Bougie kabels

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
bastard
Posts: 57
Joined: 26 Jun 2007, 00:24

Bougie kabels

Post by bastard »

Hello,

Weet iemand of er verschil is tussen small en big block bougiekabels

Gr Rob :?
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Bougie kabels

Post by Sjak Brak »

Lijkt mij van wel, aangezien de verdeler bij een BB schuin voorop zit, het blok iets groter is, en de kabels onder de uitlaatspruitstukken moeten eindigen. Voor wagens met standaard opbouw kan je trouwens mooie op maar gemaakte setjes kopen van AC Delco, passen perfect :good:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
bastard
Posts: 57
Joined: 26 Jun 2007, 00:24

Re: Bougie kabels

Post by bastard »

Ok, Sjak weer thx
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: Bougie kabels

Post by 450dart »

de lengte is verschillend en bij een smallblock gebruik je meestal alleen rechte bougiedoppen en bij een bigblock rechte en haakse, ik heb een bigblock met headers en gebruik alleen haakse doppen.

Het beste is om een kabelset te kopen die je zelf op lengte moet maken en waar verschillende doppen bijzitten (recht, 45 graden en 90 graden) , dan kan je ze maken zoals je wilt en zo monteren dat ze niet op een uitlaat liggen en verbranden of ergens anders langsschuren en stukgaan.

Universele kabelsets zijn de meeste keren veel te lang dus ziet het er niet uit, gewoon waardeloos dus ;)

of je moet een universele kabelset van FireCore nemen voor jouw blok en uitlaatmanifolds of headers, dan heb je wel passend spul ;)
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Bougie kabels

Post by Sjak Brak »

450dart wrote:Universele kabelsets zijn de meeste keren veel te lang dus ziet het er niet uit, gewoon waardeloos dus ;)
meestal wel leert de ervaring, maar die van AC zijn tot nu toe op iedere wagen dat ik ze voor heb gekocht perfect bevallen, voor een 440 op de juiste kabels haakse aansluitingen enz. En voor wat ze kosten (meen 35$ of zo) ga ik niet zelf kloten bij een stock hok.

Als je een heftige ontsteking hebt kan je beter een zwaardere kwaliteit kabels nemen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: Bougie kabels

Post by 450dart »

Sjak Brak wrote: maar die van AC zijn tot nu toe op iedere wagen dat ik ze voor heb gekocht perfect bevallen, voor een 440 op de juiste kabels haakse aansluitingen enz. En voor wat ze kosten (meen 35$ of zo) ga ik niet zelf kloten bij een stock hok.
Ik heb geen ervaring met AC kabels, nog nooit gebruikt. Voor 35 dollar zou ik ook niet zelf kabels gaan pasmaken
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: Bougie kabels

Post by charger 73 se »

ik heb msd street fire gebruikt die je zelf op lengte kan maken kosten iets van 50 euro.
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Bougie kabels

Post by Sjak Brak »

MSD-kabels heb ik gemengde gevoelens bij. Had een (dure) set superconductors op de Imperial, die al na een paar duizend kilometer meer vonk lekte dan een ford olie :?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Iwema
Posts: 50
Joined: 20 Jun 2007, 17:31
Contact:

Re: Bougie kabels

Post by Iwema »

Er zitten grote verschillen in kabels!
Of het goed werkt hangt af van je hoogspanningskring en laagspanningskring.
Er zijn vele factoren die bepalen of er een goede ontsteking plaatsvind.

contacthoek
voedingsspanning
bobine
kabels
verdeler
rotor
bougies

MAAR OOK DE VULLINGSGRAAD

Met de scoop kun je zien wat er gebeurt.
Je kunt dan wijzegingen doorvoeren en zien wat het resultaat is.

Je kunt opzich hele goede onderdelen hebben maar toch een slechte ontsteking omdat de kring niet goed werkt.

Bij een auto-diagnose-center kunnen ze dit voor je doen.

Hugo

http://www.iwemalpg.com
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
Post Reply