LPG wie wat waar...

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
shadowcatcher
Posts: 51
Joined: 09 Jun 2007, 17:35

LPG wie wat waar...

Post by shadowcatcher »

Okay deze vraag is al meerdere malen voorbij gekomen op het oude forum, bij deze nog een keer :

Wie kan mij aan een goed adres helpen voor lpg inbouw.
Wat is een goede lpg-instalatie voor een v8 318 motor uit 1980.
Waar moet je op letten bij het installeren o.a.

En wat kost zo iets .

Al vast bedankt.

Mick
ASPHALT RISIN'
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: LPG wie wat waar...

Post by Sjak Brak »

Is de 318 stock? In wat voor auto, wat voor rijstijl? Moet de auto ook nog op benzine blijven lopen of alleen op LPG?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: LPG wie wat waar...

Post by jvdwolde »

Hangt ervan af waar je woont Mick,

Als je hier in de buurt woont zeg ik: Nieuwenhuizen in ROGAT (De Wijk, Drenthe) :good:
Haal ik ook al mijn spulletjes en hij hoeft ook niet alles op papier... :foei: :happy:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
shadowcatcher
Posts: 51
Joined: 09 Jun 2007, 17:35

Re: LPG wie wat waar...

Post by shadowcatcher »

*Sjak : waarschijnlijk is het een stock 318 (heb hem nog niet goed bekeken), hij zit in een b200 short wheelbase, de rij stijl zal vooral cruisen zijn (300km ritjes naar de ardennen e.d. ) en zowel op benzine als op gas.

* Jack(daar staat de J toch voor?): Wonen doe ik in de achterhoek in de buurt van Doetinchem,Nieuwenhuizen zeg je, in de buurt van Hoogeveen,weet je wat hij vraagt voor een inbouw(plus/minus).
ASPHALT RISIN'
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: LPG wie wat waar...

Post by Sjak Brak »

Dan is een Impco 300 systeem wel OK. Bouw dan liefst wel een egsloten luchtfilterhuis eromheen met een leiding naar een koelere plek waar je de inlaatlucht vandaan haalt:

Image

Image

Image
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
barracuda 70
Posts: 68
Joined: 08 Jun 2007, 16:37

Re: LPG wie wat waar...

Post by barracuda 70 »

der kinderen in oirschot.
Mikeee
Posts: 23
Joined: 13 Jun 2007, 10:48

Re: LPG wie wat waar...

Post by Mikeee »

jvdwolde wrote:...
Haal ik ook al mijn spulletjes en hij hoeft ook .................................... :happy:
De fiscus leest ook mee. (Da's geen grap)
Vindt die gasboer vast ook erg leuk.
shadowcatcher
Posts: 51
Joined: 09 Jun 2007, 17:35

Re: LPG wie wat waar...

Post by shadowcatcher »

http://auto.marktplaats.nl/dodge/101512 ... fta_ind=26

Dit is de bus waar de lpg-instalatie ingebouwd zou worden,heb hem vandaag bekeken en heb hem laten staan, iets te veel werk voor mijn doen.Het interieur moet er helemaal uit want dat is een muffe bende en rondom heeft hij veel aandacht nodig, wel degelijk roest aan de carrosserie en deukjes rondom, de bodem zag er goed uit dat wel.
In ieder geval bedankt voor de adressen en de tips, altijd bruikbaar voor een volgende expeditie in moparland.
ASPHALT RISIN'
Post Reply