Ik heb een 8¾ onder een 1971 B-Body met af fabriek 6,3L V8 2bbl + A/C - een Satellite Custom, het grotere broertje van de 2-deurs dus. Past daar deze fijne vriend in? En heb ik er dan ook wat aan?
Differential, Lock-Right, Locker, 30-Spline, Mopar, 8.75 in.
Of moet er per sé zoiets in..?
Differential, Sure-Grip, Limited Slip, 30-Spline, Mopar, 8.75 in.
Er zou ook een Powertrax Performanxe Locker (geweest) moeten zijn voor een 8¾, namelijk de VX124A, maar daar kan ik nergens meer wat over vinden...
Als de eerste sowieso afvalt hoef ik overigens niet per sé de gelijk 2 keer zo duurdere MoPar-versie; er bestaat ook een OEM versie van Auburn Gear:
http://www.performancedepot.com/product ... 01&dealer=
en de Tractech Detroit Locker:
http://detroitlockertractech.carshopinc ... 7/187SL14A
Iemand ervaringen met deze after market limited slip/diff locks?
Past dit in mijn achteras?
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: Past dit in mijn achteras?
Bij die eerste variant kan je je eigen klok gewoon blijven gebruiken met de minste aanpassingen. Het apparaatje komt ter vervanging van de spider gears in je differentieelhuis.
SuperFly TNT
SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
Re: Past dit in mijn achteras?
Dude, als je slim bent, en dat eerste aftermarket-ding past niet, ga dan voor een platensper en niet voor een cone-style sper. Een platensper kun je veel makkelijker onderhouden dan een cone-style (ik spreek uit ervaring). De slijtagedelen van een cone-style, zijn in principe niet te vervangen terwijl een platensper dat wel heeft (werkt met soort koppelingsplaatjes).
Als je dat vervolgens gaat installeren, gelijk een Richmond kitje er tegenaan gooien die ze ergens op stock hebben. Oh, let effe op de casing...de laatste drie nummers op de casing van je thirdmember zijn van belang (741, 742 of 489 maar waarschijnlijk heb jij de laatste).
Als je dat vervolgens gaat installeren, gelijk een Richmond kitje er tegenaan gooien die ze ergens op stock hebben. Oh, let effe op de casing...de laatste drie nummers op de casing van je thirdmember zijn van belang (741, 742 of 489 maar waarschijnlijk heb jij de laatste).
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Past dit in mijn achteras?
Een nieuwe cone-suregrip gaat (ging) ook 30 jaar mee vanuit de fabriek... Denk je dat Wilf 30 jaar met deze wagon doet...?
Daarnaast vraag ik me af of bovenstaand plaatje van Summit wel de juiste afbeelding is voor een Mopar as. In de beschrijving staat niets over het type zo te zien.
Daarnaast vraag ik me af of bovenstaand plaatje van Summit wel de juiste afbeelding is voor een Mopar as. In de beschrijving staat niets over het type zo te zien.
Re: Past dit in mijn achteras?
Waarom zou de eerstgeplaatste niet passen dan..? Staat toch bij waar het in past? Enige wat er niet op staat is de gear ratio of wordt dat niet bepaald door dit apparaat?
Re: Past dit in mijn achteras?
Nee, de gear ratio wordt bepaald tussen het kroon- en pignonwiel.
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders