Beste mensen,
Wij zijn gisteren twee uur in de weer geweest met het monteren van de motor op het chassis.
Het probleem is als volgt. Het lijkt zo te zijn dat het allemaal heel simpel is. De ene motorsteun heeft drie gaten en de andere vier. Bij de 318 is dat precies hetzelfde; aan de ene kant drie gaten en aan de andere kant vier. So far so good.
Bij het monteren echter lijkt de hoek helemaal fout te zijn.
Dit is de steun die links gemonteerd is, maar rechts lijkt te horen.
Dit ook maar dan van de andere kant gefotografeerd.
Dit is de motorsteun die nu tijdelijk rechts is gemonteerd, maar die qua aantal gaatjes (vier) links lijkt te horen.
Het probleem is, dat als je de steun met de vier gaatjes aan de linkerkant monteert en viceversa, dat dan de rubbers (of in ieder geval een van de rubbers) zwaar mishandeld worden. Dat zou ook heel goed kunnen kloppen. Toen de motor gedemonteerd werd, zag een van de rubbers er niet meer uit. Bijna verwrongen.
Daarom twee vragen:
1. Bestaat er een verschil tussen de motorsteunen van een W en een D? (We denken dit uit het garagehandboek op te maken)
2. Wie wil ons alsjeblieft foto's van zijn/haar motorsteunen mailen? Het gaat ons om afbeeldingen van motorsteunen van een W200.
Deze vraag is ook op het DTBweb-forum gesteld. We willen de motor namelijk graag voor de zomervakantie goed ophangen.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Is er verschil tussen de motorsteunen van de D- en de W200?
- Project W-2006
- Posts: 4
- Joined: 15 Jun 2007, 10:33
- Location: Rotterdam
- Contact:
Is er verschil tussen de motorsteunen van de D- en de W200?
De groeten van de hele groep!
De leerlingen van de opleiding Mobiliteit, Albeda College, Rotterdam
Wij bouwen een W-200 voor oldtimerrally's
De leerlingen van de opleiding Mobiliteit, Albeda College, Rotterdam
Wij bouwen een W-200 voor oldtimerrally's
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Is er verschil tussen de motorsteunen van de D- en de W200?
Ik heb zelf nul komma nul ervaring met dit soort wagens en/of smallblock-motoren, maar zouden de steunen misschien beter kunnen passen als je ze elk 180 draait? Dus zodat de afgeschuinde kant naar onderen zit. Of komt dit dan helemaal niet meer uit met de gaten in de brackets?
- Project W-2006
- Posts: 4
- Joined: 15 Jun 2007, 10:33
- Location: Rotterdam
- Contact:
Re: Is er verschil tussen de motorsteunen van de D- en de W200?
Dat wordt volgende week nog een keer de kraan pakken en lichten de boel.
Op dtbweb heeft iemand gereageerd die foto's van zijn motorsteunen erop gezet. Het brandt om nu in te breken in school en te kijken hoe het zit, want we hebben geen foto's van alle kanten. Balen!
Bedankt Big Block. (coole naam trouwens!)
Op dtbweb heeft iemand gereageerd die foto's van zijn motorsteunen erop gezet. Het brandt om nu in te breken in school en te kijken hoe het zit, want we hebben geen foto's van alle kanten. Balen!
Bedankt Big Block. (coole naam trouwens!)
De groeten van de hele groep!
De leerlingen van de opleiding Mobiliteit, Albeda College, Rotterdam
Wij bouwen een W-200 voor oldtimerrally's
De leerlingen van de opleiding Mobiliteit, Albeda College, Rotterdam
Wij bouwen een W-200 voor oldtimerrally's
Re: Is er verschil tussen de motorsteunen van de D- en de W200?
Greetz,
Robin.
------------------------------------------------------------------
Plymouth Duster '74. 360cui,904,3.23 ****under construction***
Robin.
------------------------------------------------------------------
Plymouth Duster '74. 360cui,904,3.23 ****under construction***
- mopar-freak
- Posts: 93
- Joined: 08 Jun 2007, 16:00
- Location: Delft
- Contact:
Re: Is er verschil tussen de motorsteunen van de D- en de W200?
Coole man, coole naamProject W-2006 wrote:
Bedankt Big Block. (coole naam trouwens!)