gok die je waag)
Attachments
4.JPG
3.JPG
1971 Barracuda voorkant.jpg
2.JPG
1.JPG
User avatar
Leeman
Posts: 146
Joined: 27 Feb 2010, 18:54

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Leeman »

toen hij uiteindelijk in Nederland was meteen maar op de brug gezet om de onderkant goed te bekijken omdat daar geen foto’s van waren, bekend was dat de kofferbakvloer verrot was en dat er wat deuken in zaten. Omdat de lak erg dof was begonnen met het opschuren van de Barracuda en toen kwam op de rand achter boven op het zijscherm zilveren bultjes tegen, uit nieuwsgierigheid verder schuren en wat bleek ??? zowel links als recht zaten er overzet schermen op.
Vervolgens het interieur er uit gehaald en de vloerbekleding, het gedeelte onder de pendalen waar je je voeten op zet (zowel aan de bestuurderskant als bijrijderkant) was er haast geen metaal over.
conclusie hele auto strippen en meteen maar kijken of er geen anderen verborgen plekken op zitten
Attachments
2012-05-26 14.53.20.jpg
2012-05-26 14.53.32.jpg
2012-05-26 14.53.42.jpg
2012-05-26 14.53.54.jpg
2012-05-26 14.54.04.jpg
2012-05-26 14.54.14.jpg
2012-05-26 17.36.57.jpg
User avatar
Leeman
Posts: 146
Joined: 27 Feb 2010, 18:54

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Leeman »

Na een aantalweken de auto intensief geschuurd te hebben (samen met vaders) met de hand was het als snel goed zichtbaar wat er allemaal aan de auto gelast moest worden.
Vervolgens een lijst gemaakt van onderdelen qua plaatwerk en anderen spulletjes die nodig waren voor de auto en dit de zelfde middag nog besteld in the states
Attachments
2012-06-14 19.10.57.jpg
2012-06-14 19.11.24.jpg
User avatar
Leeman
Posts: 146
Joined: 27 Feb 2010, 18:54

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Leeman »

Hier nog een aantal foto's
Attachments
2012-07-20 13.26.47.jpg
2012-07-20 13.26.35.jpg
2012-07-20 13.26.21.jpg
2012-07-17 13.00.18.jpg
2012-07-17 13.00.04.jpg
User avatar
Gijs
Posts: 536
Joined: 07 Aug 2008, 10:49

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Gijs »

Mooi ding.
Wel jammer dat hij wat tegenvalt. Toch lijkt het op de foto,s een auto die goed te restaureren is.
E-body :winner:
User avatar
Leeman
Posts: 146
Joined: 27 Feb 2010, 18:54

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Leeman »

Vervolgens maar aan de onderkant verder gegaan met schuren omdat daar een hoop ‘’droge’’ roest aan zat. Het ergste is er nu wel af.
zowel de onderkant als de bovenkant + binnenkant is het metaal aardig schoon en is hij klaar om naar de straler te gaan om de hoekjes en de moeilijk bereikbare plekken te laten stralen.
Plan:
Moeilijke plakjes + hoekjes laten stralen en stukken laten stralen rondom wat er uitgeslepen is en waar er nieuw plaatwerk in moet komen zodat er een schoon oppervlak is om te lassen.
Als alles er dan in gelast is de auto compleet laten stralen zodat alles goed schoon is en er een juiste ‘’mattering’’ opzit om in de epoxy gespoten te worden
Attachments
2012-07-17 12.06.10.jpg
2012-07-17 12.06.42.jpg
2012-08-01 13.05.49.jpg
2012-08-01 13.10.25.jpg
User avatar
Leeman
Posts: 146
Joined: 27 Feb 2010, 18:54

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Leeman »

Gijs wrote:Mooi ding.
Wel jammer dat hij wat tegenvalt. Toch lijkt het op de foto,s een auto die goed te restaureren is.
E-body :winner:
Ja, dat is de gok die je neem om iets van een foto te kopen zonder er geweest te zijn.
Het mooiste is om er heen te gaan en te kijken, maar aangezien het niet om de hoek is wordt dat moeilijk :happy: .

Nu wordt hij gewoon in 1x helemaal goed onderhanden genomen zodat hij helemaal strak is en dat er weer knappe lak op zit. :yeah:
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by TheDeputy »

Wordt een flink project, maar zo te zien pak je het goed aan.

Wat ik alleen niet begrijp is dat je geen foto's van de onderkant had? Je vraagt toch alle foto's waarvan je wilt weten hoe de staat van de auto is zoals van de cowl, de vloer, quarters ed? Anders is het geen gok maar gewoon gegarandeerd dat je meer tegenkomt.
Of ben ik nou gek?

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
Leeman
Posts: 146
Joined: 27 Feb 2010, 18:54

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Leeman »

TheDeputy wrote:Wordt een flink project, maar zo te zien pak je het goed aan.

