Mopar E-body chassis-stevigheid

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Mopar E-body chassis-stevigheid

Post by BigBlockMopar »

Kwam toevallig dit filmpje tegen van US-CarTool, over de stevigheid van een E-body chassis, of eerder het gebrek daarvan.
Zij maken fender-braces die het chassis een heel stuk steviger maken.
Lijkt een aardige chassis/performance upgrade voor de wat meer 'spirited' drivers :)


User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: Mopar E-body chassis-stevigheid

Post by MoparJW »

Interessant filmpje, en dan te bedenken dat dit een roestvrije carrosserie is :hmmm:
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
User avatar
B1cuda
Posts: 545
Joined: 10 Jun 2007, 13:04

Re: Mopar E-body chassis-stevigheid

Post by B1cuda »

interessant inderdaad , jammer dat ik hem net helemaal opgeknapt en gespoten heb , ik weinig zin om de heleboel weer te slopen maar als ik dit eerder had gezien zou ik het zeker doen. :good:
71 cuda 500 cui.
hd xr 1200
mini cooper s


HD XR1200
Image
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Mopar E-body chassis-stevigheid

Post by Dickdale »

Zeker interessant om te zien alleen in mijn ogen niet helemaal reëel. Omdat de auto compleet gedemonteerd is. Natuurlijk valt er veel te verbeteren alleen ben ik benieuwd hoeveel een compleet gemonteerde e-body tordeerd ten opzichte van dit filmpje. Denk dat subframeconnectors ook een hoop doen...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: Mopar E-body chassis-stevigheid

Post by MoparJW »

Nee helemaal reëel zal het volgens mij ook niet zijn, zal het nog uitmaken of het k-member niet gemonteerd is bijvoorbeeld.
En dan heb je ook nog moment=krachtxarm waardoor die krukas erg zwaar wordt, in hoeverre je deze opstelling kan vergelijken met straat/strip gebruik vraag ik mij af.

Maar een feit is gewoon dat deze auto's behoorlijk torderen en in dit filmpje kan je dat wel mooi zien
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
Post Reply