8 volt op de bobine
- Road runner
- Posts: 1039
- Joined: 09 Jun 2007, 23:57
- Location: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar
8 volt op de bobine
Aan alle mensen die verstand hebben van ontstekingen, draadjes, en andere enge dingen.
Ik heb een Motor ( slant 6 ) die netjes rondgaat, maar niet vonkt.
als volgt :
Ik heb de ecu vervangen. (voor een goed werkende)
ik heb de bobine vervangen.
ik heb de spanningsregelaar vervangen.
ik heb de accu vervangen. (ook met booster geprobeerd)
ik heb de ballastresistor doorverbonden.
ik heb alle draadjes gecheckt.
ik heb de plus al direct van de accu gehaald
ik heb de contactjes in de verdeelkap al opgeschuurd
ik heb de bougie kabels al nagelopen en gecheckt
ik heb overal massa op, dus ook op de ecu
Het probleem is, dat als ik het contact aanzet, ik 12.5 /13.0 volt op de bobine meet, maar zodra ik het contact verder draai zodat de startmotor rondgaat, zakt het voltage weg naar 8 volt. Laat ik vervolgens het sleuteltje weer los, komt de 12 a 13 volt weer netjes terug. Zodra ik het contact uitschakel, dus de sleutel terug draai in de stand dat je hem er uit kunt nemen, krijg ik een vonk. Maar dat is dan ook de enige....
Iemand nog suggesties ? (Geen Bullshit of domme opmerkingen a.u.b.)
Thanks,
Ray
Ik heb een Motor ( slant 6 ) die netjes rondgaat, maar niet vonkt.
als volgt :
Ik heb de ecu vervangen. (voor een goed werkende)
ik heb de bobine vervangen.
ik heb de spanningsregelaar vervangen.
ik heb de accu vervangen. (ook met booster geprobeerd)
ik heb de ballastresistor doorverbonden.
ik heb alle draadjes gecheckt.
ik heb de plus al direct van de accu gehaald
ik heb de contactjes in de verdeelkap al opgeschuurd
ik heb de bougie kabels al nagelopen en gecheckt
ik heb overal massa op, dus ook op de ecu
Het probleem is, dat als ik het contact aanzet, ik 12.5 /13.0 volt op de bobine meet, maar zodra ik het contact verder draai zodat de startmotor rondgaat, zakt het voltage weg naar 8 volt. Laat ik vervolgens het sleuteltje weer los, komt de 12 a 13 volt weer netjes terug. Zodra ik het contact uitschakel, dus de sleutel terug draai in de stand dat je hem er uit kunt nemen, krijg ik een vonk. Maar dat is dan ook de enige....
Iemand nog suggesties ? (Geen Bullshit of domme opmerkingen a.u.b.)
Thanks,
Ray
Last edited by Road runner on 11 Mar 2009, 22:10, edited 2 times in total.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 8 volt op de bobine
Blijkbaar zitten er ergens 2 draden verwisseld want wat je beschrijft zou precies omgekeerd moeten zijn.
Wat heeft je spanningsregelaar met je ontsteking te maken eigenlijk
Wat heeft je spanningsregelaar met je ontsteking te maken eigenlijk
- Road runner
- Posts: 1039
- Joined: 09 Jun 2007, 23:57
- Location: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar
Re: 8 volt op de bobine
Spanningsregelaar heeft er geen ruk mee te maken, was meer bedoeld om domme antwoorden en oplossingen te voorkomen...
Re: 8 volt op de bobine
Dat probleem heb ik ook ooit gehad. Effe de luchtspleet bij je hall-sensor in de verdeler goed afstellen (deze moet minimaal zijn), en dan doet ie het weer.
Toon
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
- Road runner
- Posts: 1039
- Joined: 09 Jun 2007, 23:57
- Location: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar
Re: 8 volt op de bobine
haal de +draad van de bobine los en doe een draad van de accu rechtstreeks op de bobine, dan heb je 100% zeker weten spanning genoeg op de bobine en moet ie t doen, doet ie t niet dan zit het probleem ergens anders
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
- Road runner
- Posts: 1039
- Joined: 09 Jun 2007, 23:57
- Location: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar
Re: 8 volt op de bobine
Hey Martijn,
Ik heb de plus al direct van de accu gehaald, en dan nog valt de stroom terug. en heb ik geen vonk.
Grtz. Ray
Ik heb de plus al direct van de accu gehaald, en dan nog valt de stroom terug. en heb ik geen vonk.
Grtz. Ray
Re: 8 volt op de bobine
Dat de spanning wat wegzakt als de startmotor rondgaat is niet abnormaal, maar 8V is wat magertjes om een goede vonk te krijgen, een gashok zal dan bijna niet willen starten (bovendien slaan de meeste aflsuiters bij 9-10V al dicht). Misschien trekt je startmotor te veel stroom.
Hang eens een andere wagen met startkabels eraan (geen dropveters, maar serieus dikke kabels), hou die wagen wat op toeren, start je /6 en meet de spanning dan op je bobine. Als die dan nog steeds terugvalt naar 8V is er toch iets mis in je bedrading.
