Kwam toevallig dit filmpje tegen van US-CarTool, over de stevigheid van een E-body chassis, of eerder het gebrek daarvan.
Zij maken fender-braces die het chassis een heel stuk steviger maken.
Lijkt een aardige chassis/performance upgrade voor de wat meer 'spirited' drivers
Mopar E-body chassis-stevigheid
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Mopar E-body chassis-stevigheid
Interessant filmpje, en dan te bedenken dat dit een roestvrije carrosserie is
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
Re: Mopar E-body chassis-stevigheid
interessant inderdaad , jammer dat ik hem net helemaal opgeknapt en gespoten heb , ik weinig zin om de heleboel weer te slopen maar als ik dit eerder had gezien zou ik het zeker doen.
Re: Mopar E-body chassis-stevigheid
Zeker interessant om te zien alleen in mijn ogen niet helemaal reëel. Omdat de auto compleet gedemonteerd is. Natuurlijk valt er veel te verbeteren alleen ben ik benieuwd hoeveel een compleet gemonteerde e-body tordeerd ten opzichte van dit filmpje. Denk dat subframeconnectors ook een hoop doen...
Re: Mopar E-body chassis-stevigheid
Nee helemaal reëel zal het volgens mij ook niet zijn, zal het nog uitmaken of het k-member niet gemonteerd is bijvoorbeeld.
En dan heb je ook nog moment=krachtxarm waardoor die krukas erg zwaar wordt, in hoeverre je deze opstelling kan vergelijken met straat/strip gebruik vraag ik mij af.
Maar een feit is gewoon dat deze auto's behoorlijk torderen en in dit filmpje kan je dat wel mooi zien
En dan heb je ook nog moment=krachtxarm waardoor die krukas erg zwaar wordt, in hoeverre je deze opstelling kan vergelijken met straat/strip gebruik vraag ik mij af.
Maar een feit is gewoon dat deze auto's behoorlijk torderen en in dit filmpje kan je dat wel mooi zien
'68 Plymouth Satellite Sedan 318