vrijstelling wegenbelasting, petitie

Mopar or No Car!
User avatar
Caferacer
Posts: 355
Joined: 08 Jun 2007, 13:47
Location: Den Helder.

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by Caferacer »

iedereen maakt zich druk om niks,diegene die dagelijks rijd willen ze aanpakken niet diegene die af en toe een rondje gaat met z,n oldtimer...maak je maar drukker om andere zaken uit t regeerakkoord!...
Plymouth Duster,1972.{383/727/8 3/4 etc...}
Honda vtr sp 1....oh wacht kheb er 2 :good:

Beter rijk te leven dan rijk te sterven!!!.
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by MoparJW »

Tsja dat is het hem juist, voor degene die af en toe op zondag een rondje rijdt maakt het niets uit...

Ik rijdt wel wat meer dan af en toe een rondje, maar val ook weer niet onder de categorie dagelijkse rijders.
En ik denk dat het zelfde voor een hele hoop (vooral) amerikaan-rijders geldt.
Als het voorjaar mooi is zijn die 30 en waarschijnlijk ook 60 dagen voor de zomer al op bij mij :D .

Dit is gewoon een hobby waar ik een hoop tijd en geld aan spendeer, dus wordt het ook automatisch een van de belangrijkere zaken uit het regeerakkoord, voor mij persoonlijk.

just my 2 cents..
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by jvdwolde »

Zo denk ik er ook over, donder op met die kut Bovag en dat gezeik over een 60 dagen kaart.. :boos:
Ik heb ook een belastingvrije Jeep Cherokee Diesel...en nog 2 auto's waar ik belasting voor betaal, de Jeep heb ik nu een jaar en amper 6000 km mee gereden, is dat nou zo erg?
Mijn 300 heeft dit jaar 5 km gereden en daar blijft het waarschijnlijk ook bij.
Hopelijk zien ze af van die kaart omdat het net als vroeger nogal veel rompslomp en werk voor de hardwerkende ambtenaren geeft :lol:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
OBELIX
Posts: 609
Joined: 19 Jun 2007, 20:05
Location: limbabwe

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by OBELIX »

maak je niet druk het wordt dadelijk echt niet dramatiche aangepast,,we hebben in dit geval de juiste minister op de juiste plaats,,en ie is al vriendjes aan het werven in de politiek die ook oldtimers rijden.
Attachments
535643_476184319099732_789341335_n.jpg
love fried foods,barbeque,cold beer,gravies and sweet tea.
plumcrazy
Posts: 866
Joined: 13 Jun 2007, 00:18

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by plumcrazy »

I am just back from the US. I wanted to support you and the petitie but it is already closed

Carsten
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by jvdwolde »

:good: Thanks anyway!

Bought something? :OO:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
plumcrazy
Posts: 866
Joined: 13 Jun 2007, 00:18

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by plumcrazy »

Hi Jack,

no, I was just on vacation. Haven't bought anything.

Carsten
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by BigBlockMopar »

Sounds like a waste of time then... :D
User avatar
Dots
Posts: 55
Joined: 19 Jun 2012, 06:44

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by Dots »

Het hebben van een auto wordt straks toch te duur net als het aanleggen van asfalt. :sick:

MAAR er is hoop!!!
De grieken hebben straks ons geld dan kunnen ze van dat geld mooi onze oldtimer kopen (leuk als je op je 55 met pensioen gaan)
Wij kopen een BOOT!!! geen belasting of verzekering een oude diesel uit één van de belastingvrije Mercedessen er in en gaan! :good:
we prikken even een dijkje door en de helft van Nederland kan aanleggen bij zijn huis.
Ik woon 2m onder NAP dus lekker aanleggen aan het balkon :yeah:
voor starters een woonboot.

Water nivelleert als de beste!
Dodge Challenger 1973
Corvette C3 Crossfire 1982
Seat Leon 2001
Ford KA 2002
plumcrazy
Posts: 866
Joined: 13 Jun 2007, 00:18

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by plumcrazy »

BigBlockMopar wrote:Sounds like a waste of time then... :D
ok, I was at the Florida Mopar Nats, a Mopar salvage yard in Starke, the Don Garlits Drag Racing Museum in Ocala, the swap Meet in Zephyrhills and three different Cruise Meetings as well as some classic car dealerships. Around 3.000 pictures have been made. Not too bad :D :D
User avatar
chrisnr10
Posts: 149
Joined: 22 Jul 2009, 15:05

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by chrisnr10 »

hee liefhebbers,
Hier nog een antwoord van de KNAC over de aanmeldingen voor deze petitie,
Nu maar hopen dat het iets uithaalt.
Grtzz Chris

Petitie tegen afschaffing MRB-vrijstelling oldtimers
Bedankt voor uw steun

Geachte heer/mevrouw,

Allereerst wil de KNAC u hartelijk bedanken voor het tekenen van de petitie. Het doet ons zeer goed te weten dat u, samen met 63.000 (!) anderen, net zo betrokken bent bij het in stand houden van het cultureel rijdend erfgoed als dat wij dat zijn.

