afstellen punten

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
danny
Posts: 533
Joined: 24 Aug 2007, 19:03
Location: the feelds of destruction

afstellen punten

Post by danny »

ik heb nieuwe contactpunten erin gezet, op de wijtse stand gezet en op 0.40 afgesteld. maar nu zie ik dat er weer en gat in is gebrand, zelf denk ik dat de 0.40 te veel is hoeveel moeten ze? condensator is ook vervangen.
Het is een fury 1968 met 383.

danny
plymouth fury 3 1968
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
71challenger
Posts: 351
Joined: 11 Jun 2007, 18:21

Re: afstellen punten

Post by 71challenger »

Waarom zet je er geen electrische ontsteking in, orange box ofzo

ben je meteen van dat puntengeklooi af, en je hebt een meer betrouwbare en betere vonk.
'85 Dodge Ramcharger 360 cui
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: afstellen punten

Post by Sjak Brak »

Das niet direct een antwoord op zn vraag :roll:

Ik zal straks eens kijken of ik ergens een shopmanual uit die periode heb liggen...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: afstellen punten

Post by 7T Cuda »

Als je naar onderstaande link kijkt geven ze een afstand op van 0.017" oftewel 0.43mm. Dus je zit wel goed met je 0.40 mm. Maar je kunt de punten beter afstellen met een kontakthoekmeter. Dat is veel nauwkeuriger.
http://www.allpar.com/fix/points.html
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: afstellen punten

Post by 450dart »

ik doe t altijd met t karton van een pakje rizla vloei, is de perfecte maat!

als ze zo gauw inbranden is waarschijnlijk je condensator stuk
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
danny
Posts: 533
Joined: 24 Aug 2007, 19:03
Location: the feelds of destruction

Re: afstellen punten

Post by danny »

Ik zal morgen er weer nieuwe punten en een condensator erin zetten, kijken we wel weer. Er zit trouwens op het manifold ook nog een condensator die zal ik nu ook maar vervangen.

danny
plymouth fury 3 1968
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
User avatar
Iwema
Posts: 50
Joined: 20 Jun 2007, 17:31
Contact:

Re: afstellen punten

Post by Iwema »

Let op:
De contactpunt afstand heeft grote gevolgen voor je bobine en de vonk.

Als de motor loopt wordt de min van de bobine afwisselent wel en niet aan massa geschakkeld.

Je kunt de gemiddelde spanning tussen de voedingsspanning (+) en de 0 volt van de massa meten.

De bobine "-" spanning wordt bepaalt door:
- De hoogte van de voedingsspanning
- De duty cycle ( persentage tijd aan massa geschakkelt en onderbroken)(kontakthoek)

6 volt aan de "-" van de bobine is voor de meeste bobines te hoog.

Let op het type bobine dat is ingebouwd.
Er zij 12V, 9V, en 6V bobines.
Als je een verkeerde bobine inbouwd heeft dit grote gevolgen voor je vonk of je schakeling (amplifier/kontaktpunten).
De amplifier kun je makkelijk opblazen!!
De kontaktpunten kunnen versnelt inbranden.

Als de duty cycle niet klopt krijg je slechte vonken, een hete bobine / amplifier.
Beiden zijn niet goed.

Laat het eens uitzoeken bij een auto-diagnose-center.

Hugo
IwemaLPG
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
Post Reply