terughikken bij warme start

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

terughikken bij warme start

Post by challenger72 »

nou,daar ben ik weer te zeuren.Ik heb een beetje mijn twijfels over het feit,dat als ik m'n motor warm start,dat ie zeg maar,blokkeert bij het starten.De startmotor draait de motor een halve slag en dan moet ie echt door oplopende amperes verder starten om 'm door de compressie te krijgen.Een beetje hetzelfde idee als een startende harley.Er zit een hi-torq starter op(vrij nieuw).Hoort dit zo of is dit niet goed?Verkeerde ontstekingsafstelling(te vroeg)?Geen backfires.De aarde is goed.Blok=360 ,.compressie 9:1.M'n vorige blok(318) had dit ook,maar wel iets minder extreem.Ik was bang dat ie misschien stuk gaat hiervan.
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: terughikken bij warme start

Post by 450dart »

ontstekingtijdstip (initial) te vroeg
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: terughikken bij warme start

Post by challenger72 »

ok,ik had 'm op 11 graden voorontsteking gezet,dan maar ff op 10 graden voorontsteking zetten.bedankt :good:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: terughikken bij warme start

Post by BigBlockMopar »

Dat ene graadje zal weinig uitmaken als dit het probleem daadwerkelijk zou zijn. Een motor die te vroeg staat hikt dan ook wel als ie koud is namelijk.
Ik denk eerder dat je accu of startmotor toch last van de warmte onder de motorkap hebben en daardoor de motor niet zo vlot rond krijgen. Probeer het eens met een nieuwe (gel) accu als test als je daar aan kan komen.
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: terughikken bij warme start

Post by challenger72 »

ja,ok bedankt.Ik kreeg ook nog tips om de massa en spanning te testen met een proeflampje,nl:proeflampje tussen min van accu en blok,als ie dan gaat branden tijdens starten,is het een massaprobleem.Met de pluskabel hetzelfde doen.En ook nog proberen met het loskoppelen van de ontsteking bij warme motor,als ie dan niet moeizaam tornt ligt het dus aan ontstekingstijdstip.Vanavond maar even proberen,tot later :roll:
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: terughikken bij warme start

Post by 450dart »

challenger72 wrote:ok,ik had 'm op 11 graden voorontsteking gezet,dan maar ff op 10 graden voorontsteking zetten.bedankt :good:
daar legt t dan niet aan, de mijne start met 22 graden voorontsteking nog goed met warme motor
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
Edje
Posts: 161
Joined: 12 Jul 2007, 17:41

Re: terughikken bij warme start

Post by Edje »

Accu vol ?

Polen schoon, goeie massa ?

Lijkt me de basis... en heeft ie er altijd al moeite mee gehad ?
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: terughikken bij warme start

Post by JWtje »

Massa probleem. Laat anders iemand eens kijken wat de vacuumvervroeging doet bij starten. Kan(net nog meegemaakt) best wel wat invloed hebben.
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: terughikken bij warme start

Post by challenger72 »

wat bedoel je daarmee?Ik had 'm getest en hij is niet lek en als je met de stroboscooplamp op het krukaspoeliemerkteken schijnt,en je geeft gas,dan zie je het merkteken mooi verlopen,dus die zou goed moeten werken lijkt mij.
User avatar
muller
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2007, 15:27
Location: canada

Re: terughikken bij warme start

Post by muller »

heb je al eens gecontrolleerd of het tdc merkteken op je balancer ook werkelijk tdc is op de motor??
als deze is verlopen dan zal je met een timinglight niet ver komen
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: terughikken bij warme start

Post by challenger72 »

ik denk dat dat wel goed zit,want dit blokkie kwam draaiend uit een dart bij 6 pack vandaan en de verdeler is niet los of versteld geweest.Toen ie bij mij voor het eerst draaide heb ik de timing gecontroleerd zonder er eerst aangezeten te hebben.Hij stond toen op 9 a 10 graden voorontsteking stationair met afgekoppelde vervroeger.Ik had 'm op 't doorgetrokken streepje met graden erbij op de balancer.
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: terughikken bij warme start

Post by 450dart »

ik denk dat dat wel goed zit
dat is meestal een erg foute gedachte :hammer:
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: terughikken bij warme start

Post by challenger72 »

ik heb het gevonden dankzij iemand die veel verstand heeft van v8-en.De 2 buitenste vacuumtuitjes op de carb zuigen te weinig om de vervroeger van de verdeler aan te kunnen trekken stationair en bij het starten.Het overslaan (bonken) van de motor bij 1500 toeren is nu ook over.Verloopje van groot naar klein op middelste grotere tuit van carb. gezet en probleem opgelost.I.i.g. bedankt voor alle reacties. :yeah:
Post Reply