Hang eens een andere wagen met startkabels eraan (geen dropveters, maar serieus dikke kabels), hou die wagen wat op toeren, start je /6 en meet de spanning dan op je bobine. Als die dan nog steeds terugvalt naar 8V is er toch iets mis in je bedrading.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- Road runner
- Posts: 1039
- Joined: 09 Jun 2007, 23:57
- Location: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar
Re: 8 volt op de bobine
Ik heb het al met een hele serieuze startbooster geprobeerd, zonder succes... de accu is een vrij nieuwe, goede 90ah, dus daar ligt het ook niet aan.)
Ray
Ray
Re: 8 volt op de bobine
Defect in contactslot/startrelais/....???
Heb je ook al geprobeerd te starten met sleutel op contact en met een schroevendraaier je startrelais kortsluiten?
Heb je ook al geprobeerd te starten met sleutel op contact en met een schroevendraaier je startrelais kortsluiten?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 8 volt op de bobine
Doe nou maar gewoon wat ik heb voorgesteld , Al het andere wat iedereen opnoemt hebben de postman en ik toen ook geprobeerd, en dat haalde allemaal niets uit.
Toon
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: 8 volt op de bobine
IK zit is te lezen en heb zoiets ook meegemaakt,(was uit eindelijk de startmoter) Wat je nog kan proberen is om met twee accús te werken, je laat je accu er in zitten om te starten maar zet er een accu bij die alleen je stroom levert naar je onsteking (+bobine) met uiterard een goede massa aan de moter. Wat voor auto hebben we het eigenlijk over, ik bedoel ivm de eventuele schema's. Ik ben nog niet lang bezig met het amerikanen spul maar ik weet wel dat er op andere merken een extra aansluiting voorkomt op de startmoter die op het moment dat je start, (waarbij dus een hoop stroom verbruikt word), er voor zorgt dat je genoeg spanning overhoud voor je onsteking? Op deze manier voorkom je het stroom verlies van een stroomvretende startmoter.
Hoop dat je er wat mee kan!
Groeten henk
Hoop dat je er wat mee kan!
Groeten henk
Re: 8 volt op de bobine
Ik heb laatst nog eens gemeten op m'n eigen bobine, en die start gewoon goed, ondanks dat ie ook 8 volt op de bobine heeft.
Toon
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: 8 volt op de bobine
Als alle complonentenb goed zijn moet de ontsteking werken.
Laatst ook mog zo'n geval gehad.
Je raad nooit wat het was: De rotor as stond stil.
De nokkenas was gebroken.
Hugo
IwemaLPG
Laatst ook mog zo'n geval gehad.
Je raad nooit wat het was: De rotor as stond stil.
De nokkenas was gebroken.
Hugo
IwemaLPG
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
-
- Posts: 640
- Joined: 04 Jul 2007, 11:26
Re: 8 volt op de bobine
Wat je doet.
Merk de stroomverdeler en ruk hem eruit en ook de kabel van de bobine naar de stroomverdeler.
Zet je contact aan en draai de stroomverdeler met de hand en kijk of je een vonk uit de bobinekabel naar het blok kan laten springen.
Als dat lukt dan is waarschijnlijk de massakabel van je accu naar je blok beroert, je + kabel naar je startmotor is kut of je startmotor is slecht.
Vonkt hij niet of alleen als je hem hard draait dan moet je zoals toon zegt de afstand van je pickup en je tandwieltje onder je rotor bijstellen.
Succes.
Merk de stroomverdeler en ruk hem eruit en ook de kabel van de bobine naar de stroomverdeler.
Zet je contact aan en draai de stroomverdeler met de hand en kijk of je een vonk uit de bobinekabel naar het blok kan laten springen.
Als dat lukt dan is waarschijnlijk de massakabel van je accu naar je blok beroert, je + kabel naar je startmotor is kut of je startmotor is slecht.
Vonkt hij niet of alleen als je hem hard draait dan moet je zoals toon zegt de afstand van je pickup en je tandwieltje onder je rotor bijstellen.
Succes.
- Road runner
- Posts: 1039
- Joined: 09 Jun 2007, 23:57
- Location: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar
Re: 8 volt op de bobine
Ik heb hem inmiddels aan de gang. Ik heb de ontstekingspoot uitgewisseld voor een goeie, en voila !! lopen als een zonnetje !! De opnemer (zo noem ik het maar even) (ding waar die 2 draadjes uitkomen) die in de ontstekingspoot zit was defect.)
Ik wil een ieder die gereageerd heeft op deze topic van harte bedanken voor alle goeie adviezen en tips !!
Thanks !!
Ray
Ik wil een ieder die gereageerd heeft op deze topic van harte bedanken voor alle goeie adviezen en tips !!
Thanks !!
Ray
Re: 8 volt op de bobine
en... TAADAAAAHH.....
TOON is de winaar....
TOON is de winaar....
10 things men know about women...
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....