weet iemand iets meer over backfire-plates ? ( bestaan ze, of moet je zoiets zelf improviseren ? )
die zouden een beveiliging moeten geven tegen de gevolgen van een backfire in het inlaatspruitstuk.
backfires kunnen vernietigend zijn voor injectoren , carbs , lpg mixers en luchtfilters.
nu ik er zo aan denk, ook de membranen van de vacuumvervroeging (stroomverdeler) en van de rembekrachtiger
zouden wel eens doorboord kunnen worden door een backfire , heb ik dat juist ?
bedankt
Jan
backfire-plates ?
Re: backfire-plates ?
Is gewoon een klep met een veer.
Je kan er beter voor zorgen dat je geen backfire krijgt.
Backfire is zo goed als altijd gevolg van achterstallig onderhoud (ontsteking, vacuumlek,...)
Je kan er beter voor zorgen dat je geen backfire krijgt.
Backfire is zo goed als altijd gevolg van achterstallig onderhoud (ontsteking, vacuumlek,...)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: backfire-plates ?
Ja die zijn er, en in meerdere types en afmetingen. Van een simpele kunstof dop in het luchtfilterhuis die er uit vliegt bij een backfire, tot aan veerbelaste overdrukkleppen. In moderne injectiemotoren vaak in kombinatie met een terugslagklep (flapper) in de inlaatslang ter bescherming van de luchtmeter. Elke gasboer op de hoek kan je hier aan helpen.
Rembekrachtiger zal geen schade oplopen want daar zit bijna altijd standaard al een terugslagklep in de slang.
En de drukgolf van een backfire is maar heel kort en krachtig. Ik denk dat die aardig gedempt woor door de nauwe doorgang en de lengte van het slangetje naar de vacuum vervroeger.
Rembekrachtiger zal geen schade oplopen want daar zit bijna altijd standaard al een terugslagklep in de slang.
En de drukgolf van een backfire is maar heel kort en krachtig. Ik denk dat die aardig gedempt woor door de nauwe doorgang en de lengte van het slangetje naar de vacuum vervroeger.
Kurt.
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
Re: backfire-plates ?
Alleen bij verdamper/mengstuk-systemen, bij gasinjectie wordt normaal gezien geen terugslagklep gemonteerd.7T Cuda wrote:In moderne injectiemotoren vaak in kombinatie met een terugslagklep (flapper) in de inlaatslang ter bescherming van de luchtmeter. Elke gasboer op de hoek kan je hier aan helpen.
Zon terugslagklep is trouwens geen garantie voor geen schade keer bij mn vorige renault gehad toen ik bij 160 terugschakelde dat de klep zo krom als een balkenende-betoog was, en luchtfuilterhuis gescheurd die wagen herinnerde mij eraan als ik niet tijdig de rotor, verdelerkap en bougiekabels had vernieuwd
Nu heb ik een gebakje met LPI en geen backfires meer
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: backfire-plates ?
Let op!!!
Vele van deze back-fire-kleppen breken af na enkele back-fires, er kunnen dan delen in het blok belanden.
Zorg er voor dat je motor niet back-fired.
Als hij het toch doet laat dan je ontsteking nakijken.
Hugo
http://www.iwemaenterprise.nl
Vele van deze back-fire-kleppen breken af na enkele back-fires, er kunnen dan delen in het blok belanden.
Zorg er voor dat je motor niet back-fired.
Als hij het toch doet laat dan je ontsteking nakijken.
Hugo
http://www.iwemaenterprise.nl
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.