8 1/4 achteras

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
susanne
Posts: 8
Joined: 09 Jun 2007, 10:53

8 1/4 achteras

Post by susanne »

hallo heeft er iemand ervaring met het reviseren/uitvullen van een 8 1/4 achteras van een dodge van ik heb namelijk last van een hinderlijke trilling boven de 70 ,de as kruisjes zijn vervangen mvg joep

p.s sjak er ligt hier al 2mnden een impco op je te wachten ;)
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 8 1/4 achteras

Post by BigBlockMopar »

Aan een achteras opzich kan weinig trillen tenzij er een steek-as krom is misschien.
Denk dat je het eerder in je banden / velgen / cardanas of transmissie (bak-rubber) moet zoeken.
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: 8 1/4 achteras

Post by PostMan »

Het reviseren van een achteras is overigens best wel een leuke klus maar je moet er wel netjes de tijd voor nemen. In mijn service-manual stond precies omschreven hoe dat te doen en als je je daar aan houdt, kan er feitelijk niet veel mis gaan. Wat was je intentie te reviseren?
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
susanne
Posts: 8
Joined: 09 Jun 2007, 10:53

Re: 8 1/4 achteras

Post by susanne »

hallo BBM en postman,ik weet niet waar ik het trillen moet zoeken ik denk zelf mijn cardanklok,maar dan zou die ook moeten zoemen en dat doet ie niet,maar ik heb ondekt dat er wat horizontale speling op mijn steek assen heb ,ik heb gehoord dat er iets speling op mag zitten maar ik weet niet hoeveel,in iedergeval geen wiellager kapot of iets dergelijks,bak rubber is vervangen aandrijfas kruisjes zijn vervangen ik snap er niks meer van,dus mijn gedachte gaat uit om mijn klok open te maken en eventuele mankementen op te lossen
mvg joep
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 8 1/4 achteras

Post by BigBlockMopar »

Aandrijf-as joints vervangen zegt nog niets over de balans ervan.
Heb je deze weleens laten balanceren eigenlijk?
Heb je ook je achter al eens voor gezet en viceversa?

Als je de bak in Neutral zet en je geeft redelijk maar constant gas, (ong. net zoveel als wanneer je 70 zou rijden) trilt de auto dan ook?
susanne
Posts: 8
Joined: 09 Jun 2007, 10:53

Re: 8 1/4 achteras

Post by susanne »

Hee bbm,ik heb niks uitgebalanceerd,maar ik zal morgen wel eens flink gas geven in zijn neutral vandaag red ik het niet meer ,ik laat morgen wel horen of ik iets gevonden heb gr joep
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: 8 1/4 achteras

Post by 7T Cuda »

Heb je misschien een engine-swap gedaan van 318 naar 360?
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
susanne
Posts: 8
Joined: 09 Jun 2007, 10:53

Re: 8 1/4 achteras

Post by susanne »

Hallo 7tcuda ik zelf heb geen engine swap gedaan maar de vorige eigenaar ,hij was lijn 6 op duitse papieren maar ik denk dat je doelt of mijn achteras aangepast is , zover ik weet wel ,ik heb een tekening gevonden op het oude forum met verschillende achter as deksels en daaruit heb ik opgemaakt dat ik een 8 1/4 achteras zou hebben en die zitten ook onder een b250/b350 en die zijn 8cilinder dus ik neem aan dat dat goed zit

mzls joep
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: 8 1/4 achteras

Post by Thing »

nee doelt niet op je achteras.. maar op je converter..

maar als dat het geval was Kurt.. dan zou ie continu trillen..
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
susanne
Posts: 8
Joined: 09 Jun 2007, 10:53

Re: 8 1/4 achteras

Post by susanne »

Ik heb het gevonden denk ik,erzit speling op mijn as waar mijn slip yoke uit de bak komt,dus kan mijn bak weer open gvd,of weet iemand of ik het staartstuk er zo af kan halen en dat ik het lager zo kan vervangen het is een tf 727
mvg joep
Post Reply