Wat ik alleen niet begrijp is dat je geen foto's van de onderkant had? Je vraagt toch alle foto's waarvan je wilt weten hoe de staat van de auto is zoals van de cowl, de vloer, quarters ed? Anders is het geen gok maar gewoon gegarandeerd dat je meer tegenkomt.
Of ben ik nou gek?

Toon
ik had foto's van de onderkant (totaal een stuk of 30 foto's van de auto) maar ze hadden het een en ander gecamoufleerd en dicht gesmeerd wat ik alleen kon zien nadat ik het kaal gehaald had. Die gasten aan de andere kant van de ''plas'' zijn ook niet gek ;)
User avatar
Leeman
Posts: 146
Joined: 27 Feb 2010, 18:54

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Leeman »

Alle losse delen (kofferkelp, deuren, motorkap enz..) waren al helemaal kaal en schoon gemaakt en staan nu ook al bijna in de epoxy

Draag armen, motorkap schanieren, slotplaatje van de motorkap en K member zijn gestraald en zwart gespoten

Nu de laatste onderdelen voor het blok bij elkaar zoeken (het meesten is er al nieuw)
Attachments
2013-03-16 14.03.19.jpg
2013-03-16 15.34.13.jpg
2013-03-16 15.59.56.jpg
2013-03-16 16.00.06.jpg
2012-12-09 14.39.07.jpg
2012-12-09 14.38.23.jpg
2012-12-09 14.38.04.jpg
2012-12-09 15.42.07.jpg
2012-12-09 15.42.14.jpg
2012-12-09 15.51.14.jpg
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Dickdale »

zwart gespoten? Of gepoedercoat? En ik zie dat je overstapt naar poly-urethaan bushings?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Leeman
Posts: 146
Joined: 27 Feb 2010, 18:54

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Leeman »

Dickdale wrote:zwart gespoten? Of gepoedercoat? En ik zie dat je overstapt naar poly-urethaan bushings?
Gestraald --> Epoxy --> Zwart gespoten
Ja klopt had zn hele kit gekocht met poly urethaan bushings :)
jeroen.68coro
Posts: 445
Joined: 08 Jun 2007, 23:57

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by jeroen.68coro »

zo zie ik ze graag , die retso projecten :yeah: :yeah: ,

goeie keus om (ipv rubber) over te stappen naar poly-urethaan bushings, daar word t rijgedrag echt een heeel stuk beter van :good:

keep up the good work :yeah:
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack


Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
User avatar
Dots
Posts: 55
Joined: 19 Jun 2012, 06:44

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Dots »

goed bezig :winner: schuren duurt lang maar dan heb je ook wat
Dodge Challenger 1973
Corvette C3 Crossfire 1982
Seat Leon 2001
Ford KA 2002
User avatar
Leeman
Posts: 146
Joined: 27 Feb 2010, 18:54

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Leeman »

Dots wrote:goed bezig :winner: schuren duurt lang maar dan heb je ook wat
Ja met het handje schuren duurt inderdaad lang :)
dat is ook wel het minst gewaardeerde werk van een auto restaureren.
Maar goed dat zit er nu op en gaan nu lekker rustig verder.
User avatar
340cuda
Posts: 556
Joined: 08 Jun 2007, 22:43
Location: Wognum

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by 340cuda »

Lekker bezig Kevin. Wat voor kleurtje ga je er op zetten?
Patrick Bakker
User avatar
Leeman
Posts: 146
Joined: 27 Feb 2010, 18:54

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Leeman »

[quote="340cuda"]Lekker bezig Kevin. Wat voor kleurtje ga je er op zetten?[/quote
ja ben weer lekker bezig :yeah: ik ben dr nog niet helemaal over uit.
Of Gunmetal of hoog glans zwart.
jeroen.68coro
Posts: 445
Joined: 08 Jun 2007, 23:57

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by jeroen.68coro »

Gunmetal zal m zeker goed staan :good: :good: , met mat zwarte decals erop en een setje knappe wielen eronder :yeah:

Gr jeroen
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack


Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
jeroen.68coro
Posts: 445
Joined: 08 Jun 2007, 23:57

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by jeroen.68coro »

En,,, kleurtje al bekend.

Gr jeroen
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack


Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by ARLI »

werk je nog in winkel?
ik zou nog steeds om de koffie komen..
Ik werk met plezier.
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by ARLI »

is de auto met een 6 cilinder er in naar NL gekomen?

Image
Ik werk met plezier.
User avatar
Leeman
Posts: 146
Joined: 27 Feb 2010, 18:54

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by Leeman »

Nee werk nu bij tata steel, slant 6 er uit en een V8 er in
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: 1972 Cudá 440 4 Speed

Post by ARLI »

hoe is de voortgang?
Ik werk met plezier.
Post Reply