Het in het regeerakkoord voorgestelde plan om de MRB-vrijstelling voor oldtimers te laten verdwijnen heeft voor veel verontwaardiging gezorgd. Want waarom moet de liefhebber, die slechts een beperkt aantal kilometers met zijn oldtimer rijdt, worden gestraft voor het uitoefenen van zijn hobby? De KNAC stelde daarom een petitie op tégen de afschaffing van de MRB-vrijstelling voor klassieke auto’s, en die werd getekend door maar liefst 63.000 autoliefhebbers. Een aantal dat ook in Den Haag niet onopgemerkt is gebleven.

Alternatieve regeling
De afgelopen tijd voerden de belangenorganisaties ANWB, BOVAG, FEHAC, RAI Vereniging en KNAC gezamenlijk overleg met het ministerie over de te nemen vervolgstappen. Het doel van dit overleg was om een zo gunstig mogelijke regeling voor klassiekerliefhebbers tot stand te brengen. Precieze details hiervan zijn nog niet bekend, wel dat deze regeling hoogstwaarschijnlijk in 2014 ingaat.

Blijf op de hoogte
Om te laten zien hoe massaal autominnend Nederland tegen het afschaffen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers is, wil de KNAC de petitie aan de regering overhandigen. Over de manier waarop én wanneer, willen wij u uiteraard informeren. Abonneer u daarom op de gratis KNAC e-mailnieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen omtrent dit onderwerp, dat u als klassiekerliefhebber na aan het hart ligt.
In de KNAC e-mailnieuwsbrief vragen wij u bovendien om uw mening over het afschaffen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. Ook zijn wij benieuwd naar hoe vaak u uw oldtimer van stal haalt en waar u deze allemaal voor gebruikt. Nogmaals hartelijk bedankt voor uw steun.

Hoogachtend,

Dhr. P.E. Staal
Directeur KNAC
:yeah: :letop: :winner:
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by Dickdale »

1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
78tradesman
Posts: 212
Joined: 21 Aug 2011, 20:46

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by 78tradesman »

Net in mijn mailbox:

Beste collega's,


Zojuist is de cameraploeg van 1 Vandaag (AVRO/TROS) terug naar Hilversum vertrokken voor de montage van een reportage over de desastreuze gevolgen die de plannen van Rutte II kunnen hebben voor onze branche.
Vanavond vanaf 18.15 uur op Nederland 1 is deze reportage te zien in de uitzending van 1-Vandaag. Zaterdagavond, 18.15 uur bij 1-Vandaag: dit is prime-time televisie met 1,5 miljoen(!) kijkers en dus een prachtig moment om onze problematiek onder de aandacht van politiek Nederland te brengen!
Zoals jullie zien zitten we niet stil. De afgelopen weken hebben we keihard gewerkt om onze belangen onder de aandacht te brengen en dit is een voorlopig hoogtepunt.
Maar hier blijft het niet bij: achter de schermen zijn we ook druk bezig op andere vlakken en worden al voorzichtige successen geboekt. Hier gaat het dan met name om verbetering van de beeldvorming rond oldtimers.
We benadrukken nogmaals dat we de steun van de branche hard nodig hebben. We danken uiteraard onze huidige donateurs, maar hebben er nog veel meer nodig. We roepen iedereen die nog niet gedoneerd heeft dan ook op om dit zo snel mogelijk te doen!
Kijk naar de resultaten die we in korte tijd (4 weken!) geboekt hebben en ben overtuigd dat Stichting Oldtimerbranche met uw steun de meeste kans heeft om uitvoering van de voornemens uit het Regeerakkoord te voorkomen!
Ga via onderstaande button naar onze website en maak gebruik van de "direct doneren" mogelijkheid. Alvast dank voor het vertrouwen!


Met vriendelijke groet.


Wim van Giersbergen
Voorzitter Stichting Oldtimerbranche Nederland
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by jvdwolde »

:good: ik had het ook gemist, maar hier is de link waar je het alsnog kan bekijken!

http://www.nederland1.nl/gemist/48073
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
rvanderende
Posts: 128
Joined: 11 Oct 2010, 20:47
Location: terneuzen

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by rvanderende »

die 60 dagenkaart is ook niks
dan ben ik er na 60 natte avonden doorheen want ik haal de vrouw op van haar werk
dan zetten we haar fiets achter in de b3004x4

zou persoonlijk wel wat zien als je een oldtimer als tweede wagen zou hebben dan filter je ook al heel wat
want denk dat de meeste onder ons wel meerdere voertuigen hebben
vind het jammer van die kleine garages die draaien op de oudere wagens die krijgen ook zware klappen financieel
en dat was ook te zien en horen op tv
ben inmiddels al op veel nieuwsbrieven geaboneert en alles gesteund wat mogenlijk is met al de petities
we blijven duimen op een goede regeling voor onze dodgeb3004x4 1978

groetjes rob en sa van der ende
User avatar
moparwum
Posts: 330
Joined: 29 Aug 2011, 16:15
Location: Texel

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by moparwum »

Dit gaat niet de goede kant op :hammer:

http://www.knac.nl/2013/04/15/overleg-m ... s-mislukt/


Wum.
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by jvdwolde »

:boos: godverdommese teringlijer die Weekers... :cry:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by scamp »

:hmmm: ik heb er gelukkig maar 3 :D
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by boyanka »

:sucks: het wordt dus betalen alleen de vraag is hoeveel?
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
User avatar
Arnoldsat
Posts: 91
Joined: 08 Dec 2008, 05:01
Location: vlakbij Utrèg
Contact:

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by Arnoldsat »

Hier de brief van Weekers aan de tweede kamer.
De tweede kamer moet nu beslissen omdat de motie Bashir en motie van Vliet met grote meerderheid zijn aangenomen.
Men kan kiezen voor wat Weekers voorstelt of iets anders bedenken. Maar het moet wel geld opleveren waarschuwt Weekers:
waarbij de Kamer zich ervan bewust moet zijn dat de alternatieven ook moeten worden voorzien van budgettaire dekking
Ik vind het vreemd dat de VVD voor beide moties heeft gestemd maar er vervolgens niet uit kan komen met de vertegenwoordigers van de oldtimerbranche (ANWB, Bovag, Fehac, Focwa, de KNAC en RAI Vereniging).

Het zal wel komen doordat de milieumotieven een leugen zijn en men gewoon meer belasting wil innen. En dat noem je dan 'bezuinigen'. Vroeger was bezuinigen minder uitgeven.
I love classic US built V8 powered automobiles! Arnold's 1971 Newport on arnoldsat.com
~ Just because you know how to work on it doesn't mean you know how it works ~
~ Clean it, if it's Dirty. Oil it, if it Squeaks. But: Don't fix it, if it Works! ~
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by Dickdale »

boyanka wrote::sucks: het wordt dus betalen alleen de vraag is hoeveel?

En dit is dus juist het probleem met de meeste mensen hier in dit land. Alles maar accepteren... (niks ten nadele van jou, Boyanka)

Het wordt eens tijd dat we laten zien, dat wij het niet langer pikken. Het enige dat deze overheid kan, is ordinair graaien. En dat allemaal omdat het vanuit de Eu zo geregeld moet worden? We hebben toch twee keer een referendum gehad en twee keer is daar een dikke "Nee" uit gekomen en dan toch door onze strot duwen. De overheid heeft een dienstverlenende functie. Het lijkt wel of wij burgers in dienst zijn van de overheid, ipv andersom...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by Dickdale »

Arnoldsat wrote:Hier de brief van Weekers aan de tweede kamer.
De tweede kamer moet nu beslissen omdat de motie Bashir en motie van Vliet met grote meerderheid zijn aangenomen.
Men kan kiezen voor wat Weekers voorstelt of iets anders bedenken.
Ik vind het vreemd dat de VVD voor beide moties heeft gestemd maar er vervolgens niet uit kan komen met de vertegenwoordigers van de oldtimerbranche (ANWB, Bovag, Fehac, Focwa, de KNAC en RAI Vereniging).

Het zal wel komen doordat de milieumotieven een leugen zijn en men gewoon meer belasting wil innen. En dat noem je dan 'bezuinigen'. Vroeger was bezuinigen minder uitgeven.
Wat mij opvalt aan de brief van Weekers is dat er alleen maar wordt gesproken over geld dat wel of niet binnekomt door een MRB te heffen op oldtimers. Hebben ze ook gekeken naar de dalende inkomsten door import van auto's of dalende inkomsten van bedrijven die oldtimers onderhouden/restaureren (of zelfs bedrijven die op de fles gaan en daarmee de werkloosheid verhogen)? Daar wordt met geen woord over gerept...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by MoparJW »

Waar is dat milieu geneuzel gebleven? het gaat nu opeens over geld innen?

Of ben ik nou zo naïef? :D
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
User avatar
B1cuda
Posts: 545
Joined: 10 Jun 2007, 13:04

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by B1cuda »

tuurlijk gaat het over geld innen , geld is immers nodig om in die bodemloze put die brussel heet te gooien. :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks: :sucks:
71 cuda 500 cui.
hd xr 1200
mini cooper s


HD XR1200
Image
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by jvdwolde »

Ik ben hierbij a.s. zaterdag...
Hopelijk een beetje aandacht van de Media :x
aktieposter.jpg
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Post Reply