ik heb nieuwe contactpunten erin gezet, op de wijtse stand gezet en op 0.40 afgesteld. maar nu zie ik dat er weer en gat in is gebrand, zelf denk ik dat de 0.40 te veel is hoeveel moeten ze? condensator is ook vervangen.
Het is een fury 1968 met 383.
danny
afstellen punten
-
- Posts: 351
- Joined: 11 Jun 2007, 18:21
Re: afstellen punten
Waarom zet je er geen electrische ontsteking in, orange box ofzo
ben je meteen van dat puntengeklooi af, en je hebt een meer betrouwbare en betere vonk.
ben je meteen van dat puntengeklooi af, en je hebt een meer betrouwbare en betere vonk.
'85 Dodge Ramcharger 360 cui
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
Re: afstellen punten
Das niet direct een antwoord op zn vraag
Ik zal straks eens kijken of ik ergens een shopmanual uit die periode heb liggen...
Ik zal straks eens kijken of ik ergens een shopmanual uit die periode heb liggen...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: afstellen punten
Als je naar onderstaande link kijkt geven ze een afstand op van 0.017" oftewel 0.43mm. Dus je zit wel goed met je 0.40 mm. Maar je kunt de punten beter afstellen met een kontakthoekmeter. Dat is veel nauwkeuriger.
http://www.allpar.com/fix/points.html
http://www.allpar.com/fix/points.html
Kurt.
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
Re: afstellen punten
ik doe t altijd met t karton van een pakje rizla vloei, is de perfecte maat!
als ze zo gauw inbranden is waarschijnlijk je condensator stuk
als ze zo gauw inbranden is waarschijnlijk je condensator stuk
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
Re: afstellen punten
Ik zal morgen er weer nieuwe punten en een condensator erin zetten, kijken we wel weer. Er zit trouwens op het manifold ook nog een condensator die zal ik nu ook maar vervangen.
danny
danny
plymouth fury 3 1968
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
Re: afstellen punten
Let op:
De contactpunt afstand heeft grote gevolgen voor je bobine en de vonk.
Als de motor loopt wordt de min van de bobine afwisselent wel en niet aan massa geschakkeld.
Je kunt de gemiddelde spanning tussen de voedingsspanning (+) en de 0 volt van de massa meten.
De bobine "-" spanning wordt bepaalt door:
- De hoogte van de voedingsspanning
- De duty cycle ( persentage tijd aan massa geschakkelt en onderbroken)(kontakthoek)
6 volt aan de "-" van de bobine is voor de meeste bobines te hoog.
Let op het type bobine dat is ingebouwd.
Er zij 12V, 9V, en 6V bobines.
Als je een verkeerde bobine inbouwd heeft dit grote gevolgen voor je vonk of je schakeling (amplifier/kontaktpunten).
De amplifier kun je makkelijk opblazen!!
De kontaktpunten kunnen versnelt inbranden.
Als de duty cycle niet klopt krijg je slechte vonken, een hete bobine / amplifier.
Beiden zijn niet goed.
Laat het eens uitzoeken bij een auto-diagnose-center.
Hugo
IwemaLPG
De contactpunt afstand heeft grote gevolgen voor je bobine en de vonk.
Als de motor loopt wordt de min van de bobine afwisselent wel en niet aan massa geschakkeld.
Je kunt de gemiddelde spanning tussen de voedingsspanning (+) en de 0 volt van de massa meten.
De bobine "-" spanning wordt bepaalt door:
- De hoogte van de voedingsspanning
- De duty cycle ( persentage tijd aan massa geschakkelt en onderbroken)(kontakthoek)
6 volt aan de "-" van de bobine is voor de meeste bobines te hoog.
Let op het type bobine dat is ingebouwd.
Er zij 12V, 9V, en 6V bobines.
Als je een verkeerde bobine inbouwd heeft dit grote gevolgen voor je vonk of je schakeling (amplifier/kontaktpunten).
De amplifier kun je makkelijk opblazen!!
De kontaktpunten kunnen versnelt inbranden.
Als de duty cycle niet klopt krijg je slechte vonken, een hete bobine / amplifier.
Beiden zijn niet goed.
Laat het eens uitzoeken bij een auto-diagnose-center.
Hugo
IwemaLPG
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.