Past dit in mijn achteras?

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Past dit in mijn achteras?

Post by Wilf »

Ik heb een 8¾ onder een 1971 B-Body met af fabriek 6,3L V8 2bbl + A/C - een Satellite Custom, het grotere broertje van de 2-deurs dus. Past daar deze fijne vriend in? En heb ik er dan ook wat aan? :)

Image

Differential, Lock-Right, Locker, 30-Spline, Mopar, 8.75 in.


Of moet er per sé zoiets in..?

Image

Differential, Sure-Grip, Limited Slip, 30-Spline, Mopar, 8.75 in.


Er zou ook een Powertrax Performanxe Locker (geweest) moeten zijn voor een 8¾, namelijk de VX124A, maar daar kan ik nergens meer wat over vinden...

Als de eerste sowieso afvalt hoef ik overigens niet per sé de gelijk 2 keer zo duurdere MoPar-versie; er bestaat ook een OEM versie van Auburn Gear:

http://www.performancedepot.com/product ... 01&dealer=

en de Tractech Detroit Locker:

http://detroitlockertractech.carshopinc ... 7/187SL14A

Iemand ervaringen met deze after market limited slip/diff locks?
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: Past dit in mijn achteras?

Post by SuperFlyTNT »

Bij die eerste variant kan je je eigen klok gewoon blijven gebruiken met de minste aanpassingen. Het apparaatje komt ter vervanging van de spider gears in je differentieelhuis.

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Past dit in mijn achteras?

Post by PostMan »

Dude, als je slim bent, en dat eerste aftermarket-ding past niet, ga dan voor een platensper en niet voor een cone-style sper. Een platensper kun je veel makkelijker onderhouden dan een cone-style (ik spreek uit ervaring). De slijtagedelen van een cone-style, zijn in principe niet te vervangen terwijl een platensper dat wel heeft (werkt met soort koppelingsplaatjes).

Als je dat vervolgens gaat installeren, gelijk een Richmond kitje er tegenaan gooien die ze ergens op stock hebben. :happy: :hammer: Oh, let effe op de casing...de laatste drie nummers op de casing van je thirdmember zijn van belang (741, 742 of 489 maar waarschijnlijk heb jij de laatste).
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Past dit in mijn achteras?

Post by BigBlockMopar »

Een nieuwe cone-suregrip gaat (ging) ook 30 jaar mee vanuit de fabriek... Denk je dat Wilf 30 jaar met deze wagon doet...? :D
Daarnaast vraag ik me af of bovenstaand plaatje van Summit wel de juiste afbeelding is voor een Mopar as. In de beschrijving staat niets over het type zo te zien.
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: Past dit in mijn achteras?

Post by Wilf »

Waarom zou de eerstgeplaatste niet passen dan..? Staat toch bij waar het in past? Enige wat er niet op staat is de gear ratio of wordt dat niet bepaald door dit apparaat?
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Past dit in mijn achteras?

Post by PostMan »

Nee, de gear ratio wordt bepaald tussen het kroon- en pignonwiel.
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
Post Reply