problemen versnellingsbak en ontsteking
-
- Posts: 7
- Joined: 11 Feb 2009, 19:50
problemen versnellingsbak en ontsteking
Ik ben in het bezit van een chrysler le baron uit 78 v8 318. Mijn eerste amerikaan en dus nog zoekende naar vragen.
De volgende problemen zijn op mijn pad gekomen:
Versnellingsbak lekt tussen bak en motor (waarschijnlijk keeringen lekken??) Dus is mijn vraag is het eenvoudig mogelijk om op de straat onder de auto de bak te verwisselen, Of heb je een brug nodig om de bak er onderuit te krijgen.
Daarnaast blijf ik problemen houden met de ontsteking. Volgens de gegeven in het haynes boek is de ontstekingstijdstip tussen de 33 3n 35 graden. Ik meet 45 graden nogal een verschil. Hij start slecht en loopt gewoon niet zo mooi. Kun je de electronische ontsteking aanpassen er is een stel mogelijkheid. Maar hoe meet je dat want veranderen betekent ook verdraaien van de ontsteking enz enz
Is er uberhaupt iemand in de buurt van Almere waar ik terecht kunt om samen te kijken en de problemen op te lossen
Zo dat waren mijn vragen,
Groet Eric
die zich nu al afvraagt of hij een verstandige aankoop heeft gedaan, kleine autoos is vaak makkelijker sleutelen maar "de koorts" heeft me al te pakken tjee als ie rijd dan rijdt ie lekkerrrrrrrrrrrr
De volgende problemen zijn op mijn pad gekomen:
Versnellingsbak lekt tussen bak en motor (waarschijnlijk keeringen lekken??) Dus is mijn vraag is het eenvoudig mogelijk om op de straat onder de auto de bak te verwisselen, Of heb je een brug nodig om de bak er onderuit te krijgen.
Daarnaast blijf ik problemen houden met de ontsteking. Volgens de gegeven in het haynes boek is de ontstekingstijdstip tussen de 33 3n 35 graden. Ik meet 45 graden nogal een verschil. Hij start slecht en loopt gewoon niet zo mooi. Kun je de electronische ontsteking aanpassen er is een stel mogelijkheid. Maar hoe meet je dat want veranderen betekent ook verdraaien van de ontsteking enz enz
Is er uberhaupt iemand in de buurt van Almere waar ik terecht kunt om samen te kijken en de problemen op te lossen
Zo dat waren mijn vragen,
Groet Eric
die zich nu al afvraagt of hij een verstandige aankoop heeft gedaan, kleine autoos is vaak makkelijker sleutelen maar "de koorts" heeft me al te pakken tjee als ie rijd dan rijdt ie lekkerrrrrrrrrrrr
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
als je niet al te vaak olie bij hoeft te vullen zou ik die keerring mooi laten zitten
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
-
- Posts: 7
- Joined: 11 Feb 2009, 19:50
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
Helaas verlies te veel olie. En heb slippend geluid in de bak als ik gaspendaal snel indruk pakt de bak de versnelling niet op volgt later. Dus er moet wel wat gebeuren
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
een gereviseerde automaat heb ik wel voor je, je brengt je eigen bak bij me en dan kan je meteen een gereviseerde bak meenemen, gewoon omruilen dus.
Mocht je hier interesse in hebben stuur me dan maar ff een mailtje
Mocht je hier interesse in hebben stuur me dan maar ff een mailtje
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
Je kunt de ontrsteking afstellen door de verdeler te draaien.
Met een ontstekingslamp kun je zien of hij goed staat.
Hugo
Iwema Lpg
Met een ontstekingslamp kun je zien of hij goed staat.
Hugo
Iwema Lpg
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
ij welk toerental, en welke ontsteking? Als die Haynes uitgaat van een blok met "lean burn", en een vorige eigenaar heeft die troep vervangen door een normale electronische otnsteking, dan kloppen de gegevens uit die Haynes ook niet meer. Daarnaast is eea ook afhankelijk van de gebrikte brandstof, de gegevns uit zon haynes kan je niet klakkeloos toepassen op gas voor optimaal resultaat.ericadventure wrote:Daarnaast blijf ik problemen houden met de ontsteking. Volgens de gegeven in het haynes boek is de ontstekingstijdstip tussen de 33 3n 35 graden. Ik meet 45 graden nogal een verschil.
Een Chrysler LeBaron is inderdaad een kleine autoericadventure wrote:kleine autoos is vaak makkelijker sleutelen maar "de koorts" heeft me al te pakken tjee als ie rijd dan rijdt ie lekkerrrrrrrrrrrr
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
-
- Posts: 640
- Joined: 04 Jul 2007, 11:26
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
Een 727 is zelfs prima te vervangen in een parkeergarage, op de grond, in het donker. Eruit gaat OK en erin duurt wel wat langer dan standaard.
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
als jou motor 45 graden vooronsteking heeft op toeren zal hij stationair ook wel lekker vroeg staan en dus ook een beetje ruw stationair lopen. dus die zou ik gewoon even goed zetten. verder is zo'n bak prima los te halen en zo'n keerring best makkelijk te vervangen. maar als je hij meer problemen geeft en je het geld hebtt voor een gereviseerde bak kan dat natuurlijk geen kwaad. je mag ook wel een keer op een do, vr, of zaterdag naar ermelo komen om je ontsteking af te stellen.
maak het af, voordat het jou afmaakt
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
Als de vacuumvervroeging is aangesloten dan is 45 graden geen vreemd getal.chryslert wrote:als jou motor 45 graden vooronsteking heeft op toeren zal hij stationair ook wel lekker vroeg staan en dus ook een beetje ruw stationair lopen. dus die zou ik gewoon even goed zetten.
Ontsteking afstellen met vacuumslangetje afgedopt en dan de boel op 36 graden voorontsteking bij 3500 toeren zetten, dan staat ie goed
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
nee want we weten niet of de wagen op benzine of op gas draait450dart wrote:en dan de boel op 36 graden voorontsteking bij 3500 toeren zetten, dan staat ie goed
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
450dart wrote:en dan de boel op 36 graden voorontsteking bij 3500 toeren zetten, dan staat ie goed
op beide brandstoffen moet ie t goed doen op 36 graden, dat het daarna nog beter kan dat is zeker daar heb je gelijk inSjak Brak wrote:nee want we weten niet of de wagen op benzine of op gas draait
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
Ben ik niet met je eens, maar met een standaard verdeler heb je weinig keus vrees ik.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
ik bedoel als basisafstellingSjak Brak wrote:Ben ik niet met je eens, maar met een standaard verdeler heb je weinig keus vrees ik.
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
-
- Posts: 7
- Joined: 11 Feb 2009, 19:50
Re: problemen versnellingsbak en ontsteking
Hij rijdt op gas staat op 16 graden voorontsteking bij 750 toeren en rijdt redelijk. Maar zal het weekend opnieuw afstellen met deze gegevens
Eric
Eric