Buildsheet locaties...

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Buildsheet locaties...

Post by Pedalfred »

Was ivm me eigen vondst van de buildsheet van me cuda CV wat aan het sneupen optnet en vond een lijst met de plaatsen waar een buidlsheet allemaal verstopt kan zitten bij mopars...

Wel grappig te zien dat in tegenstelling tot wat menigeen ( ik ook) dacht, is er nimmer door iemand een buildsheet gevonden BUITEN de wagen
( dus onder de tank etc) bij mopars. Bij chevys etc kan dat wel voorkomen.

Kdacht wel handig lijssie hier ff te plaatsen.... ( vertaald naar NL )

* Onder de achterbank in / tussen de veren
* Onder de voorstoelen in / tussen de veren
* Geplakt tegen de achter (binnen) zijde van de voorstoel bekleding ( vooral e bodys)!
* Geplakt tegen de achterkant of bovenkant van de handschoen vak liner ( dus de buitenzijde)!
* In de achterzijde van de achterbank!
* Onder het tapijt ( vaak onder / tussen de geluidswerende bekleding)
* Onder de bekleding van je hoedenplank....!

Er kunnen wel tot 5 ! buildsheets in 1 auto zitten.. en het schijnt dat er erg vaak ook buildsheets in auto's zitten die er niet inhoren ( werden veel fouten gemaakt met die dingen)
Dus in je chally kon wel eens een cuda sheet zitten of gewoon een heel andere vincode etc.
Dus even verder zoeken als je niks in /onder de bekleding vond...

Er is zelfs een website alwaar men deze zaken ( alsook andere spullen die "over" of fout zijn voor jou wagen) kan heen sturen zodat de mogelijke originele eigenaar zijn/haar sheet kan krijgen etc. Ook krijgen ze vaak spullen die ex eigenaren ineens weer vinden en alsnog proberen
bij de juiste eigenaar te krijgen etc...
Dus vind je iets dan kan je dat daar heen zenden en zij zorgen dat het op de plaats terecht komt waar het hoort. Andersom werkt dat ook zo als ze spullen zouden vinden van jou wagen... Top dus ! zie : http://www.hamtramck-historical.com/index.shtml

Wel allemaal, lekker zoeken dus deze week... :lol: wellicht vind je leuke kadootjes.. :happy:
Last edited by Pedalfred on 01 Jul 2007, 21:23, edited 3 times in total.
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: Buildsheet locaties...

Post by 450dart »

mijn dart zaten er 3 in, waar weet ik niet want ik kreeg ze netjes in een map meegeleverd :D
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: Buildsheet locaties...

Post by charger 73 se »

in mijn charger zaten er 2 eentje onder de achterbank en eentje op de bodem links achter onder de bekleding.

en in het linker acher paneel zat een krant uit 1977(mijn geboorte jaar) :? in nog redelijke staat wel grappig
en vond nog een oude dollar munt.
Last edited by charger 73 se on 01 Jul 2007, 21:43, edited 1 time in total.
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: Buildsheet locaties...

Post by Pedalfred »

450dart wrote:mijn dart zaten er 3 in, waar weet ik niet want ik kreeg ze netjes in een map meegeleverd :D

:lol: , das wel een heel bijzondere lokatie :lol:
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Buildsheet locaties...

Post by Sjak Brak »

Pedalfred wrote:en het schijnt dat er erg vaak ook buildsheets in auto's zitten die er niet inhoren ( werden veel fouten gemaakt met die dingen)
Dit heeft niks met fouten te maken. Aan het eind van de lopende bans moesten de monteurs dat stomme vel papier (want dat was het voor hun) ergens kwijt. Bedenk dat voor de fabriek zelf die buildsheet geen enkele waarde meer had als de auto eenmaal af was. Hij kon dus in feite net zo goed in de prullenbak terechtkomen, of in de volgnde of voruige wagen aan de assemblagelijn.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: Buildsheet locaties...

Post by Pedalfred »

Stelletje eikels zonder vooruitziende blikken dus :lol:
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Buildsheet locaties...

Post by Sjak Brak »

Je kan je ook afvragen wat voor iemand wel waarde hecht aan zo'n vod. De auto is immers al 35 jaar geleden afgebouwd :P
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: Buildsheet locaties...

Post by Pedalfred »

Ach ja , bij sommige wagens is het idd ook alleen maar nuttig als on the road nood wc papier.... :D
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: Buildsheet locaties...

Post by TheDeputy »

Andere plaatsen zijn nog tussen de hemel en het dak, en tussen een wielkast en het buitenscherm.
Buildsheets rule, en kunnen de waarde flink verhogen.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: Buildsheet locaties...

Post by Pedalfred »

TheDeputy wrote:Andere plaatsen zijn nog tussen de hemel en het dak, en tussen een wielkast en het buitenscherm.
Buildsheets rule, en kunnen de waarde flink verhogen.

Toon

Heb jij ze daar wel eens gevonden toon ? ( of kennissen van je etc..), en ik bedoel dan bij mopars ?
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: Buildsheet locaties...

Post by TheDeputy »

Niet zelf gevonden nee, maar wel eens hier en daar gelezen.
het schijnt overigens dat LA cars zelden een buildsheet hebben, terwijl in de hamtramck cars, zoals je zelf al aangaf, wel 3 buildsheets kunnen zitten.
Volgens mij staat er op hamtramck historical een pagina waar alle vindplaatsen zijn afgebeeld.

Mocht je overigens de buildsheet van je cuda convertible gedecodeerd willen hebben, dan stuur me maar een pm ;) .

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: Buildsheet locaties...

Post by Pedalfred »

TheDeputy wrote:Niet zelf gevonden nee, maar wel eens hier en daar gelezen.
het schijnt overigens dat LA cars zelden een buildsheet hebben, terwijl in de hamtramck cars, zoals je zelf al aangaf, wel 3 buildsheets kunnen zitten.
Volgens mij staat er op hamtramck historical een pagina waar alle vindplaatsen zijn afgebeeld.

Mocht je overigens de buildsheet van je cuda convertible gedecodeerd willen hebben, dan stuur me maar een pm ;) .

Toon
Oke , dat van die locaties van hamtrack historical is waar ik de link op deze post al heen had etc. THANKS ! btw voor je aanbod de sheet te decoderen, maar heb zelf meer boeken over mopars dan ik de komende jaren kan lezen... :? daaronder ook alles wat maar met codes te maken kan hebben. Dus buildsheets decoden is mij inmiddes niet meer vreemd...
MAAR desondanks !, er leuk dat je het aanbood ! :good:
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Post Reply