Gesloten luchtfilterhuis voor Impco 300A mixer

Zoek je een bepaald onderdeel of auto, plaats hier je oproep!
Alleen voor Onderdelen of Auto's!
Post Reply
User avatar
moi427
Posts: 67
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Gesloten luchtfilterhuis voor Impco 300A mixer

Post by moi427 » 06 Jun 2019, 11:38

Heeft iemand nog een gesloten filterhuis liggen voor de Impco 300A mixer?
Er zit nu zo'n standaard open filter met filterdeksel op m'n 440 en dat hapt natuurlijk knap hete lucht.
Erg zonde van wat er over is aan performance etc. etc. :D
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318 nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En ooit andere leuke auto's als Sub WRX

User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7375
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Gesloten luchtfilterhuis voor Impco 300A mixer

Post by BigBlockMopar » 06 Jun 2019, 20:56

Ik heb ooit een bestaand/standaard luchtfilterhuis verbouwd zodat de 300-mixer gedeeltelijk erin geplaatst kon worden.
Werkte best goed.
Maar een IMPCO 425-carb werkt uiteindelijk veel beter en daar kan een standaard luchtfilterhuis gewoon op gemonteert worden.
Attachments
20120528-73Dart-LPGAirFilter-IMG_1982.jpg
20120528-73Dart-LPGAirFilter-IMG_1981.jpg

User avatar
moi427
Posts: 67
Joined: 13 Sep 2017, 18:37
Location: Het Heerlijke Friesche (300m van Drenthe)

Re: Gesloten luchtfilterhuis voor Impco 300A mixer

Post by moi427 » 06 Jun 2019, 23:10

Dat had je heel netjes gedaan! Ik heb nog een luchtfilterhuis liggen en opgemeten van mijn 428Ford blok van indertijd m'n Cobra bouwen, maar dat moet dan wat erg grondstoffelijk worden aangepast en wordt dan niet echt fraai. Momenteel wat alternatieve aluminium onderdelen opgezocht en besteld om een alternatieve oplossing te gaan maken. Dat wordt weer zagen en prutsen, altijd leuk. Ging ook mooi met m'n alternatieve oplossing om vorig jaar een paar alternatieve elektrische fans achter de radiator van de Dodge te plaatsen: daar vond ik een groot professioneel bakblik van iets van 2mm aluminium. Mooi stevig, niet duur en heel goed te bewerken. Wat indertijd met de Cobra mee verbrand is, was ook van K&N maar dan nog hoger en met een filter bovenkant (K&N X-Stream Airflow Top Plates 66-1401): dat blok had behoefte aan heel veel lucht (ik had er meen ik een Holley 4160 op). Acg, dat ding staat hier op m'n profielfoto, da's waar ook. Dus nu iets uit dat bakgebied gevonden wat rond is en in dit geval met een grote diameter: ik heb nog een nieuw 14" K&N E-3740 filter liggen wat eerst op die 428 kwam. Maar na de vermogenstest dus meer lucht nodig: viel in bepaald toerengebied een dip in van 70pk met gesloten motorkap. Kap open bij volgende meting scheelde bar veel, dus daarna de scoop eraf gezaagd en een stuk verhoogd. Gaaf was dat en nu komen die dozen met oude overgebleven onderdelen toch weer goed van pas :)

Ik ben het zondermeer met je een dat een 425 een heel mooie toepassing zou zijn op m'n 440, dan zou ik denk ik de kleppenplaat van de huidige Thermoquad kunnen demonteren en gebruiken onder de 425. Maar ja, die 425's heb ik ook nog niet gevonden voor een redelijk bedrag, dus eerst maar eens kijken of dit de boel ook weer verbetert dankzij koudere lucht. Wel leuk om te maken én testen.
Me: viewtopic.php?f=22&t=17847
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :D), Dodge W200 V8 318 nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D-serie) V8 440. En ooit andere leuke auto's als Sub WRX

Post Reply