problemen versnellingsbak en ontsteking

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
ericadventure
Posts: 7
Joined: 11 Feb 2009, 19:50

problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by ericadventure »

Ik ben in het bezit van een chrysler le baron uit 78 v8 318. Mijn eerste amerikaan en dus nog zoekende naar vragen.

De volgende problemen zijn op mijn pad gekomen:

Versnellingsbak lekt tussen bak en motor (waarschijnlijk keeringen lekken??) Dus is mijn vraag is het eenvoudig mogelijk om op de straat onder de auto de bak te verwisselen, Of heb je een brug nodig om de bak er onderuit te krijgen.

Daarnaast blijf ik problemen houden met de ontsteking. Volgens de gegeven in het haynes boek is de ontstekingstijdstip tussen de 33 3n 35 graden. Ik meet 45 graden nogal een verschil. Hij start slecht en loopt gewoon niet zo mooi. Kun je de electronische ontsteking aanpassen er is een stel mogelijkheid. Maar hoe meet je dat want veranderen betekent ook verdraaien van de ontsteking enz enz

Is er uberhaupt iemand in de buurt van Almere waar ik terecht kunt om samen te kijken en de problemen op te lossen

Zo dat waren mijn vragen,

Groet Eric
die zich nu al afvraagt of hij een verstandige aankoop heeft gedaan, kleine autoos is vaak makkelijker sleutelen maar "de koorts" heeft me al te pakken tjee als ie rijd dan rijdt ie lekkerrrrrrrrrrrr
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by MoparJW »

als je niet al te vaak olie bij hoeft te vullen zou ik die keerring mooi laten zitten
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
ericadventure
Posts: 7
Joined: 11 Feb 2009, 19:50

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by ericadventure »

Helaas verlies te veel olie. En heb slippend geluid in de bak als ik gaspendaal snel indruk pakt de bak de versnelling niet op volgt later. Dus er moet wel wat gebeuren
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by 450dart »

een gereviseerde automaat heb ik wel voor je, je brengt je eigen bak bij me en dan kan je meteen een gereviseerde bak meenemen, gewoon omruilen dus. :good:

Mocht je hier interesse in hebben stuur me dan maar ff een mailtje
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
User avatar
Iwema
Posts: 50
Joined: 20 Jun 2007, 17:31
Contact:

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by Iwema »

Je kunt de ontrsteking afstellen door de verdeler te draaien.

Met een ontstekingslamp kun je zien of hij goed staat.

Hugo

Iwema Lpg
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by Sjak Brak »

ericadventure wrote:Daarnaast blijf ik problemen houden met de ontsteking. Volgens de gegeven in het haynes boek is de ontstekingstijdstip tussen de 33 3n 35 graden. Ik meet 45 graden nogal een verschil.
ij welk toerental, en welke ontsteking? Als die Haynes uitgaat van een blok met "lean burn", en een vorige eigenaar heeft die troep vervangen door een normale electronische otnsteking, dan kloppen de gegevens uit die Haynes ook niet meer. Daarnaast is eea ook afhankelijk van de gebrikte brandstof, de gegevns uit zon haynes kan je niet klakkeloos toepassen op gas voor optimaal resultaat.

ericadventure wrote:kleine autoos is vaak makkelijker sleutelen maar "de koorts" heeft me al te pakken tjee als ie rijd dan rijdt ie lekkerrrrrrrrrrrr
Een Chrysler LeBaron is inderdaad een kleine auto :)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Partsstore
Posts: 640
Joined: 04 Jul 2007, 11:26

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by Partsstore »

Een 727 is zelfs prima te vervangen in een parkeergarage, op de grond, in het donker. Eruit gaat OK en erin duurt wel wat langer dan standaard.
www.PartsStore.eu
Less Bullshit, More Horsepower

06-19856511 - info@partsstore.eu
Skype: Partsstore
User avatar
chryslert
Posts: 260
Joined: 22 Feb 2009, 12:57
Location: ermelo

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by chryslert »

als jou motor 45 graden vooronsteking heeft op toeren zal hij stationair ook wel lekker vroeg staan en dus ook een beetje ruw stationair lopen. dus die zou ik gewoon even goed zetten. verder is zo'n bak prima los te halen en zo'n keerring best makkelijk te vervangen. maar als je hij meer problemen geeft en je het geld hebtt voor een gereviseerde bak kan dat natuurlijk geen kwaad. je mag ook wel een keer op een do, vr, of zaterdag naar ermelo komen om je ontsteking af te stellen.
maak het af, voordat het jou afmaakt
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by 450dart »

chryslert wrote:als jou motor 45 graden vooronsteking heeft op toeren zal hij stationair ook wel lekker vroeg staan en dus ook een beetje ruw stationair lopen. dus die zou ik gewoon even goed zetten.
Als de vacuumvervroeging is aangesloten dan is 45 graden geen vreemd getal.

Ontsteking afstellen met vacuumslangetje afgedopt en dan de boel op 36 graden voorontsteking bij 3500 toeren zetten, dan staat ie goed
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by Sjak Brak »

450dart wrote:en dan de boel op 36 graden voorontsteking bij 3500 toeren zetten, dan staat ie goed
nee want we weten niet of de wagen op benzine of op gas draait ;)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by 450dart »

450dart wrote:en dan de boel op 36 graden voorontsteking bij 3500 toeren zetten, dan staat ie goed
Sjak Brak wrote:nee want we weten niet of de wagen op benzine of op gas draait ;)
op beide brandstoffen moet ie t goed doen op 36 graden, dat het daarna nog beter kan dat is zeker daar heb je gelijk in ;)
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by Sjak Brak »

Ben ik niet met je eens, maar met een standaard verdeler heb je weinig keus vrees ik.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by 450dart »

Sjak Brak wrote:Ben ik niet met je eens, maar met een standaard verdeler heb je weinig keus vrees ik.
ik bedoel als basisafstelling ;)
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
ericadventure
Posts: 7
Joined: 11 Feb 2009, 19:50

Re: problemen versnellingsbak en ontsteking

Post by ericadventure »

Hij rijdt op gas staat op 16 graden voorontsteking bij 750 toeren en rijdt redelijk. Maar zal het weekend opnieuw afstellen met deze gegevens

Eric
Post Reply